کد خبر: 931415
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
استارت پرسپولیس در جام حذفی با نود ارومیه
بازی‌های هفته نهم لیگ برتر در حالی طی امروز و فردا برگزار می‌شود که استقلال باید در دیداری حساس به مصاف سایپا برود، اما سرخپوشان که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا فرصتی برای برگزاری دیدار‌های جام حذفی نداشتند به جای لیگ باید دیدار جامانده از رقابت‌های حذفی کشور را برگزار کنند.
 
پرسپولیس – نود ارومیه
 
قصد دست‌کم گرفتن حریف را ندارد. برانکو بهتر از هرکس دیگری می‌داند که دست‌کم گرفتن حریف چه عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت. او به صراحت تأکید می‌کند، خاطره تلخی از جام حذفی دارد. اعترافی که نشان می‌دهد هنوز شکست در مرحله یک‌سی‌و‌دوم جام حذفی سال ۹۵ برابر قشقایی را به دست فراموشی نسپرده است. با این حال به شاگردانش اعتماد دارد و معتقد است که تیمش بهتر از نود ارومیه است: «همان ابتدای فصل گفتم که بیشترین قهرمانی را می‌خواهیم. این یعنی هم به قهرمانی در لیگ، هم لیگ قهرمانان و هم جام حذفی می‌اندیشیم. درست است که سه‌شنبه بازی سختی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا داریم، اما قبل از آن باید نود ارومیه را از سد راه برداریم و امروز جز پیروزی برابر این تیم به چیز دیگری نمی‌اندیشیم. ما باید این بازی را ببریم تا در مرحله بعد به مصاف سپیدرود رشت برویم. این تنها هدفی است که در بازی امروز داریم.»
این اولین دیدار مدافع عنوان قهرمانی لیگ در بازی‌های جام حذفی امسال است. شاگردان برانکو ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی به مصافی حریفی می‌روند که شناخت زیادی از آن ندارند. در واقع نود ارومیه تیم مرموزی است که هم می‌تواند برای پرسپولیس حکم یک دیدار تدارکاتی و دستگرمی را داشته باشد و هم تیمی باشد که یک‌بار دیگر با خلق شگفتی سرخپوشان را از ادامه راه جام حذفی محروم کند. اتفاقی که پیشتر نه تنها پرسپولیس که خیلی از تیم‌های مدعی نیز برابر تیم‌های بی‌نام و نشان آن را تجربه کرده‌اند.
نود ارومیه در ابتدای حضورش در لیگ یک، در سه بازی ۱۰ گل دریافت کرد، اما حالا چهار هفته است که این تیم در لیگ نباخته و اولین بردش را هفته گذشته دشت کرده، آن هم با بازیکنانی که اکثراً جوان هستند و جویایی نام که بازی برابر پرسپولیس انگیزه‌ای مضاعف به آن‌ها می‌دهد و این می‌تواند کار برانکو و شاگردانش را در نخستین بازی جام حذفی امسال سخت کند.
 
سایپا- استقلال
 
استقلال این فصل نتوانست با شفر به نتایج قابل قبول سال گذشته دست یابد و به جز دو برد و یک باخت، دیگر بازی‌های خود را با تساوی پشت سر گذاشته تا شاهد نارضایتی سکو‌ها و حتی پیشکسوتان تیم باشد. با وجود این، باشگاه همچنان قصدی برای توبیخ یا برکناری مرد سپیدموی آلمانی ندارد و شفر هم امیدوار است تا با جبران نتایج هشت هفته گذشته بار دیگر تیمش را در جمع مدعیان جای دهد. برای رسیدن به این هدف، پیروزی برابر سایپا بهترین فرصت است. سه امتیاز این بازی نه فقط از لحاظ جابه‌جایی در جدول بلکه از لحاظ روحی - روانی نیز برای آبی‌پوشان پایتخت اهمیت فراوانی دارد. شفر امروز برابر یکی از مربیان پرسپولیسی لیگ قرار می‌گیرد که اتفاقاً در این مدت نتایج خوبی نیز کسب کرده و اگرچه در رده پنجم جدول قرار دارد، اما با برد در بازی فردا می‌تواند خود را در جمع مدعیان بالای جدول ببیند و حتی شانس اندکی نیز برای صدرنشینی دارد. البته به شرط باخت سنگین و پرگل پدیده مقابل فولاد در بازی امروز و نخستین دیدار هفته نهم.
مهم‌ترین دغدغه شفر برای بازی با یاران دایی، عدم حضورش روی نمیکت آبی‌پوشان است. مرد آلمانی استقلال از روزی که هدایت این تیم را به عهده گرفته تاکنون به هیچ دلیلی از نشستن روی نیمکت این تیم منع نشده، اما شفر در بازی با نفت مسجدسلیمان به دلیل درگیری لفظی با مرزبان از زمین بازی اخراج شد، به همین دلیل از نشستن روی نیمکت استقلال آن هم در بازی حساس با سایپا محروم است. حالا شاگردانش در بازی ساعت ۱۵:۳۰ فردا باید بدون همراهی او برای کسب سه امتیاز این بازی با دایی و شاگردانش گلاویز شوند.
 
سایر دیدار‌ها
 
در دیگر بازی‌های فردا ماشین‌سازی‌تبریز به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود. سپیدرود رشت مقابل ذوب‌آهن صف‌آرایی می‌کند. سپاهان، نساجی مازندران را پیش‌رو دارد و استقلال خوزستان هم مقابل پارس جنوبی جم قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار