کد خبر: 931538
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
امروز، آغاز رقابت‌های جهانی کشتی در مجارستان
رقابت‌های جهانی کشتی مجارستان در حالی از صبح امروز آغاز می‌شود که پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام تیم‌های آزاد و فرنگی ایران با ترکیب کامل راهی بوداپست شدند.
رقابت‌های جهانی کشتی مجارستان در حالی از صبح امروز آغاز می‌شود که پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام تیم‌های آزاد و فرنگی ایران با ترکیب کامل راهی بوداپست شدند.
از صبح امروز رقابت‌های کشتی آزاد شروع می‌شود و کشتی‌گیران اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک می‌روند. فردا رقابت‌ها در وزن‌های ۵۷، ۶۵، ۷۹، ۹۲ کیلوگرم ادامه پیدا می‌کند و سرانجام روز دوشنبه با برپایی مسابقات اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم به پایان می‌رسد.
 
ایران با ترکیب کامل
 
فدراسیون کشتی برای اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد که مهم‌ترین آن‌ها تأمین ارز لازم برای این مسافرت بود. با این حال با اختصاص ارزی که هنوز معلوم نیست با نرخ کدام بازار در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفته، دو تیم ایران با ترکیب کامل در بوداپست حاضر می‌شوند.
در کشتی آزاد ملی‌پوشان ایران با این ترکیب مقابل رقبا قرار می‌گیرند: «در ۵۷ کیلوگرم رضا اطری، ۶۵ کیلوگرم محمد باقر یخکشی، ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی، ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی، ۷۹ کیلوگرم عزت‌الله اکبری، ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی، ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی، ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج و ۱۳۰ کیلوگرم پرویز هادی. طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی مسابقات هر وزن در دو روز برگزار می‌شود که رقابت‌های مقدماتی تا مشخص شدن فینالیست‌ها در روز اول و مسابقات شانس مجدد، رده‌بندی و فینال در روز دوم انجام می‌شود.
 
ارزمان را خودمان خریدیم
 
با وجود اعزام تیم‌های کامل به رقابت‌های جهانی مجارستان، اما مسئولان، پیشکسوتان و مربیان کشتی به این نکته اذعان دارند که با توجه به مشکلات پشت سر گذاشته شده، نباید توقع زیادی از کشتی‌گیران داشت، چراکه آن‌ها به لحاظ روحی- روانی در شرایط مناسبی قرار ندارند.
حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: «ما ارز مورد نیازمان (یورو) را خریدیم و چیزی در اختیارمان قرار نگرفت. ما به جای یوروی ۱۰ هزار تومانی، یوروی ۱۳ هزار تومانی گرفتیم، چون به‌رغم پیگیری‌های وزارت ورزش، ورزش در اولویت بانک مرکزی برای اختصاص ارز ثانویه قرار ندارد. با ادامه این روند مطمئن هستم که همه رشته‌های ورزشی در این خصوص با مشکل مواجه خواهند شد.»
وی با اشاره به اینکه این مسئله به لحاظ روحی ضربه سختی به کشتی‌گیران وارد آورده است، ادامه داد: «ارز مورد نیاز ورزش در طول سال کاملاً مشخص است. بنابراین خیلی راحت می‌توان این مبلغ را حساب و تحویل وزارت ورزش داد. با این روند ورزشکاران و فدراسیون‌ها اذیت می‌شوند و این روند باعث ایجاد تنش و تخریب روحیه ورزشکاران، کادر فنی و علاقه‌مندان به ورزش می‌شود.»
 
توقع از کشتی تعجب‌آور است
 
پرویز سیروس‌پور، مشاور ارشد رئیس فدراسیون کشتی هم با اشاره به مشکلات تهیه ارز گفت: «رقبای ایران در مسابقات جهانی خوشحال و سرحال آماده سفر به بوداپست هستند، در حالی که سرمربی تیم ملی ایران تا چند ساعت مانده به پرواز در بانک مرکزی به دنبال ارز بود.»
وی ادامه داد: «واقعاً جای تعجب دارد، با این وضعیت از ما توقع مدال طلا و موفقیت هم دارند. ما زیر فشار رسانه‌ها و مردم قرار داریم، الان باید چکار کنیم. با این دغدغه‌هایی که دامن فدراسیون را گرفته، من فکر می‌کنم تا یکی، دو سال آینده دیگر کشتی نداشته باشیم.»
 
کم‌اشتباه باشیم، روی سکو می‌رویم
 
امیر توکلیان، مربی تیم ملی کشتی آزاد هم با تأیید وضعیت سخت اعزام تیم ملی کشتی به رقابت‌های مجارستان گفت: «در حالی‌که همه تیم‌ها مشغول آماده‌سازی و تمرین بودند، کشتی‌گیران ما این دغدغه را داشتند که آیا اعزام می‌شوند یا نه. به هر حال با تمام معضلات و مشکلات اگر کم‌اشتباه باشیم، می‌توانیم چهار مدال بگیریم و روی سکو برویم، در غیر این صورت بین تیم‌های سوم تا ششم قرار می‌گیریم. به چه دلیل باید توقع بیشتر از کشتی گیران داشته باشیم، مگر چه چیزی به آن‌ها داده‌ایم که از آن‌ها توقع سکوی بهتر و مدال بیشتر داریم؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار