کد خبر: 931302
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای ۳۸ طرح آبرسانی در نقاط مختلف استان خبر داد.

رسول اکبری با بیان اینکه مردم شهرستان پلدشت تا آخر آذر ماه سالجاری از آب آشامیدنی سالم دستگاه آب شیرین کن استفاده خواهند کرد، ادامه داد: پروژه تصفیه خانه آب پلدشت از سال ۹۴ آغاز و هم اکنون از نظر ساختمانی دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و از نظر تهیه و نصب تجهیزات ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح مذکور ۳۵ میلیارد ریال بوده و اعتبار لازم جهت اتمام طرح ۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی یادآور شد: طرح تصفیه خانه آب پلدشت به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۱۲ هزار نفری و در راستای ارتقای کیفیت آب شرب پلدشت اجرایی شده است.

اکبری در ادامه به جمعیت شهری پلدشت اشاره کرد و گفت: پلدشت دارای جمعیت ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفری است که ۱۰۰ درصد این جمعیت در قالب ۵ هزار و ۷۹ انشعاب، زیر پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

وی طول شبکه و خط انتقال آب پلدشت را بیش از ۶۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: کل ظرفیت تامین آب این شهر ۵۵ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه این تصفیه خانه به روش اسمز معکوس و با ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه اجرایی شده است، گفت: اعتبارات سال ۹۷ به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق اعتبارات منطقه آزاد ماکو و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق منابع استانی هزینه شده است.

اکبری با اشاره به اقدامات اجرایی این پروژه، افزود: با توجه روند اجرای پروژه، فاز نخست این طرح آذر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: مشاور صدر آب نیرو طرح مطالعات مرحله اول و دوم ایجاد تاسیسات فاضلاب پلدشت را از محل اعتبارات ملی و داخلی آغاز کرده و در حال حاضر این طرح نیز از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر