کد خبر: 932753
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
خانه فرهنگ اراک با حضور مسئولان استان، مسئولان مدیریت شهری اراک و اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد. 

خانه فرهنگ اراک با حضور مسئولان استان، مسئولان مدیریت شهری اراک و اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد. 

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در آیین افتتاح خانه فرهنگ اراک در مجموعه پارک شهر ضمن قدردانی از میزبانی از زائران عتبات عالیات توسط ده‌ها موکب در سطح استان مرکزی گفت: در سالروز اربعین حسینی شاهد یک اقدام فرهنگی در شهر اراک هستیم و مکانی قدیمی و بلااستفاده با بازسازی به محملی برای اهل فرهنگ و هنر تبدیل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: شهر اراک با ریشه تاریخی، فرهنگی و معنوی خود می‌تواند کانونی فرهنگی باشد. با توسعه خانه فرهنگ این مکان را می‌توان به کانون و محور فرهنگی، هنری و مذهبی اراک تبدیل کرد و در این مسیر می‌توان از سازمان‌های مردم نهاد جهت توسعه این مراکز فرهنگی استفاده کرد. 

در این آیین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه فرهنگ شهروندی نیازمند مدیریت و مهندسی است گفت: از تمامی اهالی فرهنگ و هنر جهت کمک به شورای شهر و تبدیل شدن خانه فرهنگ اراک به محلی برای انسجام، اتحاد، همگرایی و تبادل فکر، فرهنگ و هنر و افکار برتر استمداد می‌طلبیم. 

مرتضی سورانه بیان کرد: تلاش بر این است که این خانه دبیرخانه دائمی روز اراک باشد تا اراک همچنان به مانند سابقه تاریخی خود نخبه خیز و نخبه پرور باشد. 

وی تبدیل شدن این خانه به مرکز مطالعات فرهنگی، هویتی و تاریخی اراک و تبیین چشم‌انداز فرهنگی آینده اراک را یکی دیگر از اهداف ایجاد و افتتاح خانه فرهنگ اراک دانست. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر