کد خبر: 931236
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
رئيس پليس تهران بار ديگر به سوداگران بازار ارز هشدار داد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام بازداشت ۶۷۵‌سارق و مالخر در جریان طرح رعد‌۱۶ از بازداشت ۸۵ نفر از سوداگران بازار ارز هم خبر داد و تأکید کرد هرگونه خرید و فروش ارز در خیابان، کوچه‌ها و تقاطع‌های محل فروش ارز ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام بازداشت ۶۷۵‌سارق و مالخر در جریان طرح رعد‌۱۶ از بازداشت ۸۵ نفر از سوداگران بازار ارز هم خبر داد و تأکید کرد هرگونه خرید و فروش ارز در خیابان، کوچه‌ها و تقاطع‌های محل فروش ارز ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد که در پلیس پیشگیری تهران برگزار شد درباره جزئیات طرح گفت: «همکارانم در پلیس پیشگیری در ۴۸‌ساعت گذشته ۶۵۷‌سارق و مالخر را که در قالب‌۲۶ باند دست به اعمال مجرمانه می‌زدند بازداشت کردند. این طرح در حوزه‌های سرقت، قاچاق کالا و مبارزه با مواد مخدر اجرا شد که کل افراد دستگیر شده یک‌هزار و ۴۴۳‌نفر که از این تعداد ۲۰۶‌نفر سارقان سابقه‌دار بودند. در این طرح ۱۳۳‌خودرو و ۱۱۵‌دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۷‌میلیارد و‌۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. رئیس پلیس پایتخت در خصوص تعداد پرونده‌های کشف شده در این طرح گفت: «تعداد پرونده‌ها یک‌هزار و ۴۲۳‌پرونده بود که از این تعداد، یک‌هزار و ۹۹‌پرونده در حوزه سرقت است.»
دستگیری اخلالگران بازار ارز
سردار رحیمی در خصوص برخورد با دلالان و سوداگران ارز و سکه هم گفت: «بنا به درخواست بانک مرکزی و دولت جمع‌آوری دلالان و سوداگران ارز و سکه در دو مرحله انجام شده و ۸۵‌نفر از دلالان بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند. با توجه به اینکه افراد سابقه‌دار هستند و در گذشته نیز به دلیل دلالی و اختلال در بازار ارز دستگیر شده‌بودند، این افراد پس از آزادی با وقاحت تمام به اخلال در بازار ارز و ایجاد فضای روانی در این خصوص اقدام کرده‌بودند که چهارشنبه هفته گذشته توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد نیز ۲۴۰‌هزار دلار، ۱۷۵‌هزار دینار، بیش از ۵ هزار لیر و ۴۵۲۰‌یورو و هشت کیلو طلای آب شده کشف و ضبط شده است.»
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: «پلیس به تمام افرادی که قصد التهاب در بازار ارز را دارند هشدار داده‌است و این عملیات‌ها طی روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.»
وی در ادامه گفت: «هر‌گونه خرید و فروش ارز در خیابان، کوچه‌ها و تقاطع‌های محل فروش ارز ممنوع است و خرید و فروش فقط در صرافی‌ها و بانک‌ها مجاز است.»
شناسایی ۱۲ شرکت لیزینگ خودروی کلاهبردار
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخورد با شرکت‌های لیزینگ خودرو که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، گفت: «۱۲ شرکت لیزینگ خودرو که اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بودند؛ شناسایی و مدیران آن‌ها بازداشت شده‌اند، البته دو نفر از مدیران این شرکت‌ها متواری هستند.»

آموزش شكستن قفل در اينستاگرام

باند سه نفره سارق موتور سيكلت، سه جوان 18‌ساله بودند كه موتورسيكلت‌هايي مثل آپاچي و... را سرقت مي‌كردند و به قيمت پايين مي‌فروختند. يكي از آنها مجيد بود كه ادعا داشت از ترس پدرش براي تأمين مخارج خودروي تصادفي‌اش دست به سرقت زده است.

سابقه داري؟
خير.
چرا سرقت؟
با خودروي پرايدم تصادف شديدي كردم. از همان روز خيابان خواب شدم و از ترس پدرم به خانه نرفتم. هر جا خودروي‌ام را نشان دادم گفتند هزينه تعميرش زياد است. اين شد كه يكي از همدستانم پيشنهاد سرقت موتور داد.
چطور؟
او آشنايي در شهرستان نور داشت كه مالخر بود. ما هم وسوسه شديم و به كمك ديگر همدستم به پاركينگ خانه‌ها مي‌رفتيم و با شكستن قفل موتورها سرقت مي‌كرديم.
شكستن قفل را بلد بوديد؟
از فيلم‌هايي در اينستاگرام ياد گرفته بوديم.
موتورها را چند مي‌فروختي؟
خيلي ارزان. اگر موتوري 8 ميليون ارزش داشت آنرا يك و نيم ميليون مي‌فروختيم.
با همدستانت چطور آشنا شدي؟
همكلاس بوديم.
چند شاكي داري؟
11شاكي.


بازکردن درخانه‌هاي مردم با کارت تلفن
پسر 25‌ساله پويا نام داشت. دو سالي بود كه گرفتار هروئين شده بود به همين خاطر از حرفه مكانيكي و جلوبندي‌سازي رو به سرقت از منازل برده بود. او مي‌گفت مرگ پدرش باعث شده معتاد شود!
سابقه داري؟
بله، به اتهام سرقت از منازل دو سال حبس كشيدم و آزاد شدم.
چه‌ شد كه سارق شدي؟
وقتي پدرم فوت كرد، نان‌آور خانه شدم مادرم و يك خواهر كوچكتر از خودم دارم. زندگي برايم سخت شده‌بود به همين خاطر فكر كردم مواد مرا آرام مي‌كند. براي خريد مواد درآمدم كم بود به همين خاطر تصميم به سرقت گرفتم.
از شيوه سرقتت بگو.
كمين خانه‌اي مي‌ايستادم و وقتي اهالي آن خانه خواب بودند با كارت تلفن در خانه را باز مي‌كردم. وقتي صاحبان‌خانه خواب بودند هر لوازمي دم دست بود سرقت مي‌كردم. به نوعي سرقتم بالاسر رويي بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار