کد خبر: 931101
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
هر ساله سودجويان با شروع فصل مهاجرت پرندگان زيرسايه ضعف نظارت محيط‌زيست با ايجاد تالاب‌هاي مصنوعي به نام «محميه» آنها را تبديل به قتلگاه پرندگان مهاجر مي‌كنند.
عليرضا سزاوار

هر ساله سودجويان با شروع فصل مهاجرت پرندگان زيرسايه ضعف نظارت محيط‌زيست با ايجاد تالاب‌هاي مصنوعي به نام «محميه» آنها را تبديل به قتلگاه پرندگان مهاجر مي‌كنند. متأسفانه بازار كيان اهواز مملو از پرندگان مهاجر است و شاهد هيچ اقدامي از سوي مسئولان محيط‌زيست براي برخورد با متخلفان نيستيم.
در اغلب كشورها پرنده‌نگري مورد توجه قرار گرفته و روز‌به‌روز آگاهي و درك مردم از محيط‌زيست افزايش مي‌يابد، اما متأسفانه در كشورمان معضلات زيست‌محيطي در حال افزايش بوده و شاهد صدور مجوز شكار، كشتار و نسل‌كشي حيوانات و پرندگان بي‌گناه از سوي عده‌اي سودجو هستيم.
در همين زمينه عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان با انتقاد از اينكه كشتار پرندگان مهاجر خشونت را در جامعه ترويج مي‌دهد، گفت: در حالي كه كشورها از تالاب‌هاي مصنوعي و پرنده‌نگري و بوم‌گردي درآمدزايي مي‌كنند، اما متأسفانه نه تنها سازمان گردشگري در اين رابطه اقدامي انجام نداده بلكه آثار باستاني كشور در حال تخريب و غارت بوده و مسئولان اين سازمان در خواب خرگوشي به سر مي‌برند. هدايت‌الله خادمي، خشكي تالاب‌هاي خوزستان را در كشتار بي‌رويه پرندگان مهاجر مؤثر دانست و افزود: خشكي تالاب‌ها نشانه سوء‌مديريت و بي‌تدبيري مسئولان محيط‌زيست است. اين نماينده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اين گفته كه شكار در كشور جنبه تفريحي و تفنني دارد و هيچ فردي از سر نياز و تأمين معيشت شكار نمي‌كند، گفت: سازمان حفاظت محيط‌زيست در حفاظت از محيط‌زيست ضعف زيادي داشته و افزايش معضلات زيست‌محيطي در دوران آقاي كلانتري نشانه اين است كه بايد نسبت به اصلاح كابينه محيط‌زيست و تشكيلات آن اقدام کند. نماينده مردم ايذه و باغملك در مجلس شوراي اسلامي، با انتقاد از اينكه برخي از شكارچيان از سلاح جنگي مانند كلاشينكف براي شكار پرندگان مهاجر استفاده مي‌كنند، افزود: متأسفانه شاهد افزايش استفاده از سلاح‌هاي غيرمجاز هستيم و اين امر به راحتي خشونت را در جامعه ترويج مي‌دهد؛ اين سلاح‌ها از كشورهاي همسايه وارد كشور مي‌شوند. متأسفانه اكنون هيچ‌گونه نظارتي بر خريد‌و‌فروش پرندگان مهاجر در خوزستان صورت نمي‌گيرد. دولت به راحتي مي‌تواند با اين افراد برخورد و اين معضل را كنترل و مديريت كند، اما به نظر مي‌رسد منفعت‌طلبي برخي مانع از اين كار مي‌شود؛ متأسفانه محيط‌زيست كشور به ويژه استان خوزستان به حال خود رها شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار