کد خبر: 932755
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی با بیان اینکه ۳ پروژه بزرگ آبرسانی در استان مرکزی اجرا می‌شود گفت: مشترکان ۶۵ میلیون متر مکعب آب در استان مرکزی مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی با بیان اینکه ۳ پروژه بزرگ آبرسانی در استان مرکزی اجرا می‌شود گفت: مشترکان ۶۵ میلیون متر مکعب آب در استان مرکزی مصرف کردند.

عبدالرضا خلیلی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سه پروژه بزرگ را در دست انجام داریم که شامل پروژه آبرسانی محلات با صرف هزینه 25 میلیارد تومان، مجموعه پروژه آبرسانی دلیجان با صرف هزینه 20 میلیارد تومان و پروژه آبرسانی فراهان با برآورد اعتبار 25 میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: طول پروژه آبرسانی محلات با طول 15 کیلومتر، پروژه دلیجان با طول 13 کیلومتر و پروژه آبرسانی فراهان هم با طول 29 کیلومتر انجام می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام می‌توان به سه تصفیه‌خانه شامل تصفیه‌خانه دوم خمین، تصفیه‌خانه شازند و تصفیه‌خانه چهارم اراک اشاره کرد که اعتبار صرف شده برای هر یک از آنها به ترتیب شامل 15 میلیارد تومان به منظور تصفیه‌خانه خمین، 20 میلیارد تومان به منظور تصفیه‌خانه شازند و 35 میلیارد تومان هم برای تصفیه‌خانه اراک می‌شود.

خلیلی بیان کرد: میزان مصرف آب استان در 7 ماهه امسال 65 میلیون متر مکعب بوده است، با آگاهی‌بخشی‌هایی که داشتیم خوشبختانه میزان مصرف تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته هیچ رشدی نداشته است.

وی با اشاره به خروجی تصفیه‌خانه‌های اراک گفت: خروجی تصفیه‌خانه اراک یک‌ هزار لیتر در ثانیه است که براساس صورتجلسه شورای حفاظت آب به تفکیک مشخص در بخش‌های صنعت، فضای سبز اراک، تالاب میقان و بخش اندکی هم در کشاورزی مصرف می‌شود که در بخش کشاورزی با توجه به این که به لحاظ استفاده برای آبیاری محصولاتی مانند گندم و ذرت و غیره مشکلی ندارد اما تنها برای درختکاری و در واقع تولید چوب استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی ادامه داد: بیش از 25 میلیارد تومان برای عبور از شرایط بحران آبی توسط شرکت هزینه شده که هنوز در این زمینه بدهکار هستیم، براساس نقشه راهی که داشتیم خوشبختانه هیچ موردی از قطعی یا کم‌آبی نداشتیم و در 33 شهر حوزه فعالیت شرکت و صنایع وابسته به هیچ عنوان دچار چالش نشدیم.

خلیلی عنوان کرد: با وجود این که طبق گزارشات هواشناسی سال آینده سال نرمالی به لحاظ آبی است اما از آنجایی که سال گذشته فشار زیادی به منابع آبی وارد شده، صدمات وارده را جبران نمی‌کند و باید برنامه‌ریزی مدونی در این زمینه داشته باشیم، در این راستا چند پروژه بزرگ برنامه‌ریزی شده و به جد دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: آبرسانی به محلات از جمله این پروژه‌ها است که ظرف دو ماه آینده و یا نهایت تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، تکمیل آبرسانی دلیجان هم از دیگر پروژه‌ها است که تا دهه فجر بهره‌برداری می‌شود، پروژه جدیدی هم برای تامین آب فراهان تعریف شده که هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده به نظر می‌رسد که سال آینده هم علی‌رغم تنگناهای مالی فراوان، سال خوبی باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر