کد خبر: 931509
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
گزارش «جوان آنلاین» از روند طولانی صدور ویزای عراق
در حالی که چند روز بیشتر تا زمان حرکت بسیاری از کاروان‌های اربعین نمانده است ویزای بسیاری از زوار کماکان آماده نیست و در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: این روز‌ها زائران اربعین حسینی کربلا در حال آماده سازی خود برای این سفر معنوی و حماسی هستند که اتفاقی غیر قابل پیش بینی اکثر زائران اربعین را با شوکی عجیب مواجه کرده است.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تمامی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی برای اعزام به عتبات در ایام اربعین باید در سامانه رسمی سماح نام‌نویسی کنند. این سامانه رسمی مرجع رسمی دریافت ویزای عراق برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین است. اما از چند روز گذشته تمامی دفاتر خدماتی و زیارتی که با مجوز سازمان حج و زیارت اقدام به فراهم نمودن مقدمات گرفتن ویزای زائران اربعین حسینی کرده‌اند، به مراجعین خود اعلام کرده‌اند که دیگر روند صدور ویزا طبق آنچه وعده داده شده در ۷۲ ساعت امکان پذیر نیست و آماده شدن ویزا حداقل بین ۶ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. درواقع دفاتر رسمی صدور ویزا بعد از اخذ مدارک از مسافران هیچ تاریخ مشخصی را برای صدور ویزا اعلام نمی‌کنند و حتی برای زمان طولانی نیز ضمانتی جهت آماده شدن ویزا نمی‌دهند!

این در حالیست که هنوز درخواست‌ها به اوج خود نرسیده و خبری از صف‌های طولانی برای دریافت ویزا مانند آنچه در سال‌های قبل شاهد بودیم نیست، اما اکثر آژانس‌های مسافرتی که توسط سایت سماح موظف به دریافت مدارک هستند زمانی در حدود ۶ یا ۷ روز را برای دریافت ویزا به مراجعه‌کنندگان اعلام می‌کنند. این اتفاق باعث بلاتکلیفی، سردرگمی و البته ناراحتی مسافرین کربلا شده است. مسافرینی که برخی از آن‌ها برای ۴ یا ۵ روز دیگر بلیط سفر تهیه کرده‌اند و هزینه‌های اتوبوس و محل اقامت و ... را نیز پرداخت کرده‌اند. یکی از شهروندان که پیگیر کار خود در این دفاتر بود می‌گوید که روز دوشنبه ۲۳ مهر پاسپورت و مدارک خود را تحویل داده و تا پایایان وقت امروز جمعه ۲۷ مهر هنوز ویزای خود را دریافت نکرده است، وقتی به این موضوع اعتراض کرده، متصدیان دفتر به او گفته‌اند حتی برای روز‌های آتی نیز نمی‌توان تاریخی مشخص نمود و شاید تا چندروز دیگر روند صدور ویزا طول بکشد و همین موضوع باعث شده برنامه ریزی سفرم تغییر کند و احتمالا دیگر به کاروانی که برای اربعین ثبت نام کرده بودم نرسم و امسال بخاطر عدم دریافت بموقع ویزا از خیل عاشقان اربعین جا بمانم.

اما جالب ماجرا اینجاست که اکثر آژانس‌ها و دفاتر کارگزاری که به صدور ویزای مصوب اقدام می‌کنند اگر زائری نیاز به ویزای فوری داشته باشد به او پیشنهاد می‌کنند ویزای آزاد بگیرد! درواقع بسیاری از دفاتر روند ویزا دهی را با دلار آزاد و بنا به نرخ روز نیز انجام می‌دهند که با احتساب هزینه ۴۱ دلاری ویزای عراق، چیزی در حدود ۶۵۰ هزار تومان هزینه دارد و قابل توجه این است که ویزا را در یک‌روز کاری تحویل می‌دهند! درحقیقت، صدور ویزای عراق برای مراجعین سایت سماح که با نرح مصوب محاسبه می‌شود بیش از ۷ هفت روز به طول می‌انجامد، ولی مراجعینی که نرخ ویزا را بصورت آزاد پرداخت کنند یک روزه ویزای خود را تحویل می‌گیرند!

با این اوصاف، پیش‌بینی می‌شود با نزدیک‌تر شدن به ایام اربعین و تقاضای بیشتر برای دریافت ویزای عراق، این مشکلات تشدید شود و صدور ویزای زائران با مشکلات زیادی مواجه گردد به طوری که هنوز و در حالی که چند روز بیشتر تا زمان حرکت بسیاری از کاروان‌های اربعین نمانده است ویزای بسیاری از زوار آماده نیست و در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
ای بابااااا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار