کد خبر: 930963
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: آذربایجان‌ غربی با سهم ۴۰ تا ۴۵ درصدی تولید سیب کشور از سال‌های گذشته تاکنون رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده و امسال نیز با وجود کاهش 450 هزار تنی محصول یعنی کاهش 37 درصدی، همچنان رتبه نخست را دارد.

اسمعیل کریم ‌زاده با بیان اینکه تولید میوه‌های هسته دار نسبت به سال گذشته در استان کاهش بسیاری یافته است، اظهار کرد: امسال به دلیل سرما‌زدگی به بسیاری از میوه‌ها به خصوص انگور و سیب خسارت سنگینی وارد شده و با کاهش تولید مواجه شد.

وی گفت: آذربایجان‌ غربی با سهم ۴۰ تا ۴۵ درصدی تولید سیب کشور از سال‌های گذشته تاکنون رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده و امسال نیز با وجود کاهش 450 هزار تنی محصول یعنی کاهش 37 درصدی، همچنان رتبه نخست را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی با بیان اینکه امسال نرخ مصوب برای سیب تعیین نشده است، عنوان کرد: امسال نرخ سیب در بازار بستگی به عرضه و تقاضا دارد و سیب صنعتی بالاتر از قیمت مصوب دولتی است و خرید و فروش بین باغداران و کارخانه‌داران با قیمت بالایی به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: سال گذشته باغداران استان با مشکل انباشت محصولات خود مواجه بودند اما امسال با تدابیر مسئولان جهاد کشاورزی و سایر ادارات ذی‌ربط، مشکلات آنها رفع و با تحویل محصول باکیفیت کارخانه‌ های کنسانتره و آبمیوه، بسته‌بندی صحیح و توجه به ظواهر محصول در حوزه صادرات، مهم‌ترین مشکلات باغداران استان حل شد.

کریم‌زاده سطح زیرکشت باغ‌های سیب در استان را ۴۰ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود کاهش تولید سیب در استان، بخشی از محصول تولیدی به مصرف تازه‌ خوری رسیده و پس از ذخیره ‌سازی میزان سیب مورد نیاز به‌ خصوص برای تنظیم بازار شب عید و ۵۰۰ هزار تن آن نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر