کد خبر: 931966
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
لاوروف ضمن اشتباه خواندن خروج آمریکا ار برجام افزود امضاکنندگان این توافق در حال برگزاری مذاکراتی فشرده به منظور دستیابی به راه‌حلی برای جلوگیری از پیامدهای منفی تصمیمات واشنگتن هستند.

جوان آنلاین: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه)، در گفتگو با خبرنگاران درباره خروج آمریکا از برجام و رویدادهای پس از آن اعلام کرد روسیه خیلی وقت است که موضع خود را در این باره مشخص کرده است. آمریکا به طور رسمی تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. ما معتقدیم این اقدام (آمریکا) یک اشتباه بزرگ است. دیگر طرف های امضاکننده توافق هسته‌ای –اتحادیه اروپا و چین– نیز چنین اعتقادی دارند. در حال حاضر، طرف های باقی مانده در برجام در حال برگزاری گفتگوهای فشرده به منظور دستیابی به راه حلی هستند که از پیامدهای عمیق تصمیمات آمریکا بر روابط اقتصادی میان ایران و دیگر کشورها جلوگیری کند.

لاوروف همچنین با اشاره به بحران سوریه، گفت: آمریکا هنوز برای همکاری های کامل با روسیه به منظور ریشه کنی تروریست های باقی مانده در سوریه و فراهم کردن شرایط بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، آمادگی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره تصریح کرد: درباره همکاری های میان واشنگتن و مسکو درخصوص مسائل مختلف از جمله سوریه، شبه جزیره کره و شرایط به وجود آمده درباره برنامه هسته ایران- باید گفت هیچ گونه برنامه ریزی برای برگزاری گفتگوهای رسمی میان دو طرف وجود انجام نشده است.

لاوروف افزود ما یک کانال کاهش تنش در سوریه داریم. ما برای همکاری های مؤثر به منظور دستیابی به راه حل بحران سوریه و آغاز روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از طریق برگزاری مذاکرات سیاسی و اطمینان یافتن از ریشه کنی تروریست های باقی مانده در خاک سوریه آمادگی داریم. اما به نظر نمی رسد آمریکا هنوز برای چنین همکاری‌ای کاملاً آماده باشد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به بحران شبه جزیره کره گفت روسیه به تازگی میزبانی نشست های سازنده ای میان استفن بیگون، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا و ایگور مورگولف، معاون وزیر خارجه روسیه را بر عهده داشته است.

لاوروف امروز با جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در روسیه به سر می برد دیدار و پشت درهای بسته با او به گفتگو پرداخت.

بولتون روز دوشنبه، سفر دو روزه خود را به مسکو، پایتخت روسیه، آغاز کرد. مشاور امنیت ملی ترامپ پیش تر با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر از سفر به روسیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان به منظور دیدار با همتایانش در این کشورها و گفتگو درباره مسائل امنیتی خبر داده بود.

خبرگزاری تاس همچنین به نقل از دیمیتری پشکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، نوشت بولتون قرار است در این سفر با برخی از دیپلمات‌های روس و یوری یوشاکوف، مشاور کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) دیدار و گفتگو کند. در ادامه این گزارش آمده است مقدمات دیدار میان مشاور امنیت ملی ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار