کد خبر: 933067
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
امریکایی‌ها امسال همه تلاش‌شان را کرده‌اند که ۱۳ آبان را برای مردم ایران به گونه‌ای دیگر معنا کنند؛ معنای هراس از تحریم، هراس از انزوا، هراس از امریکا! می‌گویند ۱۳ آبان چنین می‌کنیم و چنان، انگار که تحریم اقتصادی برای این مردم حرف جدیدی است!
زینب شریعتی
امریکایی‌ها امسال همه تلاش‌شان را کرده‌اند که ۱۳ آبان را برای مردم ایران به گونه‌ای دیگر معنا کنند؛ معنای هراس از تحریم، هراس از انزوا، هراس از امریکا! می‌گویند ۱۳ آبان چنین می‌کنیم و چنان، انگار که تحریم اقتصادی برای این مردم حرف جدیدی است! ۱۳ آبان امسال موعد بازگشت تحریم‌های امریکاست؛ تحریم‌هایی که هیچ وقت به تمامی لغو نشده بودند که حالا بخواهند برگردند. ما ۴۰ سال است با تحریم زیسته‌ایم. از این رو ۱۳ آبان امسال برای ما اتفاق جدیدی از این حیث نخواهد بود. ۱۳ آبان همان ۱۳ آبان همه سال‌ها و دهه‌های گذشته است، روز مرگ بر امریکا؛ امسال، اما کمی محکم‌تر. دولت استکباری امریکا با دشمنی‌های بیشتر و عیان شده علیه ملت ایران حالا صدای بلندتری را از آرزوی مرگ و نیستی به گوش خواهد شنید و ما بازهم فریاد خواهیم زد که ملت ایران همچنان استکبارستیزم و شکست‌ناپذیر است. تحریم‌های دارویی، نفتی، بانکی و ... چه باید با استبداد و ستمگری و توحش مدرن جز آرزوی مرگ و نیستی؟ ملتی که جز با زبان صلح و مدارا و برادری با مردم دیگر دنیا مواجه نشده و آغازگر هیچ جنگی نبوده و همیشه از امریکا آسیب دیده و زبانی جز تهدید و فتنه و تحریم و مرگ از امریکا ندیده، چه مواجهه‌ای باید با این دولت داشته باشد؟! این راز مرگ بر امریکای مردم ایران است، نشانه‌ای از نفرت برای دولت امریکا و نه هراس و نه خطاب به مردم امریکا. ۱۳ آبان تا وقتی که دشمنی‌های دولت امریکا با مردم ایران تمام نشود، همچنان روز «مرگ بر امریکا» است.

۱۳ آبان تجلی قیام عاشوراست
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان اطلاعیه‌ای صادر و از مردم عاشورایی ایران دعوت کرد تا با شرکت در «تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان»، ضمن نمایش خشم و نفرت انقلابی علیه استکبار جهانی، بر مواضع اصولی خود و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان دوباره مهر تأیید زنند. این مراسم صـبح یک‌شنبه در سـراسـر کشـور برگزار می‌شود. در تهران هم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی این مراسم همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است که یوم الله سیزدهم آبان، روز اعلام پایداری و مقاومت جانانۀ ملت انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت امریکای جنایتکار و تبلور خشم الهی، انقلابی و حماسی ملت حسینی و عاشورایی ایران علیه استکبار جهانی است. شعار «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر صهیونیسم و اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» امروز ملت عاشورایی ایران، ترجمان همان شعار «هیهات منا الذله» اباعبدالله الحسین (ع) و لبیک به ندای جاودان «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در ظهر عاشوراست.
این بیانیه می‌افزاید: ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت و پایداری جانانۀ ملت قهرمان و ظلم‌ستیز ایران اسلامی در برابر ۴۰ سال خباثت و شرارت و جنایت و تحریم‌های همه‌جانبه و ظالمانۀ امریکا پس از وقوع انقلاب اسلامی، باعث بیداری ملت‌ها و جهانشمول شدن شعار «مرگ بر امریکا» و تنزل جایگاه امریکا در افکار عمومی و برملا شدن چهره خبیث و منافقانه آنان در سطح منطقه و جهان شد.

فضاحت سیاسی امریکا در ادعای تحریم
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم ادعای امریکایی‌ها در مورد تحریم‌ها را موجب فضاحت گفت: ۱۳ آبان ماه امسال فضاحت سیاسی برای امریکایی‌ها در زمینه ادعای تحریم اقتصادی در به صفر رساندن فروش نفت خام ایران است.
او در مصاحبه با ایرنا می‌گوید: عصاره تفکر انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه است و تفکر سیدالشهدا (ع) به عنوان راهی که امروز الگوی انقلاب اسلامی است در ادبیات خودش یک شعار دارد و جوهره این شعار نرفتن زیر بار ظلم و زور است. ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی و مواجهه با دشمنی است که ادبیات منطقی و استدلال منطقی را نمی‌داند و نمی‌شنود.
پورابراهیمی سپس به رئیس‌جمهور امریکا اشاره کرده و می‌گوید: سخنان اخیر رئیس جمهور سبکسر و جاهل امریکا و رفتار سخیف وی با مردم دنیا و رویکردی که در مراودات جهانی دارد نشان می‌دهد جنس جریان امریکایی و جبهه‌ای که با آن‌ها همراه است جنس استکباری دارد. ۱۳ آبان امسال یک تفاوت با سال‌های قبل دارد و آن این است که امریکایی‌ها به اذعان خودشان می‌خواهند تحریم‌های مرحله دوم را در زمینه موضوعات اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا کنند. این تهدیدات برای ملت ایران تازگی ندارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم هیچ اتفاقی در اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌های امریکا نخواهد افتاد.
وی در همین زمینه ادامه می‌دهد: حرکتی که امروز اروپایی‌ها آغاز کرده‌اند و اقداماتی که کشور‌های بزرگی مانند چین، روسیه و هند انجام دادند و اظهارنظر‌های اخیر مقامات این کشور‌ها در ارتباط با عدم تبعیت از تحریم‌های اقتصادی امریکا در بحث فروش نفت موجب شد وزیر امور خارجه امریکا اعلام کند ما شاید نتوانیم در ۱۳ آبانی که اعلام کرده بودیم فروش نفت را به صفر برسانیم و این اقدام ماه‌ها طول می‌کشد. این نشان از شکست بزرگ امریکا در تحریم نفتی ایران است و البته اقداماتی که در داخل کشور از جمله اقدام ارزشمند وزارت نفت در زمینه راه‌اندازی بورس نفت برای عرضه و فروش نفت خام جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است.‌ای‌کاش این اقدام وزارت نفت سال‌ها قبل انجام می‌شد که البته با تأخیر هم قابل‌پذیرش است و در اینکه بتواند تحریم‌های دشمن را دور بزند نمونه‌ای از اقدامات داخلی همراه با عدم همکاری کشور‌های بزرگ با امریکایی‌ها است.

هدف امریکا ایجاد جو روانی در کشور ماست
علی اسدی‌کرم، نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تعیین ۱۳ آبان به عنوان روز آغاز تحریم‌ها علیه ایران توسط امریکا می‌گوید: امریکا با این کار دنبال ایجاد یک جو روانی در جامعه ماست تا از نتایج و ثمرات حاصل از این جو روانی به نفع خود بهره‌برداری کند. با توجه به شرایط موجود، امریکا از نظر اقتصادی از اعمال تحریم‌های خود نخواهد توانست کاری از پیش ببرد، اما به دنبال آن است تا جو روانی ناآرامی را در کشور ایجاد کند.
او هم به تجربه‌های قبلی علیه ایران اشاره می‌کند: ما تجربه تحریم‌های قبلی را نیز داریم که شرایط سخت‌تری از مرحله فعلی را برای ما ایجاد کرده بود و در آن زمان انسجام بیشتری علیه کشورمان توسط دشمنان شاهد بودیم که علیه ایران صف‌آرایی کرده بودند، اما امروز شرایط امریکا آن شرایط قبل نیست. دیگر متحدان امریکا در تحریم‌های شرایطی فعلی، امریکا را همراهی نمی‌کنند و کشور‌هایی همچون چین و هند و روسیه که نفت ما را خریداری می‌کردند، امروز هم به این رویه ادامه می‌دهند. انتخاب روز ۱۳ آبان برای آغاز تحریم‌های جدید ایران از سوی امریکا نشان‌دهنده عصبانیت آن‌ها از روحیه استکبارستیزی ملت ایران است و ما امیدواریم که با وحدت و همدلی در بین مردم و مسئولین و مقابل تحریم‌های امریکا از این مرحله نیز همانند گذشته با موفقیت عبور کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالحمید هادیان جزی
|
United States
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
تنها یک کلام و والسلام : (( آنقدر ملت شریف ایران ضربه دیده اند و نا ملایمات چشیده اند و گرما و سرما تجربه کرده اند که فولاد آب دیده شده اند )) ..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار