کد خبر: 931679
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸

محمد رضا خباز، استاندار خراسان شمالی ادعا‌های جالبی در مورد کارآمدی برجام طرح کرده و «حل مشکلات با برجام» را به مخالفان برجام و منتقدان دولت نسبت داده است! او در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته که «در قضیه برجام، هیچ‌کس این موضوع را مطرح نکرد که تمام مشکلات برطرف می‎شود، اما تندروها، قلب کردن واقعیت را تا جایی ادامه دادند که می‌گفتند دولت مدعی شده که اگر برجام به نتیجه برسد، تمام مشکلات حل خواهد شد. در حالی که دولت هرگز چنین ادعایی را مطرح نکرد و آن‌ها این گفته را به دولت نسبت دادند.»
برای راستی آزمایی ادعای خباز مرور چند جمله از دولتمردان کفایت می‌کند. مثلاً حسن روحانی جایی می‌گوید: «در روز اجرای توافق (دی ماه ۹۴) تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق.» و جایی دیگر اضافه می‌کند که «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند.»
محمد جواد ظریف در کمیسیون برجام می‌گوید: «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا، کل تحریم‌های ایالات متحده که بر شخصیت‌های غیرامریکایی اعمال می‌شود از روز اجرا لغو خواهد شد، علاوه بر آن تحریم ۳۵ ساله هواپیمایی نیز لغو می‌شود.» مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت یازدهم می‌گوید: «دولت بعد از اجرایی کردن توافق و رفع تحریم‌ها، گشایش بزرگی را برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاداشتغال برای جوانان ایجاد خواهد کرد.» محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تأکید دارد که «بعد از توافق منتظر رشد اقتصادی، کاهش تورم و خروج از رکود باشید.» یا محمدعلی نجفی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یازدهم که می‌گوید: «توافق هسته‌ای موجب خروج سریع کشور از رکود خواهد شد.» این موارد که البته بسیار پرتعداد هستند و فضا برای مثال‌های بیشتر نداریم، مواضع و اظهارات دلواپسان و منتقدان دولت نیست، بلکه اظهارات دولتمردان است. حالا نتیجه راستی آزمایی سخنان خباز روشن است. یک جمله بامزه هم در یادداشت خباز وجود دارد که نشان می‌دهد دلخوری او از کجاست: «دلواپسان رسانه، روزنامه و سایت‌هایی در اختیار دارند و علیه دولت فعالیت می‌کنند.» آیا قرار بوده منتقدان دولت هیچ رسانه‌ای در اختیار نداشته و ساکت باشند؟!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
حرف های ...روحانی که بهترین شاهد است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار