کد خبر: 930772
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در همایش بین‌المللی طب نظامی:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم، گفت: این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی می‌توانند پناهگاه مردم باشند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم، گفت: این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی می‌توانند پناهگاه مردم باشند.
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی «آسیا پاسیفیک» که صبح دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی آثار سلامت برای جوامع بشری روشن شده است. همه فرماندهان نظامی ارزش سلامت کارکنان را خوب می‌دانند و ما در دفاع مقدس به خوبی ارزش طب رزم را درک کردیم و با ۵۰ بیمارستان نظامی، پزشکان ما در حملات شیمیایی جان ۵۵۴ هزار سرباز را نجات دادند. وی افزود: امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم. این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند و سامانه طب نظامی، باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند. سرلشکر باقری ادامه داد: این کنگره‌ها کمک می‌کنند تا نظامیان کشور‌های مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و در این راستا دیپلماسی دفاعی در گسترش روابط و همکاری‌ها بسیار مؤثر است.
سرلشکر باقری در ادامه با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان، اطبا، دانشمندان و فرهیختگان علم طب در ایران که مهد علم و تمدن و پرچمدار زایش علم طب است، افزود: همه فرماندهان نظامی طب نظامی را بسیار مهم می‌پندارند؛ زیرا می‌دانند که کارآمدی و پویایی هر یگان عملیاتی در گرو تأمین مؤلفه خطیر حفظ و ارتقای سلامت کارکنان است. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: رشد سریع علوم بشری به گونه‌ای است که تأثیر علوم فناورانه در اقتدار و توانمندی نظامی بیش از گذشته نمایان شده است و واحد‌های طب نظامی باید بتوانند تأثیرات شگرف فناوری‌های نوین را در عرصه صنعت دفاعی به خوبی بشناسند و همپای این تغییرات، آرایش سازمانی بگیرند.
سرلشکر باقری تأکید کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف بشردوستانه کمیته بین‌المللی طب نظامی و توسعه دیپلماسی دفاعی در عرصه طب نظامی و ارائه تجارب منحصر به فرد خویش در زمینه درمان انبوه مصدومان شیمیایی فروگذار نخواهند کرد. وی با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه گفت: این کنگره شکوهمند با هدف ارتقای توانمندی در راستای کمک و یاری افزون‌تر به مجروحان و آسیب‌دیدگان جنگ‌ها در حالی برگزار می‌شود که ما در منطقه خویش با وضعیت‌های دردناکی روبه‌رو هستیم. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: امروز صحنه‌های وحشتناکی از پایمال کردن حقوق مجروحان و بیماران توسط متجاوزان در منطقه رقم می‌خورد. غاصبان صهیونیست از شش ماه پیش در مواجهه با راهپیمایی‌های موسوم به «راهپیمایی بازگشت» در فلسطین اشغالی، حدود ۲۰۰ نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده‌اند و بیش از ۲۰ هزار نفر را مجروح کرده‌اند.
سردار باقری ادامه داد: برخی کشور‌های منطقه در تجاوزی گسترده به کشور یمن، هر روزه مردم مظلوم آن را به خاک و خون می‌کشند. به گفته مقامات مسئول بهداشتی و درمانی در یمن، تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر در این کشور کشته یا مجروح شده‌اند که بیش از ۴ هزار نفر از آنان زنان و کودکان هستند. در این تراژدی غم‌بار، بیمارستان‌ها از حملات گسترده متجاوزان در امان نبوده‌اند و حدود ۲۰۰ مرکز درمانی تخریب و از مدار امدادرسانی خارج شدند.
وی افزود: جنایات بیشرمانه تروریست‌های تکفیری از دیگر واقعیت‌های تلخی است که سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات، موجب تهدید امنیت غیرنظامیان در گستره جهانی شده است. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: انتظار می‌رود در چنین کنگره ارزشمندی این واقعیات تلخ مورد توجه واقع شود و نقش‌آفرینی فعال و مسئولانه در محکومیت این جنایات مورد هم‌اندیشی قرار گیرد.

امیدواری برای فراهم شدن مداوای مجروحان یمن و فلسطین
سردار سرلشکر محمد باقری همچنین در حاشیه چهارمین کنگره آسیا- پاسیفیک در جمع خبرنگاران گفت: مسئله طب نظامی و رسیدگی به مجروحان به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران که سابقه دفاع مقدس هشت ساله را دارد، بسیار مهم است. وی با اشاره به فعالیت این کنگره گفت: این کنگره ۱۰۰ سال است که فعالیت می‌کند و با حضور سران و مسئولان بهداری نظامی جهان و مهمانانی از سایر قاره‌ها ریاست این کنگره به کشور ایران منتقل شده است.
سرلشکر باقری گفت: امیدواریم با اقداماتی که در این کنگره صورت می‌گیرد، امکان مداوای مجروحانی که در درگیری‌های منطقه و یمن و فلسطین مورد حملات قرار می‌گیرند و درمان صدماتی که تروریست‌ها به مردم وارد می‌کنند، فراهم شود. وی با اشاره به کتاب مرجع طب نظامی خاطرنشان کرد: این کتاب ۲۰ سال پیش توسط امریکا تدوین شده و امیدواریم در این دو سال با استفاده از تجربیات روز دنیا توسط جامعه نیرو‌های مسلح تدوین و مرجعی برای جهانیان باشد. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این کنگره برخی اعضای کنگره از برخی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بازدید می‌کنند و با آنچه جنگ تحمیلی و حملات شیمیایی بر سر مردم آورده، آشنا خواهند شد و حقایق بر آ‌نها بیش از پیش روشن خواهد شد.

صاحبان قدرت اقتصادی، مسبب جنگ دولت‌ها
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در چهارمین کنگره آسیا پاسیفیک طب نظامی با اشاره به کمیته بین‌المللی طب نظامی اظهار داشت: اینکه یک کمیته بتواند ۱۰۰ سال از عمر خود را بگذراند و ۱۱۷ عضو در آن فعالیت دارند، نشان از اهمیت جامعه جهانی پزشکان و اهمیت سلامت و خدمت‌رسانی به مصدومان جنگ است. قاضی‌زاده هاشمی افزود: در حالی که زیاده‌خواهی برخی صاحبان قدرت اقتصادی سبب‌ساز جنگ بین دولت‌ها می‌شود و انسان‌های زیادی به بهانه فروش اسلحه شرکت‌های چند ملیتی کشته و مجروح می‌شوند، وجود این کمیته، توجه جامعه پزشکی به این موضوع را نشان می‌دهد. وزیر بهداشت در ادامه گفت: ایران تجربه جنگی هشت ساله را دارد؛ جنگی که ساخته و پرداخته قدرت‌های جنگ‌طلب بود، جنگی که جامعه پزشکی ایران درگیر خدمت‌رسانی به جانبازان آن جنگ است. پزشک به دلیل قسمی که یاد کرده است، در هر شرایطی حضور دارد. قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شد، گفت: ما برای جهان صلح و سازش را خواهانیم. وزیر بهداشت گفت: امیدواریم روزی فرا برسد سازمان ملل متحد برای تبادل نظر برای زندگی بهتر باشد و البته تا آن زمان کمیته بین‌المللی طب نظامی برای مصدومان جنگ‌ها برنامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار