کد خبر: 931643
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
پرویز هادی با پیروزی ارزشمند مقابل قهرمان المپیک، به نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافت اما باقر یخکشی برابر نفر سوم جهان از کوبا در حالیکه تا ثانیه پایانی ۸ بر ۶ پیش بود، شکست خورد.
 
باقر یخکشی

جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان، پرویز هادی در یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در مصافی نفسگیر با طاها آکگول قهرمان المپیک ریو و دارنده دو طلای جهان به برتری 3 بر 2 رسید و با این برد ارزشمند به نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم رسید و باید برای رسیدن به فینال در دیداری سخت به مصاف گنو پتریاشویلی عنوان‌دار جهان و المپیک از گرجستان برود.

هادی که آمادگی بسیار بالایی داشت توانست قهرمان المپیک را از نفس بیاندازد و در حالی که آکگول چند بار به پای راست هادی رسید اما کشتی‌گیر با غیرت ایران با آمادگی بالای بدنی پایش را از دستان آکگول درآورد و تسلیم نشد تا پیروز مسابقه شود. هادی در این کشتی یک امتیاز به خاطر اخطار کم کاری به آکگول گرفت و یک بار هم به پشت حریفش رفت و او را در خاک نشاند.

اما محمد باقر یخکشی نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر بونه رودریگز دارنده مدال برنز جهان از کوبا به روی تشک رفت و در پایان و در حالیکه تا ثانیه پایانی ۸ بر ۶ پیش بود با کمرگیری به روی پل رفت و ۱۰ بر ۸ ناباورانه شکست خورد.

یخکشی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر عباس رحمان‌اف نفر سوم آسیا از ازبکستان ۷ بر صفر پیروز شد. یخکشی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.

در ادامه این رقابت‌ها پرویز هادی در سنگین وزن پس از کسب ۲ پیروزی قاطعانه  برابر روبرت باران از لهستان و ابراهیم سعیدوف نفر سوم المپیک از آذربایجان باید در مرحله یک چهارم نهایی در یک مبارزه سخت برابر طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک برود.

مصطفی حسین‌خانی و حسن یزدانی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم نیز دیگر نمایندگان ایران در روز نخست بودند که به ترتیب برابر جردن باروز با نتیجه ۴ بر ۳ و دیوید تیلور با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خوردند و برای اینکه بتوانند راهی گروه بازنده‌ها شوند باید منتظر صعود رقبایشان به دیدار فینال باشند.

دیوید تیلور موفق شده تا این لحظه با شکست تمامی رقبا راهی نیمه نهایی شود.جردن باروز نیز باید در یک چهارم نهایی در مبارزه‌ای سخت به مصاف سیداکوف از روسیه برود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار