کد خبر: 932920
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو مستعفی شورای فنی کشتی آزاد در پی استعفای دست جمعی در فدراسیون کشتی
کاروان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان یکی از بزرگترین ناکامی‌های تاریخ این رشته را رقم زد.  حضور ۲۰ کشتی گیر دراین دوره از رقابتها که ماحصل آن فقط ۴ مدال برنز بود زنگ خطری بود برای المپیک ۲۰۲۰ ، برای همین رسول خادم  برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگتر امروز برای دومین باردریک سال گذشته استعفا داد .استعفایی که منجر به استعفای برخی دیگر از اعضای شورای فنی و نایب رئیس فدراسیون شد.

برزگر: استعفای دست جمعی برای حمایت از کشتی بودسرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : کاروان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان یکی از بزرگترین ناکامی‌های تاریخ این رشته را رقم زد.  حضور ۲۰ کشتی گیر دراین دوره از رقابتها که ماحصل آن فقط ۴ مدال برنز بود زنگ خطری بود برای المپیک ۲۰۲۰ ، برای همین رسول خادم  برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگتر امروز برای دومین باردریک سال گذشته استعفا داد .استعفایی که منجر به استعفای برخی دیگر از اعضای شورای فنی و نایب رئیس فدراسیون شد.

برای کشتی آزاد در بوداپست علیرضا کریمی، حسن یزدانی و پرویز هادی مدال برنز گرفتند و برای فرنگی کاران هم فقط مهدی علیاری توانست یک برنز کسب کند ،و همین کافی بود تا تیم کشتی فرنگی عنوان نایب قهرمانی سال گذشته خود را با ۹ پله سقوط با رده یازدهمی عوض کند. این ناکامی بزرگ باعث شد تا خادم از بوداپست نامه نگاری با رئیس جمهور درباره وضعیت کشتی داشته باشد موضوعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این نامه و مضمون آنرا نوعی توجیه غیرمنطقی و عجولانه از نتایج کسب شده بود ..پس از آن وزارت ورزش خبری مبنی بر پیگیری ناکامی کشتی را رسانه ای کرد ، موضوعی که گویا به مذاق خادم و دوستانش خوش نیامد و باعث استعفای آنها شد.

منصور برزگرعضو مستعفی شورای فنی کشتی آزاد درباره استعفای دست جمعی مسئولان فدراسیون کشتی گفت: بعد از استعفای خادم دیگر معنی ندارد در فدراسیون باشیم در واقع حکم ما با امضای خادم رسمیت یافته و وقتی او نباشد بهتر است ما هم نباشیم تا نفر بعدی که سرکار می آید با دست باز پا به میدان بگذارد.

وی درباره اینکه اگر نتایج بوداپست این گونه رقم نمی خورد بازهم شاهد این استعفاها می بودیم اظهار داشت: ببینید ما باید واقعیت گرا باشیم .آنچه مهم است کشتی است نه اینکه خادم و برزگر در کشتی باشند یا نباشند. در رقابتهای جهانی یک ناکامی بزرگ رقم خورد.به نظر من خادم که هفت ماه پیش استعفا داد این روزها و نتایج را پیش بینی می کرد. کشتی باید با علم روز دنیا پیش رود.باید یک کشتی گیر در تورنمنتهای بزرگ دنیا با کشتی گیران جهان سرشاخ شود. کشتی در آسیا با جهان فرق دارد. دیدیم که بچه های ما در جاکارتا نتایج خوبی گرفتن اما نتوانستند یک سوم آن را در این دوره از رقابتها به نمایش بگذرانند. برای این کار به غیر از بحث مدیریتی و برنامه ریزی ، مسائل مالی هم دخیل است. نوسان دلار هم مزید بر علت شد تا کشتی گیران ما در برخی از تورنمنت ها حضور نداشته باشند. همه این موارد دست به دست هم داد تا این ناکامی بزرگ پیش آید.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی بر اینکه استعفای خادم ، نوعی خودزنی برای کشتی نیست: ببیند وقتی شرایط در کشتی فراهم نباشد و هر روز زیر فشار انتقادات قرار بگیرید هیچ کاری جز استعفا برای تان باقی نمی ماند. خادم هفت ماه پیش استعفا داد که با فشار و درخواست هیات های کشتی دوباره برگشت اما هیچ تغییری در روند حمایتی به کشتی صورت نگرفت.به نظر من این استعفاها نه تنها خودزنی نیست بلکه برای روشن شدن تکلیف یک باره کشتی است. همه در حال برگزاری اردوها و شرکت در تورنمنت برای المپیک ۲۰۲۰ هستند آن وقت ما در همچنان اندر خم یک کوچه ایم.

برزگر در ادامه افزود: ما می دانیم که با توجه به نتایج بوداپست باید تجدید نظر کلی در همه زمینه‌ها داشته باشیم تا ببینیم مشکل از کجا بوده است بررسی کنیم تا ریشه مشکلات را پیدا کنیم اما حالا که بحث استعفا پیش آمده انشاله نفرات بعدی می آیند و نتایج بهتری در کشتی می گیرند.

وی در پاسخ به "جوان آنلاین" که بهتر نبود خادم قبل از استعفا پاسخگوی نتایج بدست آمده می بود افزود: نمی دانم این را بهتر است از خودشان بپرسید. به هرحال شاید دوست نداشتند که آقایان وزارت ورزش روبرو شوند. تا آنجا که می دانم خادم در این ۷ ماه خیلی سعی که تعامل خوبی با وزارت داشته باشد تا شرایط کشتی بهتر شود اما وقتی نشد و حالا با توجه به نتایج کسب شده ، برگزاری این جلسات فایده ای نخواهد داشت. به هر حال خادم اکنون در تیررس انتقادات بی پایان اهالی کشتی است و این بهترین کاری بود که می توانست برای حمایت از کشتی انجام دهد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره اینکه برخی کارشناسان می گویند خادم به افراد تازه نفس میدان نمی دهد اظهار داشت: ببینید خارج از تشک کشتی انتقاد کردن کار راحتی است اما وقتی پای عمل می رسد همه جا می زنند. وقتی چند ماه به مربی حقوق ندهیم می گذارد و می رود، متاسفانه هیچ کس دراین باره صحبت نمی کنند و ففط انتقاد نادرست می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار