کد خبر: 931693
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
مجرم سابقه‌داری که با تغییر چهره در پوشش مأمور پلیس از نوازندگان دوره گرد اخاذی می‌کرد به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل پسر جوانی به اداره پلیس رفت و از مرد مأمور نمایی به اتهام اخاذی شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: من نوازده دوره گردم و در حوالی میدان فردوسی گیتار می‌زنم و از این راه امرار معاش می‌کنم. چند سالی است که عصر‌ها به این منطقه می‌آیم و نوازندگی می‌کنم و رهگذران و کاسب‌های محل هم به من پول می‌دهند و از در آمدم راضی هستم. چند روز قبل نزدیک کوچه‌ای در حوالی میدان فردوسی گیتار می‌زدم که پژوی سواری به من نزدیک شد و کنارم توقف کرد. روی داشبورد خودرو چراغ گردونی قرار داشت که نشان می‌داد خودرو متعلق به مأموران پلیس است. ثانیه‌هایی بعد از توقف از داخل پژو مرد میانسالی بی‌سیم به‌دستی بیرون آمد و خودش را مأمور امنیتی معرفی کرد و از من درخواست مجوز کرد. وقتی به او گفتم که مجوز ندارم و مدتی است به صورت دوره‌گرد نوازندگی می‌کنم مدعی شد که باید برای نوازندگی مجوز داشته باشم یا از سازمان مربوطه مجوز بگیرم. او گفت که من مرتکب کار غیرقانونی شده‌ام که طبق قانون باید همراه او به اداره پلیس بروم و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرمم به دادسرای تحویل داده‌شوم. مرد مأمور‌نما همچنین مدعی شد که به خاطر ارتکاب این جرم در دادگاه به زندان و جریمه محکوم می‌شوم. او دستگاه موسیقی مرا گرفت و به داخل خودرواش برد که شروع به التماس کردم و از او خواست مرا ببخشد و به او گفتم که تنها درآمدم همین نوازندگی دوره‌گردی است که در نهایت پیشنهاد رشوه داد و من هم مبلغ یک میلیون تومان به کارتش منتقل کردم و او هم مرا رها کرد. شاکی در پایان گفت: پس از این حادثه یکی از دوستان نوازنده‌ام را دیدم که او هم نوازنده دوره‌گرد است. دوستم به من گفت که چند روز قبل مردی به عنوان مأمور به همین شیوه از او اخاذی کرده، اما بعد فهمیده او مأمور نما است. الان که متوجه شدم مرد پژو سوار مأمور نما است و از دوستانم نیز به همین شیوه اخاذی کرده به اداره پلیس آمدم تا از او شکایت کنم. پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.
در حالی که تحقیقات برای شناسایی مرد مأمور‌نما ادامه داشت نوازنده دوره‌گردی با اداره پلیس تماس گرفت و گفت: مرد پژو سواری تحت عنوان مأمور امنیت از او زورگیری و اقدام به فرار کرده‌است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و در نهایت ساعتی بعد با طرح مهار خیابان‌های اطراف متهم را در حوالی میدان هفت‌تیر بازداشت کردند. مأموران در بازرسی از خودروی مرد مأمور نما بی‌سیم، چراغ‌گردان و تعدادی وسایل پلیسی همراه با گلاه‌گیس کشف کردند که حکایت از این داشت مرد مأمور‌نما برای اینکه شناسایی نشود با گذاشتن کلاه‌گیس به عنوان مأمور پلیس از نوازندگان دوره‌گرد اخاذی می‌کرده‌است.
پس از انتقال متهم به اداره پلیس شاکی که پسر جوانی بود، گفت: من دانشجو هستم و از آنجایی که از دوران کودکی نوازندگی می‌کردم تصمیم گرفتم برای تأمین هزینه دانشگاهم به صورت دوره‌گردی نوازندگی کنم. معمولاً در اطراف میدان هفت‌تیر همیشه گیتار می‌زنم و درآمد خوبی هم دارم. ساعتی قبل مردی از داخل خودروی پژو بیرون آمد و خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و خواست مجوزم را به او نشان دهم که به او گفتم مجوز ندارم و برای تأمین هزینه دانشگاهم مجبورم نوازندگی کنم. پس از این او گیتارم را گرفت و گفت: همراه او به اداره پلیس بروم. خیلی ترسیده بودم و التماس کردم تا مرا رها کند که سرانجام درخواست ۲ میلیون تومان پول کرد. من فقط یک میلیون تومان پول داخل کارت بانکی‌ام بود که آن مبلغ را هم به کارت او انتقال دادم. پس از این او سوار خودرواش شد و وقتی شروع به حرکت کرد، دیدم کلاه‌گیسی از سرش بیرون آورد و حرکت کرد. همان لحظه فهمیدم که او مأمور قلابی است و بلافاصله با اداره پلیس تماس گرفتم. در حالی که متهم جرم خود را انکار می‌کرد بررسی‌های مأموران نشان داد وی از مجرمان سابقه‌دار است که قبل از این هشت‌بار به جرم جعل عنوان، سرقت و... راهی زندان شده تا اینکه یک‌سال قبل از زندان آزاد شده و این بار در پوشش مأمور قلابی از نوازندگان اخاذی می‌کرده‌است.
بنابراین متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت: به خاطر اینکه شناسایی نشود چهره‌اش را گریم می‌کرده و از کلاه‌گیس استفاده می‌کرده است. تحقیقات از متهم و شناسایی شاکیان احتمالی به دستور بازپرس بهشتی از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار