کد خبر: 930774
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
اصلاح‌طلبان می‌گویند سهم ما در دولت داده نشده است. جدال بر سر سهم‌خواهی از همان آغازین روز‌های پیروزی حسن روحانی در سال ۹۲ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
اصلاح‌طلبان می‌گویند سهم ما در دولت داده نشده است. جدال بر سر سهم‌خواهی از همان آغازین روز‌های پیروزی حسن روحانی در سال ۹۲ آغاز شد و همچنان ادامه دارد. دولت البته اصلاح‌طلبانه شکل گرفته، اما آنچنان که معلوم است، اصلاح‌طلبان سهم زیادتری می‌خواهند. حالا و پس از دیدار اخیر خواص اصلاح‌طلبان با حسن روحانی، باز هم نارضایتی‌ها ابراز می‌شود و گرچه تلاش شد دیدار اخیر صمیمانه تصویر شود، اما اطلاع‌رسانی‌های قطره‌چکانی و به‌تدریج می‌گوید که آن‌ها هنوز هم قانع نیستند. هفته نامه صدا پرونده مبسوطی در این مورد گشوده است. گویا در جلسه مذکور در پی مقصر و سهم جریان‌ها در شکست‌های دولت بوده‌اند که روحانی گفته «اصلاح‌طلبان نه متحد که شریک دولت هستند.» حالا در گزارش هفته نامه صدا آمده که «روحانی آن روز که می‌خواست دولت دوم خود را بنا نهد، غم شریک نداشت. امروز که شکست بر او آوار شده و زمان سرشکن کردن خسارت‌هاست، می‌خواهد حق السهم شریک را بستاند؛ طرفه آنکه حتی امروز هم روحانی حاضر نیست در ازای این شراکت در ضرر، اندک سودی به شریکش برسد و مثلاً در چهارگزینه‌ای که هفته گذشته نام آن‌ها برای چهار وزارتخانه برده شد، نه چهره اصلاح‌طلبی بود و نه حتی گرایشی به اصلاح‌طلبی» در پرونده هفته نامه صدا چهار یادداشت جوانان اصلاح‌طلب وجود دارد که از عدم حضور جوانان در این دیدار شاکی هستند. از نوشته‌ها و مصاحبه‌های سایر اصلاح‌طلبان در این پرونده هم رنگ و بوی صمیمیت و همدلی به مشام نمی‌رسد. حسین مرعشی می‌گوید شاید رئیس جمهور خود را بی نیاز از مشورت می‌داند... محمد نعیمی‌پور می‌گوید حرف‌هایی که در این جلسه مطرح شد جدید و قابل توجه نبود. اصلاح‌طلبان در ضعف قرار گرفته‌اند و متأسفانه روند جریان اصلاحات به شکلی نبوده که بتواند برای کشور و به خصوص مسائل اقتصادی راه حل داشته باشد... محمد جواد حق شناس می‌گوید روحانی بیشتر با لاریجانی هماهنگ است تا اصلاح‌طلبان... قاسم میرزایی نکو می‌گوید فراکسیون امید باید از رئیس جمهوری که بی نیاز از مشورت است، گلایه‌مند باشند... ابراهیم اصغرزاده هم با توجه به سخن روحانی که دولتش را فراجناحی نامیده، می‌گوید کسی رفیق شکست‌های دولت فراجناحی نمی‌شود...
به نظر می‌رسد جلسه اخیر روحانی و اصلاح‌طلبان اتفاق جدیدی نبوده و پافشاری بیشتر هر طرف بر مواضع خود تنها نقاط اختلاف را پررنگ‌تر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار