کد خبر: 931542
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
عضو باند یاکوزا که با همدستی هشت‌نفر از دوستانش یکی از اعضای باند را به قتل رسانده بود، با حکم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به پرونده از دی سال ۹۰، با قتل مرد ۳۲‌ساله به نام میثم در شهر ناگویا ژاپن آغاز شد. با اعلام این خبر پلیس طی مکاتباتی با پلیس ژاپن، دریافت مقتول از سوی ۹‌مرد مسلح ایرانی به قتل رسیده است. همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد هشت‌نفر از متهمان در ژاپن دستگیرشده‌اند، اما یکی از آن‌ها به نام رامین ۳۱ ساله متواری است. پس از این تحقیقات برای دستگیری رامین ادامه داشت تا اینکه پنج‌سال بعد از حادثه در مرداد سال ۹۵ وی در حالیکه با پاسپورت جعلی به ایران آمده بود در یکی از شهر‌های شمالی کشور دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها گفت: «شب حادثه همراه دوستانم با مقتول درگیر شدیم. همه چاقو و قمه داشتند به همین دلیل نمی‌دانم چه کسی مقتول را کشته است.» متهم در اولین جلسه محاکمه که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی تشکیل شد، پس از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم در شرح ماجرا گفت: «برای کار به ژاپن رفته بودم و عضو باند خرید و فروش مواد‌مخدر شدم. میثم هم عضوباند بود. او سیم‌کارتی داشت که خریداران مواد با آن تماس می‌گرفتند به همین خاطر سیم کارت را به مبلغ ۴‌میلیارد‌تومان خریدیم، اما بعد‌ها فهمیدم مقتول سرمان را کلاه گذاشته و شماره جدیدش را به مشتریان داده‌است. این شد که خواستم پولم را برگرداند، اما قبول نکرد.»
متهم در خصوص قتل گفت: «شب حادثه با هشت‌نفر از دوستانم سر قرار رفتیم و میثم با خودرو‌اش آمد. او وقتی ما را دید قصد فرار داشت که ناگهان کنترل ماشین را از دست داد و به جدول کنار خیابان خورد. او از خودرو‌اش پیاده شد و به رویمان اسلحه کشید، ما هم با چاقو و قمه به او حمله کردیم. در آن درگیری من شمشیر داشتم که با آن یک ضربه به او زدم، ولی هوا تاریک بود به همین دلیل مطمئن نیستم ضربه من کشنده بوده یا ضربه همدستانم. بعد از قتل همراه همسر روسی‌ام به ایران آمدم که بازداشت شدم.»
متهم در آخرین دفاعش گفت: «جوامع بین‌الملل می‌دانند مجازات قتل در ایران اعدام است اگر سایر همدستانم که در زندان ژاپن هستند، آزاد شوند به آن‌ها اجازه نمی‌دهند به ایران برگردند. قاتل اصلی در ژاپن است و حالا من به جای او محاکمه می‌شوم.»
در آخر متهم بنا به شواهد و مدارک موجود به قصاص محکوم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار