کد خبر: 930837
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
به اعتقاد دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی، صنعت غذا یکی از خصوصی‌ترین صنایع کشور است که توانسته با وجود عدم بهره‌مندی از امکانات دولتی و امکانات بالقوه به این موفقیت در بازار‌های بین‌المللی دست پیدا کند؛ امکاناتی که به وفور در اختیار صنایعی همچون خودروسازی، پتروشیمی و معدن قرار دارد.

جوان آنلاین: کاوه زرگران موفقیت یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی ایران در به دست آوردن رتبه دهم پرفروش‌ترین برند بستنی در جهان توسط نشریه فوربز را دستاوردی ملی برشمرد و گفت: صنایع غذایی توانسته است با بهره‌گیری از روش‌ها و ماشین آلات روز دنیا نسبت به بخش کشاورزی توسعه بیشتری پیدا کند و به صنعتی مدرن تبدیل شود و علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، بازار‌های صادراتی را نیز تصاحب کند.

وی با اشاره به ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری بالاتر صادرات صنایع تبدیلی در مقایسه با محصولات خام کشاورزی، برندسازی را یکی از ابزار‌های مهم برای توسعه صادرات در بازار‌های بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارآفرینان برتر کشور سرمایه‌های ملی و شایسته احترام و امتیازات ویژه هستند. این کارآفرینان توانسته‌اند با سرمایه شخصی خود برای ده‌ها هزار نفر شغل ایجاد کنند، مالیات و بیمه به دولت پرداخت می‌کنند و نسبت به کسانی که به طور مقطعی در پستی قرار می‌گیرند برای کشور ماندگارتر و اثربخش‌تر هستند.
به گزارش روابط عمومی کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، زرگران تصریح کرد: در اقتصاد‌های بزرگ دنیا به نظرات و آرای کارآفرینان بزرگ اهمیت بیشتری داده می‌شود و دسترسی آسان تری به مقامات تصمیم گیر کشور دارند، چرا که کارآفرینی که ۳۰۰ میلیون دلار در سال صادرات دارد، اهمیت او برای اقتصاد کشور کمتر از یک وزیر نیست.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار