کد خبر: 930817
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به کاهش قیمت ارز طی هفته‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

جوان‌آنلاین: سیدحسن حسینی‌شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به نوسانات موجود در بازار ارز طی هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با تدبیر و مدیریت بانک مرکزی، قیمت ارز طی هفته‌های آینده در بازار متعادل شود.

وی در عین حال که پیش‌بینی کرد با توجه به شرایط بازار ارز، روند کاهش قیمت در روز‌های آینده ادامه داشته باشد، افزود: نرخ ارز در آینده ثبات نسبی پیدا می‌کند، به‌طور طبیعی با توجه به شوکی در هفته‌های اخیر به بازار ارز وارد شده، نباید این انتظار را داشت که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت ثبات پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات اخیر بانک مرکزی موجب شده تا دست واسطه‌ها از بازار ارز کوتاه شود، گفت: تأثیرات اقدامات بانک مرکزی برای مهار قیمت‌های بازار ارز در بلندمدت نمایان می‌شود و به زودی شاهد تعادل منطقی در بازار ارز خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به مردم توصیه کرد که برای حفظ ارزش نقدینگی‌هایشان به اقدام به خرید ارز‌های خارجی نکنند و در تشریح این امر، اظهار داشت: نوسانات موجود در بازار نشانگر این است که سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های خارجی، منطقی و علمی نیست، البته سیاست‌گذاری‌های دولت نیز باید به سمتی پیش رود که نقدینگی به سوی تولید بازار بورس و تولیدات صنعتی سوق یابد.

حسینی‌شاهرودی در پایان خاطرنشان اقدامات اخیر بانک مرکزی نظیر بازار ثانویه ارز تأثیر بسزایی در کاهش نرخ انواع ارز داشته که پیش‌بینی می‌شود کاهش نرخ ارز طی روز‌های آینده نیز ادامه یابد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار