کد خبر: 931895
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲
روایتی از شهید نوجوان مدافع حرم لبنانی علی الهادی احمد الحسین در گفت‌وگوی «جوان» با یکی از دوستانش
در بین بچه‌های رزمنده، خصوصاً رزمنده‌های حزب‌الله لبنان اصطلاح «چشم شیدایی» معروف است. یعنی کسی که چشم‌هایش داد می‌زنند شهید خواهد شد! علی الهادی چنین چشم‌هایی داشت
علیرضا محمدی
از شهید علی الهادی احمد الحسین به عنوان کوچک‌ترین شهید مدافع حرم حزب‌الله لبنان یاد می‌شود. وی که هنگام شهادت تنها ۱۷ سال داشت، یک جوان با ظاهری امروزی، اما باطنی کربلایی بود که داوطلبانه رهسپار جبهه سوریه می‌شود و در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۳۹۵ در خان‌طومان به شهادت می‌رسد. متن زیر روایتی از این شهید مدافع حرم لبنانی است که در گفت‌و‌گو با مصطفی حسن‌زاده یکی از دوستان ایرانی شهید تقدیم حضورتان می‌کنیم.

چشمان شیدایی
در بین بچه‌های رزمنده، خصوصاً رزمنده‌های حزب‌الله لبنان اصطلاح «چشم شیدایی» معروف است. یعنی کسی که چشم‌هایش داد می‌زنند شهید خواهد شد! علی الهادی چنین چشم‌هایی داشت. من او را تا وقتی که به دفتر حزب‌الله در بیروت آمد نمی‌شناختم. یک روز نوجوانی کم سن و سال به دفتر آمد و گفت: می‌خواهد به سوریه اعزام شود. من مسئولیتی در دفتر نداشتم. به عنوان یک فرد علاقه‌مند به کار‌های فرهنگی با بچه‌های حزب‌الله همکاری می‌کردم. ولی وقتی دیدم یک نوجوان با ظاهری به‌اصطلاح امروزی می‌خواهد داوطلبانه به سوریه برود، کنجکاو شدم. جلو رفتم و نگاهی به قد و هیکلش انداختم. زیبارو بود و چهره‌ای جذاب داشت. توی دلم گفتم پسر جان تو نمی‌توانی از پس چنین جنگی بربیایی. همین را به زبان آوردم و علت تصمیمش برای مدافع حرم شدن را پرسیدم. سرش را بلند کرد و نگاهم کرد. برای یک آن چشم در چشم شدیم و از نگاهش دلم لرزید. من از چشم‌های شیدایی شنیده بودم و حالا نمونه بارزی از این چشم‌ها را رو‌به‌رویم می‌دیدم. چشم‌های علی الهادی داد می‌زدند که شهید خواهد شد.

نماز فرشته
سعادت نداشتم خیلی در معیت علی الهادی باشم، اما همان روز‌ها که برای اعزام تلاش می‌کرد، چند باری او را دیدم. یک بار قامت به نماز بست. خوب نگاهش کردم. انگار فرشته‌ای نماز می‌خواند! نمی‌دانم این نوجوان کم سن و سال این طرز نماز خواندن را از کجا یاد گرفته بود. به‌حتم بندگی خدا در ذاتش بود. او در همان چند برخورد دل من را هم مثل خیلی‌های دیگر ربود. بعد‌ها از این و آن شنیدم که علی بین خیلی از بچه‌های حزب‌الله لبنان محبوبیت دارد. کار خاصی هم نمی‌کرد که محبوب جلوه کند. یک جذبه‌ای در ذاتش داشت که آدم را جذب می‌کرد. در رفتارش ریا نبود. اخلاص داشت و شاید همین اخلاص، او را آسمانی کرد.

حیف آن چشم‌ها
علی بعد از اینکه نظر مسئولانش را برای اعزام جلب کرد، به عنوان بهیار به جبهه سوریه اعزام شد. بعد‌ها شنیدم که آنجا بیشتر کار‌های رزمی انجام می‌داد تا پرستاری و بهیاری. عکس‌هایی هم که از ایشان منتشر شد نشان می‌داد یک نیروی تمام‌عیار رزمی است. نمی‌دانم چند وقت از اولین دیدارمان گذشته بود که شنیدم علی الهادی شهید شده است. گویا داخل آمبولانس نظامی و در حین عملیات امداد بوده که تکفیری‌ها آمبولانسش را می‌زنند و ۱۶/۶/۲۰۱۶ مصادف با ۲۷ خردادماه ۱۳۹۵ در خان‌طومان به شهادت می‌رسد. وقتی پیکرش به لبنان برگشت، من بیروت بودم. خود سید حسن نصرالله در تشییع باشکوهی که برای علی الهادی برگزار شده بود سخنرانی کرد. همه جا پخش شده بود که پیکر جوان‌ترین شهید مدافع حرم حزب‌الله برگشته و مردم با افکار و عقاید مختلف برای تشییع آمده بودند. ما، چون کار فرهنگی می‌کردیم رفتیم برای عکاسی. گفتند پیکر شهید فلان اتاق است. من دلم نیامد داخل بروم. یکی از بچه‌ها رفت و عکسی انداخت. دوربین را نگاه کردم. چهره‌اش طوری بود که انگار آرام به خواب رفته است. حیف آن چشم‌های شیدایی که بسته بود. علی شهید شده بود.

متولد جبشیت
شهید علی الهادی احمد حسین متولد سال ۱۹۹۹ در جبشیت (جنوب لبنان) در میان خانواده‌ای متدین و مبارز بود. او از کودکی راه و رسم جهاد و ایثار و شهادت را آموخته بود. چنانچه در ۱۶ سالگی به عنوان مدافع حرم راهی سوریه شد و در ۱۷ سالگی به شهادت رسید. دوستانش اذعان می‌کنند که نماز اول وقت، نافله شب و زیارت عاشورا بعد از نماز‌های یومیه، کار‌هایی بود که علی هیچ وقت ترک نمی‌کرد. محبوبیت او بین همکلاسی‌هایش به قدری بود که تلاش‌های آن‌ها برای شناساندن علی در فضای مجازی باعث شده تا نام و یاد این شهید بعد از دو سالی که از شهادتش می‌گذرد، همچنان در بین دوستداران شهدا زنده و تازه باقی بماند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
بابل ~ علی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
2
9
روحشان شاد
محمد رضاناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
4
سلام میتونم با دوست شهید که مصاحبه کردید ارتباط بگیرم. قصد نوشتن زندگی نامه ی ایشون رو دارم. ممنون میشم کمکم کنید
۰۹۱۸۹۵......
ممنون اگر تماس بگیرید
پاسخ ها
سلالة الزهرا
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
با سلام و احترام
کتاب شهید علی الهادی احمد حسین در حال نگارش هست
علی جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
6
خدارحمتشون کنه
کاش ماهم یه کمی ازشون یادبگیریم وجانمونیم ازشون
علی هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
سلام من یکم کتا ب قاسم الخزب الله را نوشتم اگه میشه شمار ه اون مصاحبه کننده را به من بدید تا تکمیلش کنم ممنون میشم اگه این کا را بکنید
مجنون الحسین69
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
2
واقعاخیلی عالیه که زندگینامه این شهیددرحال نگارشه لطفااطلاع بدیدمن به ایشون خیلی ارادت دارم
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
3
لطفا آگه کتاب نگارش شد خبر بدید.من خیلی دوس دارم با این شهید بیشتر آشنا بشم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
1
ایا کتاب و زندگینامه شهید علی الهادی در ایران هم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
1
متن چشم های شیدایی ایراد داره،یک اینکه شهید علی الهادی اهل جنوب لبنان بوده و برای ثبت نام نیاز نیست برود بیروت و راه جنوب تا بیروت را طی کنه،همینجا در منطقه ی خودشان و جنوب پایگاههای حزب الله گسترده است،بعد اینکه گفته شده شهید در بیروت تشییع شده و سید حسن نصرالله در مراسم این شهید سخنرانی کرده اصلا اینطور نبوده،شهید در جنوب تشییع شده و در تاریخ تشییع شهید در آرشیو سخنرانی سید حسن نصرالله همچنین سخنرانی نیست و چندین سال است که بصورت تلویزیونی سخنرانی می کنند،این متن بر اساس مخلوط واقعیت و تخیل ساخته شده و صحت ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
1
1
چشم های شیدایی برای مادر.

در خانواده ای مجاهد متولد شد،از همان دوران کودکی با عشق و حب اهلبیت(ع) تربیت شد و راه خود را در مسیر اباعبدالله الحسین(ع)،جهاد و شهادت یافت و در این مسیر نورانی گام برداشت،به شهداء علاقه ی زیادی داشت و از آنها الگو برداری میکرد.در سن سیزده سالگی دوره های آموزش نظامی را شروع کرد،در کنار این آموزش ها به فعالیت در جمعیت کشافه المهدی(عج)،ورزش فوتبال،عکاسی،نقاشی و خواندن کتاب علاقه داشت.از خصوصیات خاص او که از کودکی در او نمایان بود،علاقه و حس محبت به دوستان و دیگران بود بطوری که آنها خیلی دوست داشتند در کنار او باشند و این بخاطر اخلاق خیلی خوب و چهره ی همیشه خندان او بود که باعث آرامش برای دوستان و دیگران می شد.به اعضای خانواده عشق و محبت زیادی داشت.به پدر و مادر خود خیلی احترام می گذاشت و با رفتار نیک خود قلب پدر و مادر را شاد میکرد.با برادر و خواهرهای کوچک خود با مهربانی رفتار میکرد و آنها را خیلی دوست داشت و بین آنها رابطه خوبی بود و آنها نیز او را خیلی دوست داشتند.با دوستانش به مسجد می رفت و به نماز اول وقت خیلی اهمیت می داد و همیشه نماز را اول وقت می خواند بخصوص نماز صبح.به نماز شب و به زیارت عاشورا علاقه ی ویژه ای داشت و همیشه آنها را می خواند و به اهلبیت(ع)متوسل می شد،بخصوص حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که حتی مژده ی شهادتش را در خوابی که دو ماه قبل از شهادتش دیده بود با عنایت مادر شهداء فاطمه زهرا(س)توسط رفیق شهیدش،شهید احمد مشلب به او داده شده بود و این چنین چشم های شیدایی این شقایق از شبنم اشک مادرش زهرا(س) جان گرفت و با خون حسین(ع) در سن هفده سالگی به وصال رسید و آرام گرفت و جاودانه شد.
(شهید علی الهادی حسین)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
1
خیلی شهید خوبی
دوست شهدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
1
سلام علیکم
ببخشید آیا کتابی از این شهید بزرگوار در ایران هست
سیداحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
0
باسلام.باشناخت این شهید بزرگوار معجزه ای در زندگی من رخ داده
من باید هرجور شده باخانواده یا دوستان این شهید ارتباط بگیرم.
خواهش میکنم کمکم کنید.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
0
تولدت مبارک?
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار