کد خبر: 933071
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
خطیب نماز جمعه تهران:
جمعیت عظیم راهپیما در اربعین اعلام کرد که هیچ مستبدی نمی‌تواند برقرار بماند و مبارزه با ظلم تا سقوط شرک و کفر ادامه خواهد یافت.
جمعیت عظیم راهپیما در اربعین اعلام کرد که هیچ مستبدی نمی‌تواند برقرار بماند و مبارزه با ظلم تا سقوط شرک و کفر ادامه خواهد یافت.
به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، خطیب جمعه تهران پیام اربعین را دوام نداشتن ظلم و ظالم خواند و درباره راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: مرحبا به ملت آزاده ایران و سراسر جهان که با این عظمت به سمت مرقد امام حسین (ع) رفتند و پیروزی امام حسین را جشن گرفتند. موحدی‌کرمانی گفت: امام حسین (ع) در یک مقطع نظام اموی را نابود کرد و در مقطع دیگر پایه دائمی مبارزه با ظلم را بنا نهاد. وی تصریح کرد: سرنوشت امریکا، رژیم صهیونیستی، وهابیت و هر ستمگر دیگری سقوط و رسوایی و سرنگونی است. البته این جانیان تصور می‌کنند که می‌توانند به این مقاومت پایان دهند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.
موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا گفت: دوران قلدری و زورگویی رو به افول است، اما امریکا همچنان می‌خواهد کشور‌هایی را که مستقل تصمیم می‌گیرند، تنبیه کند.
وی با اشاره به حمایت ترکیه و جمهوری آذربایجان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحریم‌های ظالمانه امریکا طی اجلاس سه‌جانبه اظهار داشت: امروز جز چند رژیم منطقه‌ای هیچ کشوری از امریکا حمایت نمی‌کند و اولین بار است که اروپا در برابر سیاست‌های امریکا مکانیزم‌هایی برای اجتناب از تحریم‌های ایجاد می‌کند.
امام‌جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: خدا را شاکریم که هر چه می‌گذرد عربستان رسواتر می‌شود و قتل جمال خاشقجی منتقد عربستانی رژیم سفاک سعودی را منفورتر کرده است. وی اظهار داشت: امریکا هم سردرگم مانده است که چه کند؟ آیا از این گاو شیرده میلیون‌ها دلار دیگر بگیرد و به او سلاح بفروشد؟ که در این صورت منفورتر می‌شود یا اینکه این رژیم کودک‌کش را منفورتر کند؟ موحدی‌کرمانی در ادامه با اشاره به خطر مرگ ناشی از گرسنگی برای ۱۴ میلیون یمنی گفت: دنیا در این ماجرا تماشاچی است و امریکا هم از جنایت‌ها علیه یمن حمایت می‌کند و این جنایت‌ها از سوی رژیمی صورت می‌گیرد که به دروغ خود را خادم حرمین شریفین دانسته، اما در حقیقت خائن به آن است.
وی با اشاره به شهادت جمعی از عزاداران اربعین حسینی در نیجریه عنوان داشت: گفته می‌شود که ارتش نیجریه وارد موضوع شده است در حالی که کار، کار پلیس است. امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دلیلی ندارد یک مراسم مذهبی مورد حمله قرار گیرد، گفت: پیشنهاد می‌کنم شیعیان با دولت نیجریه وارد مذاکره شوند و علما نیز با ارشاد‌های خودشان مانع این فجایع شوند. وی در ادامه با اخطار به دولت پاکستان جهت اقدام عاجل برای آزادی هر چه سریع‌تر مرزبانان ایرانی به تحولات اخیر عراق اشاره کرد و عنوان داشت: مقاومت در عراق با کمک مرجعیت بینی استکبار را به خاک مالید و نیرو‌های صالح در پست‌های حساس نخست‌وزیری، ریاست جمهوری، ریاست مجلس و نمایندگی مجلس قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار