کد خبر: 931404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
بیانیه تشکل‌های دانشجویی خارج از کشور
جمعی از تشکل‌های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور ضمن ابراز تأسف از شتابزدگی در تصویب CFT اعلام کردند: تجربه نقد و نسیه برجام یک بار دیگر در CFT تکرار نشود.
جمعی از تشکل‌های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور ضمن ابراز تأسف از شتابزدگی در تصویب CFT اعلام کردند: تجربه نقد و نسیه برجام یک بار دیگر در CFT تکرار نشود.
به گزارش فارس، جمعی از تشکل‌های دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور طی بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از شتابزدگی در تصویب CFT هشدار دادند: تجربه نقد و نسیه برجام یک بار دیگر در CFT تکرار نشود، صبر کنیم تا اروپا به تعهد خود در برجام عمل کند و فضای روانی اوضاع اقتصادی تغییر یابد آنگاه با قرائت و تفسیر خود C. F. T. را به قانون تبدیل کنیم.
در بخشی از این بیانیه آمده است: برای نمایندگان محترم مجلس و ملت شریف ایران روشن است که سازوکار‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین‌المللی بعد از جنگ جهانی دوم عموماً با طراحی و مدیریت غربی‌ها و با هدف کنترل دیگر کشور‌ها به تصویب رسیده است. نهاد‌های پولی، بانکی و مالی بین‌المللی برآمده از توافقات «برتون وودز» از یکسو حاکمیت دلار را بر تجارت بین‌المللی تحمیل کرد و از سوی دیگر بانک جهانی و صندوق بین‌الملل پول را به اطاعت از سیاست‌های فدرال رزرو بانک امریکا درآورد. دفاع از دموکراسی، حقوق بشر و مخالفت با تروریزم زمانی در دستور کار غربی‌ها قرار گرفت که جوخه‌های ترور گروه‌های صهیون با اخراج و کشتار فلسطینی‌ها زمینه شکل‌گیری رژیم غاصب اسرائیل را فراهم کردند و با سرنگونی دولت‌های ملی در کشور‌هایی مانند شیلی و ایران رژیم‌های دیکتاتور را بر سرکار آوردند و کشور‌های مهمی از خاورمیانه را مطیع و منقاد خود کردند. نهاد‌های به‌ظاهر مقابله‌کننده با تأمین‌کنندگان منابع مالی تروریزم در دو دهه گذشته چشم خود را بر دلار‌های نفتی تأمین‌کننده هزینه‌های القاعده و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بسته‌اند. همین روز‌ها با آشکار شدن جنایت رژیم آل سعود در ترور روزنامه‌نگار منتقد جمال خاشقجی همه رسانه‌های جهان این رژیم را به‌عنوان تأمین‌کننده منابع مالی تروریزم جهانی به دنیا معرفی کرده‌اند. آیا علیرغم این مسئله در مناسبات مالی و نقل و انتقالات بانکی این کشور مشکلی ایجاد شده است؟ این بیانیه می‌افزاید: اگر کلام فوق را درست می‌دانید که قابل انکار نیست باید پرسید که اصرار تهدید گونه وزارت امور خارجه برای تصویب این لایحه چه بوده است؟ اگر آنگونه که در محافل گفته می‌شود گرفتن بهانه از دست اروپایی‌ها و جلب همکاری آنان برای کار اقتصادی و به عبارتی دیپلماسی بده و بستان است چرا از گذشته و به‌ویژه برجام پند گرفته نمی‌شود، مگر به گفته مقام معظم رهبری یکی از اشتباهات در برجام این نبود که مطالبات آن‌ها را نقداً پذیرفتیم و مطالبات ما به‌صورت نسیه و به آینده موکول شد؟
این تشکل‌ها تصریح کرده‌اند: صرف‌نظر از نکاتی که در اصل تصویب CFT وجود دارد حتی اگر هدف گرفتن بهانه از اروپا برای عملی کردن سازوکار‌های نیم‌بندی که برای کار اقتصادی با ایران مطرح کرده است، ما به‌عنوان بخشی از دانش آموختگان خارج از کشور که غرب را در قرائت اقبال لاهوری «زنار فرنگ» و «دلاویزی افرنگ» از نزدیک می‌شناسیم ضمن ابراز تأسف از این شتابزدگی هشدار می‌دهیم تجربه نقد و نسیه برجام یک بار دیگر در CFT تکرار نشود، صبر کنیم تا اروپا به تعهد خود در برجام عمل کند و فضای روانی اوضاع اقتصادی تغییر یابد آنگاه با قرائت و تفسیر خود C. F. T. را به قانون تبدیل کنیم. متأسفانه نمایندگان رأی‌دهنده این توفیق را از مجلس شورای اسلامی سلب کردند، شاید در سازوکار‌های شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بتوان با نگاه فوق خروجی مناسبی پیدا کرد.
این بیانیه را مجمع دانش آموختگان تاجیکستان، کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند، کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا، جامعه اسلامی دانش آموختگان مالزی، انجمن پزشکان ایرانی دانش آموختگان ایتالیا، انجمن اسلامی دانش آموختگان فرانسه، انجمن اسلامی دانش آموختگان ایتالیا و اتحادیه دانش آموختگان خارج از کشور غرب اروپا امضا کرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
این توافق صدها بار بدتر از توافق هسته ای است و شاید طعمه ای برای گرفتاری ایران در دامی که از آن رهایی نخواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار