کد خبر: 932030
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شواری فنی کشتی آزاد در پی ناکامی در رقابتهای جهانی مجارستان
تیم ملی کشتی آزاد روسیه در حالی قهرمانی اش در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مسجل شد که ایران با کسب سه مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویزهادی به کار خود پایان داد، نتیجه ای که دلخواه نبود و نتوانست انتظارات را برآورده کند ، تیم ملی امریکا نایب قهرمان شد و گرجستان نیز با یک طلا، یک نقره، سومی اش مسجل شد . تیم ملی کوبا هم با توجه به کشتی هایی که امشب برگزار می کند احتمالا در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت. سال گذشته در مسابقات جهانی پاریس، تیم ملی آمریکا قهرمان و روسیه نایب قهرمان شده بودند و ایران در مکان نهم جای گرفته بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی کشتی آزاد روسیه در حالی قهرمانی اش در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست مسجل شد که ایران با کسب سه مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویزهادی به کار خود پایان داد،  نتیجه ای که دلخواه نبود و نتوانست انتظارات را برآورده کند ، تیم ملی امریکا نایب قهرمان شد و گرجستان نیز با یک طلا، یک نقره، سومی اش مسجل شد . تیم ملی کوبا هم با توجه به کشتی هایی که امشب برگزار می کند احتمالا در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت. سال گذشته در مسابقات جهانی پاریس، تیم ملی آمریکا قهرمان و روسیه نایب قهرمان شده بودند و ایران در مکان نهم جای گرفته بود.

منصور برزگر عضو شواری فنی کشتی آزاد در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره ناکامی کشتی گیران کشورمان در این دوره از رقابت ها گفت:سال گذشته تیم ملی ما از رقابتهای جهانی پاریس فقط با طلای حسن یزدانی توانست نهم شود که متاسفانه امسال آن طلا به برنز تبدیل شده است. این در حالی است که او دو سال در کشور خودمان مغلوب این کشتی گیر امریکایی شده بود و باید اعتراف کنم که این انتقاد به من و شواری فنی وارد است که چطور نتوانستیم این مشکل را حل کنیم .ما می دانستیم که این کشتی گیر در ترکیب اصلی قرار دارد و صد درصد برابر حسن یزدانی به میدان خواهد رفت اما چاره ای نیاندیشیدیم. درباره سایز اوزان هم به باید مربی گزارش کامل را به ما بدهد تا ببینیم اوضاع چطور بوده است. امسال به لطف صداوسیما همه دیدارها پخش نشد و نمی توانم درباره برد و باخت کشتی گیران صحبت کنم.

 

برزگر: باید تاکتیک کشتی مان را عوض کنیموی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مشکلات کشتی ما در آزاد ، وا دادن کشتی گیران در ثانیه های پایانی است. واقعا این ضعف بزرگی است که باید آن را بررسی کنیم. من هنوز در شوک هستم چطور کشتی گیری که فقط ۱۰ ثانیه مانده به پایان کشتی اما به یکباره امتیاز می دهد و نتیجه برمی گردد. این موضوع فقط برای یک کشتی رخ نداد حداقل برابر پنج کشتی گیر رخ داده است که آمار بسیار اسفناکی است. اطری مقابل کشتی گیر بلاروس ، امامی مقابل حریف اسلواکی، یخکشی مقابل رودریگز کوبایی و صطفی حسین خانی که تا آستانه پیروزی بزرگ مقابل جردن باروز آمریکایی پیش رفت اما همگی آنها در ۱۵ ثانیه آخر نتوانست مبارزه را اداره کنند و شکست خوردند. عزت الله اکبری هم در نیمه نهایی مقابل جبرئیل حسن اف آذربایجان در حالی که تا ۱۵ ثانیه به پایان دو امتیاز پیش بود، پای خود را به راحتی در اختیار حریف قرار داد و خاک شد .

برزگر درباره چرایی وادادن کشتی گیران در ثانیه های پایانی اظهار داشت: به نظر من بچه ها در لحظات پایانی کشتی را تمام شده می دانستند ،غافل از اینکه ثانیه های پایانی بسیار تعیین کننده است.کشتی گیران ما باید تا پایان وقت جندگی خود را داشته باشند.موضوعی که ما لطمه جبران ناپذیری از آن خوردیم که بازهم این انتقاد به شورای فنی وارد است که چرا سر این موضوع کارشناسانه برخورد نکرده است. مدتی پیش درباره همین امتیاز دادن در ثانیه های پایانی جلسه ای با حضور اعضای شورای فنی و آقای خادم برگزار شد که ایشان همچنان به سبک قبل اعتقاد داشتند سبکی که کشتی گیر در همان ابتدا باید امتیاز بگیرد اما این دوره به ما درس داد که حریفان خیلی خوب کشتی گیران ما را آنالیز کرده بودند و سعی می کردند تا کشتی را به ثانیه های پایانی بکشند تا نیروی کشتی گیران ما تحلیل رود و امتیازات را به راحتی کسب کنند ، موضوعی که به راحتی آن را عملی کردند و توانستند بر ما غلبه کنند. به نظرم موقع آن رسیده که کشتی آزاد تاکتیک و شیوه اش را عوض کند. در این رقابت ها حریف کاملا دست کشتی گیران ما را خوانده بود.

عضو شواری فنی کشتی آزاد در ادامه افزود: کشتی گیران ما اگر می توانستند تا ثانیه های پایانی کشتی را اداره کنند بی شک ما الان روی سکوی جهانی قرار داشتیم. ما قبل از مسابقات هم تصورمی کردیم در روی یکی از سکوها قرار گیریم اما نشد. باید با آسیب شناسی روی این موضوع و تک تک کشتی گیران ، مشکلات را بررسی کنیم. ما نباید اینگونه خداحافظی تلخی با مسابقات جهانی ۲۰۱۸ می داشتیم.

وی درباره پرویز هادی و کریمی اظهار داشت: بررسی هایی که در شورای فنی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هادی در مسابقات خیلی خوب از دست هایش استفاده نمی کند. برای همین با نظر خادم او به اردوی فرنگی کاران فرستادیم و مدتی با آنها تمرین کرد.در این دوره هم نشان داد که اقدام ما بسیار درست بوده و با شکست کشتی گیران المپیک و جهان حالا به راحتی می تواند روی سکو قهرمانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بایستد البته فقط به شریطی که مشکل فیتیله پیچ شدنش برطرف شود. او در این وزن نباید به راحتی پایش را در اختیار حریف قرار دهد وفیتیله شود. اما درباره علیرضا کریمی باید گفت که او جوانی جسور و شجاعی است که در جاکارتا هم خوش درخشید و قهرمان شد ، با کشتی هایی که در مجارستان گرفت نشان داد پتانسیل قهرمانی در المپیک توکیو را دارد. پیروزی مقابل شریف شریف اف قهرمان المپیک لندن، پیروزی با امتیاز عالی ۱۲ بر یک مقابل نماینده روسیه که در تاریخ کشتی ایران چنین بردی مقابل روسها کم سابقه است و برتری با همین نتیجه مقابل مارساگیشویلی گرجستانی و دارنده مدال برنز المپیک لندن باعث شد تا کریمی از الان مسافر توکیو باشد.درباره جوان ها باید گفت که یخکشی در بین آنها بسیار خوب عمل کرد. اما باید منتظر ماند و دید که کادر فنی چه گزارشی را رد می کند. باید ببنیم که دیگر کشتی گیران با چه کشتی گیرانی کشتی گرفته اند و عیار آنها چقدربوده است .بعد می تواند نظر کامل را داد.اما فعلا یخکشی بالاتر از حد انتظار ظاهر شده است. به نظر من ما برای المپیک توکیو می توانیم روی طلای کریمی ، یزدانی و هادی حساب باز کنیم. ما اگر از الان روی سه طلا در المپیک حساب باز کنیم قطعا در توکیو یک یا دو طلا نصیب ایران خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار