کد خبر: 933000
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
سردار جلالی در نماز جمعه تهران:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روزی است که باید پرده از این سیاست‌های پنهان و آشکار دشمن برداشت، گفت: مثلت تروریسم به عربستان،‌آمریکاو رژیم صهیونیستی برمی‌گردد و روز مبارزه با استکبار جهانی روز مبارزه با این مثلث است.
جوان آنلاین: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز(11آبان‌ماه) تهران با بیان اینکه در ایامی که مقام معظم رهبری فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را در 8 آبان سال 82 صادر کردند مقارن با سه واقعه جدی‌تری هم است،‌ اظهار داشت: اولین مناسبت اربعین و دیگری سیزدهم آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی است و هشتم آبان نیز سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور است. 

وی افزود: 13آبان به عنوان مقابله با استکبار جهانی با محوریت آمریکا متمرکز و تعیین شده است و آمریکا به عنوان مظهر تروریسم و واژه هم‌افزا و سینرژیک بین تروریسم هر جا که تروریسم است اسم این کشور هم مطرح می‌شود.

جلالی با بیان اینکه در جهان امروز با مثلثی مواجهیم که سیاست‌گذار، هدایت‌کننده و خلق‌کننده آن از یک طرف و بهره‌بردار و بکارگیرنده تروریسم از طرف دیگر و پشتیبانی‌کننده مالی و تسلیحاتی از طرف دیگر است، گفت: این مثلث عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکا است. آمریکا مظهر تروریسم است و بخشی از سیاست‌های آمریکا در همه جای دنیا با تروریسم گره خورده و در منطقه عراق و سوریه داعش را خلق، تسلیح و تجهیز کردند و از آن حمایت سیاسی، تبلیغاتی و مالی نمودند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همین راستا خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی، سیاست‌گذار و بهره‌بردار در این حوزه اهداف تروریستی خود را شکل داده و دنبال می‌‌کند. بوش پسر تروریسم را خوب تعریف کرد و گفت هر کس علیه ما است تروریسم است؛‌ یعنی آمریکایی‌ها خود را شاخص تروریسم تعریف می‌کنند و شاخص تروریسم دوستی یا دشمنی با آمریکا تعریف شده است. 

وی افزود: امروز جای پای آمریکایی‌ها در هدایت و حمایت از داعش دیده می‌شود و شاهدیم که هرجا داعش نیازمند کمکی است و هرجایی که نیاز این را دارد که فرمانده‌هانش جابجا شوند با بالگردهای آمریکایی منتقل و جابجا می‌شوند و حتی در عملیاتی نهایی در سوریه آنها هستند که دفاع و حمایت از تروریسم انجام می‌دهند. 

جلالی با بیان اینکه روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روزی است که باید پرده از این سیاست‌های پنهان و آشکار دشمن برداشت، گفت: عربستان همواره تروریست‌پرور و تولیدکننده و پشتیبان تروریست بوده است. رژیم صهیونیستی هم در حوزه تروریسم اقدامات بسیاری انجام داده و ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان و خیلی از ترورهای دیگر را یادمان نمی‌رود. 

سردار جلالی با تاکید بر اینکه مثلت تروریسم به عربستان،‌آمریکاو رژیم صهیونیستی برمی‌گردد، تصریح کرد: روز مبارزه با استکبار جهانی روز مبارزه با این مثلث است.

وی با بیان اینکه امسال در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با یک مبارزه آشکار با رژیم آ‌مریکا مواجه شده‌ایم، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با بکارگیری همه ظرفیت‌های خودشان تلاش می‌کنند یک مرحله جدیدی از مبارزه با علیه ملت ما آغاز و سازمان‌دهی کنند. این یک صف‌آرایی جدید و جدی بین ما و دشمن است و در واقع امروز رهبر معظم انقلاب وقتی آهنگ مبارزه و استراتژی دفاع در مقابل تهدید را ترسیم و دنبال می‌کنند تکلیفی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم در این استراتژی ایفای نقش کنیم. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز تهدیدات علیه ما ترکیبی از تهدیدات عملیات روانی برای بکارگیری رسانه علیه ما، ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری از جنس محتوا بر ذهن مخاطب و مردم در راستای استراتژی جنگ اقتصادی برای بسیج، حرکت دادن و تحریک مردم به این حوزه از یک جهت و حوزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های کالایی و بانکی از جهتی دیگر و حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط جمهوری اسلامی در منطقه محور این تهدید ترکیبی را شکل می‌دهند.

جلالی با بیان اینکه در این تهدید مردم بستر تهدید هستند، گفت: رسانه و افکار عمومی چسب این استراتژی هستند و اجزاء این استراتژی را به هم می‌چسبانند. 

وی ادامه داد: در این استراتژی چارچوب‌هایی راجع‌ به حرکت دشمن ترسیم شده است. در آنجایی که ما باید مقابله کنیم مقام معظم رهبری چارچوب کلی دفاع در برابر تهدید را ترسیم کرده و فرموده‌اند که جنگ نمی‌شود و ما مذاکره نمی‌کنیم.استراتژی اول بستن راه مذاکره است. نکته و مولفه دیگر این استراتژی این است حمایت از دولت قانونی و منتخب مردم به عنوان کسی که امروز باید محور اداره مردم، دستگاه‌ها و تامین نیازهای مردم را داشته باشد و به تعبیری در صحنه جنگ اقتصادی محور اساسی تلقی می‌شود در برابر نگاه‌ها و رویکردهای سیاسی که مبنی بر حذف دولت یا ایجاد سازوکارهایی در کنار دولت بوده، مقام معظم رهبری اینها را تصمیم گرفته و تدبیر کرده‌اند و بخشی از مولفه‌‌های استراتژی تاب‌آوری ملی را بیان فرمودند. 

جلالی افزود: بنابراین رویکرد اساسی حمایت همراه با انتقاد و اصلاح در رویکرد مربوط به دولت برای مقابله با دشمن شکل می‌گیرد و دنبال می‌شود. بنابراین این نکته مساله‌ای است که باید کاملا توجه و پیگیری شود. عنصر این راهبرد مقاومتی اول حاکمیت، سپس دولت و سوم مردم و چهارم راهبرد تاب‌آوری ملی است که می‌تواند این سه عنصر را به هم وصل کند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد که دولت، حاکمیت و مردم است را شامل می‌شود ، گفت: این سه مولفه باید تحت رهبری رهبر معظم انقلاب شکل بگیرد و دنبال شود. مقام معظم رهبری این راهبرد را ترسیم فرموده‌اند و ما امروز در میانه‌های آن هستیم این راهبرد ناشی از تفکر اسلام ناب برگرفته است تفکر امام راحل عظیم‌الشان و قاعده نفی سبیل در قرآن کریم است که تسلط بیگانگان را بر کشور و ملت نمی‌پسندد. بعد دیگر این راهبرد دولت است که مسئولیت‌های جدی در این حوزه دارد. مقام معظم رهبری در بیانی می‌فرمایند مردم باید از دولت تصویری مقتدر،‌ توانا، دردآشنا، توانمند در دفاع در برابر دشمن و مستحکم در برابر تهدیدات دشمن داشته باشند. 

وی با تاکید بر اینکه ما امروز در حال عبور از تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها علیه خودمان هستیم، گفت: این باید در عمل توسط مردم حفظ شود و دولت نیازمند تقویت در این زمینه دارد تا این تصویر را به مردم ارائه دهد و نقشی که در این راهبرد دارد را ایفا کند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مردم به عنوان بخش دیگری از این راهبرد اشاره و خاطرنشان کرد:مردم ما امروز باید شرایط امروز کشور را درک کنند و تهدیدات را بفهمند و در شرایط حساس بصیرت انقلابی خود را دنبال کنند. انتظاراتی که از مردم در این راهبرد هست اول شناخت دشمن و بصیرت انقلابی است. 

جلالی در همین زمینه خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان صراحتا و با چراغ روشن وارد میدان شده و علیه ما شمشیر می‌کشند و زمانی که منافقین به وسط می‌آیند و ایفای نقش می‌کنند جبهه دشمن شفاف و صریح است و طبیعتا نباید به هر دلیلی اعم از گرایش سیاسی و رویکرد داخلی به زاویه‌ای غیر از زاویه انقلاب اسلامی بپردازیم. 

وی با بیان اینکه همه جریان‌های موافق با انقلاب اسلامی باید موضع‌گیریشان را با دشمن به صورت صریح مشخص کنند تاکید کرد: مردم هم دشمن را خوب شناخته‌اند و قدر امنیت ایجاد شده را می‌دانند. به اطرافشان نگاه می‌کنند و می‌بینند که در کشورهای منطقه چقدر ضعف مشکلات امنیتی وجود  دارد در حالی که کشور ما کاملا مستحکم است و این امنیت ثمره خون شهدا است و مردم باید قدر این را بدانند. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه سوریه‌سازی از راهبردهایی است که دشمن آن را دنبال می‌کند تا به نتیجه برساند، تصریح کرد: مردم قدر وجود رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه را به عنوان ستون  منسجم‌کننده ملت و کشور در برابر دشمن  و فرماندهی کل که این جبهه مقاومت و درگیری با استکبار جهانی را هدایت می‌کند، می‌شناسند و باید هم خوب بشناسند و هم نگاهشان به سرانگشتان رهبری باشد که کدام سمت را برای حرکت نشان می‌دهند.

جلالی تأکید کرد: مردم ما باید همزمان با صبر انقلابی مقاومت را در برابر این تهدید شکل داده و دنبال کنند طبیعتاً انتظاری که از مردم است این است که به این موضوع بپردازند و شناخت و فهم عمیقی نسبت به این راهبرد ایجاد کنند. انسجام بین مردم و انسجام بین ولایت با مردم و دولت یکی از رویکردهایی است که باید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه محور اساسی این راهبرد اتکای به درون است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند، گفت: اتکای به درون یکی از اصول پدافند غیرعامل در این موضوع است که باید به آن پرداخته شود.معظم‌له در دیداری که هفته گذشته در محضرشان بودیم تأکید داشتند که چون تهدیدات در این حوزه متغیر، متنوع و با ماهیت‌های متفاوت شکل می‌گیرد، باید رویکرد پدافند غیرعامل در این زمینه علمی، هوشمندانه و دقیق باشد.رویکرد علمی یعنی ما در هر حوزه‌ای از مبارزه و مقابله با دشمن نیازمند یک نگاه تخصصی و دقیق داریم. این رویکرد پدافند غیرعامل در شرایط امروز بیشتر احساس می‌شود و رهبر انقلاب نیز فرمودند که من اصرار دارم مسئولین نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل توجه بیشتری کنند.چون اگر کارکردش درست تشخیص داده نشود و هم‌افزایی در این حوزه شکل نگیرد، ممکن است با تهدیداتی مواجه شویم که برای‌مان مخاطراتی ایجاد کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: حفظ انسجام ملی بین دولت و ملت یک رویکرد اساسی در این حوزه است که باید حفظ و دنبال شود. تهدیداتی در حوزه سایبری و سایر حوزه‌ها داریم که طبیعتاً با هماهنگی و هدایت خوبی که در این حوزه ایجاد می‌شود موجب ایجاد آمادگی در برابر این تهدیدات می‌شود.

وی با بیان اینکه ما تابستان داغ دشمن را برای آنها به یک تابستان مأیوس‌کننده تبدیل کردیم، تصریح کرد: دشمن در این زمینه کاملاً شکست خورد و تمام تلاش‌های آمریکایی‌ها و منافقین و اذناب آنها در این مدت برای رسیدن به اهداف‌شان با شکست روبه‌رو شد ان‌شاءالله ادامه این مبارزه را هم برای دشمن با شکست مواجه خواهیم کرد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
سیزده آبان ماه سال 1358 نماد مبارزه با استکبار جهانی در دل تاریخ مانده و ماندگار تا ابد خواهد بود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار