کد خبر: 932232
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
در مجموعه تفریحی ، گردشگری عمارت مجد انجام شد
جشنواره نتی آش و حلوای س به همت مدیریت عمارت مجد در این مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری برگزار گردید .
بهاره عشقی صابر

همزمان با ایام ماه صفر و نزدیکی اربعین سید و سالار شهیدان مسابقه آش  و حلوای سنتی  به همت مدیریت عمارت مجد در این مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری برگزار گردید .
هر ساله در ماه های محرم و صفر خانواده‌های زیادی با برپا کردن پرچم عزا هر چه در توان دارند و بضاعت مالی شان اجازه می‌دهد، نذر شهدای کربلا می‌کنند و برخی از خانواده‌ها با پخت غذای نذری و پخش بین مردم عزادار محبت وعشق خود را به اهل بیت عصمت وطهارت اعلام می نمایند.
آش و حلوا بیشترین اطعامی است که در ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان پخت و توزیع می‌شود.
کیفیت و نحوه صحیح پخت آش نذری و تنوع اش در هر شهرستان و مواد غذایی مختلفی که در آن در پخت آن استفاده می گردد، موجب شد تا مسابقه ای به همین منظور در عمارت مجد اسلامشهر برگزار شود.
حلوا نیز یکی از کاملترین و مغذی ترین و مقوی ترین ولذیذترین  دسرهای ایرانی است که اغلب در مراسمات سوگواری تهیه و پخت شده و هر شهری با شیوه خاص و مواد مخصوص آن را می پزد.
بانوان اسلامشهری ازاین جشنواره آشپزی آش و حلوا در مجموعه تفریحی گردشگری مجد استقبال و هنرآشپزی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.
تنوع آش و حلوای نقاط مختلف ایران و تزئینات متنوع و بسیار زیبا که هنر و خلاقیت بانوی ایرانی را به معرض نمایش قرار داده بود ، از نکات قابل توجه این مراسم بود .
قابل ذکر است که در پایان این جشنواره با رای و نظرداور وکارشناس تغذیه پس ازبازدید از نمایشگاه و تست آش های مختلف و حلوا های متنوع موجود ،برترین از نظر نحوه پخت ،با کیفیت ترین از لحاظ ارزش غذایی و زیباترین تزیین غذا را ملاک سنجش قرار داده و نفرات برتر را انتخاب نمود.
گفتنی است در پایان مراسم توسط مدیریت مجموعه عمارت مجد هدایای نفیسی به برگزیدگان این جشنواره تقدیم و از تمامی شرکت کنندگان درجشنواره تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر