کد خبر: 931463
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
خوشرو:
نماینده ایران در سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست اجازه ندهند زورگویی آمریکا و جنایات صهیونیست‌ها حقوق فلسطینیان را تضییع کند و گفت: آمریکا نمی‌تواند بر جنایات این رژیم علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد.
جوان‌آنلاین: غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت که به موضوع فلسطین و خاورمیانه اختصاص داشت، افزود: وضعیت در فلسطین رو به وخامت است و تنها در تظاهرات بازگشت فلسطینیان، تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شهید و بیش از ۲۲ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

وی اضافه کرد: آنچه تظاهرات کنندگان فلسطینی می‌خواهند، بازگشت به خانه و کاشانه آبا و اجدادی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین و حق طبیعی آن‌ها است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم اسرائیل آن‌ها را می‌کشد، چون فلسطینی هستند؛ چون هیچ حقوقی حتی حق زندگی نیز برای آن‌ها قائل نیست. این‌ها نتیجه ۷۰ سال ظلم در حق فلسطینیان است که با حمایت آمریکا و به خاطر بی تفاوتی شورای امنیت ادامه یافته است.

خوشرو با یادآوری اینکه آمریکا ۴۴ قطعنامه علیه اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرده است، اظهار کرد: این نهاد حدود ۳۰۰ قطعنامه در مورد موضوعات مرتبط با فلسطین تصویب، اما اسرائیل همه آن‌ها را نقض کرده است. این رژیم در صدر ناقضان قطعنامه‌های این نهاد قرار دارد.

وی در پاسخ به ادعا‌های نیکی هیلی سفیر مستعفی آمریکا که از شهید فهمیده برای اثبات ادعای استفاده ایران از کودکان در سوریه یاد کرده بود، گفت: آمریکا با این حرف‌ها نمی‌تواند بر جنایات خود و اسرائیل در حق کودکان فلسطینی و کشتار وحشیانه آن‌ها سرپوش گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: آمریکا که نماینده اش تلاش کرد دایه مهربانتر از مادر برای کودکان ایرانی باشد، باید می‌گفت که تعداد زیادی از کودکان ایرانی در جنگ توسط صدام و با حمایت آن‌ها شهید شده اند و اینکه آمریکا قاتل ۶۶ کودک ایرانی است که جزو مسافران پرواز مسافری ایران بودند که آمریکا در خلیج فارس ساقط کرد.
خوشرو همچنین به اتهامات نماینده عربستان در مورد جزایر ایرانی و نام خلیج فاس نیز پاسخ داد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار