کد خبر: 931175
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۴۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در کشور در جهت کاهش آلودگی در کلان شهرها نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،صادق نجفی در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان، اظهار داشت: هر کلان شهری می تواند بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی را بخرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک فضای رقابتی برای تولید موتور سیلکت برقی در سطح کشور ایجاد شده است، ادامه داد: هم اکنون ظرفیت تولید یکصد هزار دستگاه موتور سیکلت برقی در سال وجود دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهرداری‌های کلان شهرها در راستای همیاری دولت در جهت حمایت از تولید قدم برداشته است.
وی با بیان اینکه کلان شهرهای کشور ظرفیت خرید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دارند، اظهار کرد: تاکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودروها ایجاد شده که نشان از وجود بازار رقابتی در این زمینه است.
نجفی با اعلام اینکه ۳۰ واحد قطعه سازی هم اکنون ظرفیت تولید موتورسیکلت برقی دارد،‌ گفت: به منظور حمایت از صنایع کوچک دولت اقدام به اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی کرده است.
وی با بیان اینکه شرایط صادرات برای واحدهای تولیدی در کشور مهیا شده است، اظهار کرد: دولت به دنبال کاهش فشار بر تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با هدف رونق اقتصاد ملی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: هم اکنون صنایع با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که طرح های ویژه حمایتی از تولید کنندگان تصویب شده است.
وی از فعالیت بیش از هفت هزار واحد تولید فعال در اصفهان از ۱۱ هزار واحد تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صنایع اصفهان نیاز فراوانی به آب دارند و کمبود آب یکی از عوامل رکود صنایع است بنابراین برای رفع مشکل دسترسی صنایع استان به آب، طرح‌های زیادی اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده شهرضا با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد اشاره کرد.
نجفی تصریح کرد: کمتر از سه میلیارد مترمکعب از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشور، در بخش صنعت استفاده می‌شود.
وی گفت: طرح تبدیل شهرک رازی شهرضا به شهر صنعتی به تصویب رسیده است و مسئولان شرکت شهرک‌های استان باید در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.
استاندار اصفهان در ادامه نیزاظهار داشت: در پی تولید موتورسیکلت برقی و کاهش آلودگی هوا،‌ باید فرهنگ سازی و زمینه استفاده از موتورسیکلت های برقی برای تمام شهروندان فراهم شود.
محسن مهرعلیزاده بیان داشت: محدودیتی برای استفاده از موتورسیکلت برقی برای زنان نداریم اما نیاز به وضع قوانین خاص است.
وی اعلام کرد: بدنبال تولید موتورسیکلت های برقی، تا سه سال آینده  از تردد ۴۰۰ هزار موتور سیکلت بنزینی جلوگیری و فضا را برای تردد موتورسیکلت برقی فراهم می کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه موتورسیکلت تاثیر زیادی در بروز آلودگی هوا دارد،‌ بیان داشت: بیش از ۳۵ درصد آلودگی شهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه است و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی یکی از اقدامات لازم برای کاهش آلایندگی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار