کد خبر: 930838
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
شاهین ایزدیار با مدال های طلایش می تواند به تنهایی بالاتر از ۳۲ کشور در جدول مدالی بازی های پارا آسیایی۲۰۱۸ قرار بگیرد.
 
شاهین ایزدیار

جوان آنلاین: شاهین ایزدیار شناگر معلول ایران شگفتی ساز بازی های پارا آسیایی۲۰۱۸ بود و به تنهایی توانست ۶ مدال طلا و یک نقره برای کاروان ایران بگیرد و قطعا مدال های طلای این ورزشکار تاثیر بسزایی در جایگاه سومی ایران در این دوره از بازی های پارا آسیایی داشته است.

نکته جالب این است که اگر تنها ایزدیار با مدالهایش، در جدول مدالی بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ قرار بگیرد، با ۶ مدال طلا و یک نقره می تواند در بین ۴۵ کشور آسیایی شرکت کننده در بازیهای پاراآسیایی، بالاتر از ۳۲ کشور قرار داشته باشد.

کشور ویتنام با ۸طلا، ۸نقره  و ۲۴ برنز در رده دوازدهم قرار دارد و ایزدیار با ۶طلا و یک نقره بعد از ویتنام یعنی در رده سیزدهم و بالاتر از کشورهایی چون قزاقستان، چین تایپه، کره شمالی و تمامی کشورهای عرب قرار می‌گرفت.

این مسئله که یک ورزشکار ایرانی بیشتر از یک کشور مانند قزاقستان در این بازی ها مدال گرفته است، اتفاق مهمی برای کاروان ایران محسوب می شود از این رو امیدواریم حمایت ویژه ای از این ورزشکار و همچنین قهرمانان رشته های پایه ادامه داشته باشد تا مدال آوری در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو همچنین سایر رویدادهای بین المللی ادامه داشته باشد.   

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار