کد خبر: 931130
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور گفت: 5 دستگاه شتاب نگار زلزله در استان البرز نصب می شود که وقوع زلزله های احتمالی در البرز را رصد می کند.

محمد شکرچی زاده در نشست شورای فنی استان البرز افزود: با توجه به اینکه البرز روی گسل زلزله قرار دارد، نصب دستگاه های شتاب نگار زلزله در این استان در دستور کار است.

وی ادامه داد: با کمک شرکت های دانش بنیانی که در استان البرز حضور دارند شتاب نگارهای قدیمی که آفلاین است می توان آنلاین کرد و در شبکه به هنگام اطلاعات زمین لرزه را ثبت کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی البرز همچنین به بررسی دقیق حریم گسل های استان البرز اشاره کرد و افزود: برای تدقیق گسل‌‌ها حد پایانی وجود ندارد و همواره باید تکمیل شود.

وی گفت: براین اساس، مدیران کل استان‌های البرز، خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان شرقی موظف شدند با همکاری و هماهنگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان زمین‌شناسی و شهرداری‌ها تعیین پهنه گسل‌های اصلی در استان را در دستور کار جدی قرار دادند.

شکرچی افزود: با تعیین این حرائم ضمن ایجاد محدودیت‌هایی برای ساخت و سازهای جدید، نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌های با اهمیت زیاد و بسیار زیاد موجود در این حرائم یا ایجاد تمهیداتی در خصوص جابجایی آنها و دیگر موارد تکمیلی اقدامات مناسب صورت پذیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار