کد خبر: 930916
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد
سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در دفتر خود میزبان خبرنگاران شرکت‌کننده در یکصد و سی و دومین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی‌اش بود.
نفیسه ابراهیم زاده انتظام
سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در دفتر خود میزبان خبرنگاران شرکت‌کننده در یکصد و سی و دومین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی‌اش بود. وی در این نشست از ادامه نظارت‌های درون سازمانی در قوه قضائیه و تعلیق سه بازپرس و تعقیب چند وکیل وابسته به این قوه در همین راستا خبر داد.
در شرایط کنونی که مردم از همراهی برخی دستگاه‌ها در جهت کاهش مسائل خود ناامید شده‌اند، گزارش پایش سلامت دستگاه قضا که باید ملجأ ستمدیدگان باشد، قوت قلبی برای آن‌ها خواهد بود. بر این اساس حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال برخی از آن‌ها گزارش خلاصه‌ای از روند سنجش سلامت و نظارت‌های درون سازمانی ارائه کرد. وی که چندی پیش اعلام کرده بود چند نفر از قضات به دلیل تخلفاتی مورد برخورد قرار گرفته‌اند، در پاسخ به این سؤال که آیا در راستای نظارت درون سازمانی قوه قضائیه اخیراً کارمند و قضات دیگری هم هستند که دستگیر یا محکوم شده باشند گفت: چهار یا پنج نفر از کارمندان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بودند که اعلام کردم. وی افزود: در هفته‌های اخیر هم رسیدگی‌ها و مواردی داشتیم که اگر قطعی شود اعلام می‌کنیم. اژه‌ای خاطرنشان کرد: کارمندی با ۱۰ سال حبس در دادگاه بدوی به جرم ارتشا داشتیم. معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: همچنین سه بازپرس داشتیم که تعلیق شده‌اند که یک نفر آن‌ها از کرج و دو نفر دیگر از تهران هستند. وی گفت: چند وکیل که وابسته به قوه هستند تحت تعقیب هستند که احکام‌شان قطعی نشده است و پس از قطعیت اعلام می‌کنم.

بازداشت یک نظامی مرتبط با حملات تروریستی اهواز
محسنی اژه‌ای درباره حوادث تروریستی اهواز گفت: در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از چند نفر درباره حادثه اهواز تحقیق شده است که هنوز چیزی قطعی نشده تا اعلام شود.
وی ادامه داد: ۱۱ نفر احضار شدند و یک نفر بازداشت شده است که همه آن‌ها نظامی بودند و پرونده به تهران آمده است. اژه‌ای گفت: در تهران در خصوص قاچاق سازمان‌یافته و فعالیت‌های غیرمجاز ارزی ۱۹۶ نفر دستگیر شدند که ۱۳ نفر همین روز‌های اخیر بود. همچنین در تهران ۴۹ مورد کیفرخواست صادر شده که برخی چند متهم دارند و ۱۰۰ نفر تعیین وقت شده‌اند.

۶۵ سال حبس برای ۹ متهم مفاسد اقتصادی در کرمانشاه
سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان ۱۷ نفر که از اسناد غیرواقعی و ورود در سیستم بانکی می‌خواستند ارز بگیرند و ۱۰۰میلیون هم گرفته بودند و می‌خواستند ۳۰۰ میلیون دیگر بگیرند دستگیر شدند و پرونده‌شان رسیدگی می‌شود. اژه‌ای افزود: در خراسان رضوی چهار نفر و همدان هفت نفر دستگیر شدند و به پرونده‌شان رسیدگی شده است و برخی احکام هم قطعی شده است.
وی ادامه داد: چند مورد صدور حکم در کرمانشاه داشتیم که عبارتند از: نریمان بختیاری ۱۵ سال حبس، وحید محمدی ۱۵ سال حبس، صدیق ظاهری پنج سال حبس، حسین نیک روش ۵ سال حبس، هومن بهره‌من پنج سال حبس و مصادره اموال، حسن عزیزی پنج سال حبس، محمد مرادی پنج سال حبس، سردار محمدی فرزند احمد پنج سال حبس و ضبط اموال، خانم بهیه اسین‌چیله پنج سال حبس.
سخنگوی دستگاه قضایی کشور گفت: در شیراز عبدالبصیر کاظمی به ۱۲ سال حبس و جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم شد. اژه‌ای گفت: در بندر عباس قاچاق سازمان یافته‌ای داشتیم که به موجب آن علیرضا جهانی ۱۵ سال حبس و ۳۰ ضربه شلاق، علی نسرین، محمدنفر سفیردشتی، حمیده احمدی دو سال حبس، آرش حسینی شش ماه حبس ۱۰ ضربه شلاق، احمد پوریوسفی دو سال حبس، جزای نقدی و محرومیت، مزدک پورهادی پنج سال محرومیت، کوبک نرسیسیان دو سال حبس، رسول شاهرخی دو سال حبس، حسین نادری یک سال، عقیل احمدی پور، عبدی کوه شش ماه حبس، علیرضا عسگری شش ماه، صابر خداداد شش ماه حبس محکوم شدند.

۴۰ سال حبس برای متهمان پرونده ارتشا در سازمان ثبت استان فارس
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در پرونده ارتشای سازمان ثبت استان فارس، مجید فاتحیان کارمند اداره ثبت استان فارس به ۱۰ سال حبس، سه سال انفصال و معادل رشوه برگرداندن مال محکوم شد، حمیدرضا فرخی ۱۰ سال حبس به جرم رشوه و ۷۴ ضربه شلاق هردو، علی اورنگی‌نژاد ارتشا به ۱۰ سال حبس، عبدالرسول ارمی به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
وی ادامه داد: همچنین حجت‌الله خورشیدی پیمانکاری که رشوه پرداخت کرده به حبس و ضبط اموال محکوم شده است و محمدباقر علیزاده و محمدهادی کوشش به اتهام پرداخت رشوه به شلاق و ضبط اموال محکوم شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار