کد خبر: 930730
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
پشت دیوارهای خرمشهر و منطقه آزاد اروند و آبادان چه می گذرد
امروز این غم‌نامه را بدین خاطر می‌نویسم که پس از ۳۰ سال که از پایان جنگ می‌گذرد خرمشهر همچنان نیمه ویران به حال خودش رها شده و فریاد رسی هم ندارد.
رضا خدری (خبرنگار و عکاس هشت سال دفاع مقدس)
سرویس ایران جوان آنلاین: امروز این غم‌نامه را بدین خاطر می‌نویسم که پس از ۳۰ سال که از پایان جنگ می‌گذرد خرمشهر همچنان نیمه ویران به حال خودش رها شده و فریاد رسی هم ندارد.

روزی که خبر رسید در خرمشهر و آبادان سازمان منطقه آزاد اروند تاسیس و راه اندازی می‌گردد، مردم خیلی خوشحال شدند که منطقه آزاد اروند مشکل گشایشان می‌شود، اما متاسفانه پس از گذشت سالیان متمادی خیری از این سازمان به مردم نرسید و ناامیدیشان به دلایل ذیل است:
 
غم نامه‌ای درباره منطقه آزاد اروند

۱) در صورتی که قرار بود این سازمان با احداث و راه اندازی چند کارخانه تولیدی و همچنین پالایشگاه دوم آبادان برای جوانان شغل ایجاد کند و به رونق و توسعه و پیشرفت و بازسازی شهر‌های آبادان و خرمشهر بپردازد. ولی متاسفانه تنها چیزی که اتفاق نیفتاد، آبادانی این دو شهر جنگ زده است که هشت سال پیشانی جنگ بودند و مردمانش شهید و جانباز و اسیر و آواره شدند و امروز هم دارند با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
غم نامه‌ای درباره منطقه آزاد اروند

۲) برخی از پیمانکاران این سازمان بومی و دلسوز نیستند و برخی از آن‌ها با فامیل بازی بر سر کار آمده‌اند و کسی هم جلو دارشان نیست. چرا دارند افراد غیر بومی جذب می‌کنند در صورتی که عده زبادی از مردم بومی منطقه بیکار هستند؟
 
غم نامه‌ای درباره منطقه آزاد اروند

۳) کارت شهروندی یکی از معضلات اصلی مردم متطقه است که هیچ استفاده‌ای نمی‌توانند از آن بکنند عده‌ای از مردم خرمشهر فقط دارند با پول یارانه زندگی می‌کنند و هزار و یک مشکل دارند. معلوم نیست متولی کارت شهروندی کیست و چکار دارند می‌کنند. عوارض می‌گیرند، مالیات می‌گیرند، ولی باز بدترین برخورد‌ها را با شهروندان می‌کنند. چرا مردم را توجیه نمی‌کنند و فقط دارند مردم را سرگردان و ناامید می‌کنند. با وجودی که مدت زیادی است کارت شهروندی در دست مردم است، ولی این افراد محروم و مستعضف هنوز هیچ استفاده‌ای از آن نبرده‌اند چرا مدیران منطقه آزاد بی تفاوت و بی توجه هستند. هیات مدیره دارد جکار می‌کند.
 
غم نامه‌ای درباره منطقه آزاد اروند

۴) مدیران و مسئولان منطقه آزاد حقوق‌های بالا می‌گیرند، ولی کارکنان به زور حقوقشان ۲ میلیون تومان است. 
 
کار منطقه آزاد شده است ساخت و احداث ساختمان گران قیمت و پر هزینه فقط برای تشکیلات خودش و رفاه مدیران، لطفاً مسئولین به جای ساخت کاخ‌هایی شبیه کاخ سفید و کاخ کرملین از پول بیت المال به داد مردم و خانواده شهدا برسند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
یاحسبن
آقای حمیدشعبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
استاد گرانمایه سلام
مایه تأسف هستش که عزیزان خرمشهری ما اینچنین غم نامه ای داشته باشند
مسئولین که بی کفایتی شان معلومه..
اما شما و دلسوزان پیگیرباشید تا حق پامال نشود
حسن آذری نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
سلام.تامادامیکه تفکر حاکم‌برمنطقه آزاد دگرگون نشود.موارداعلام شده و دگر موارداعلام نشده لاینحل باقی خواهدبود.
رضایی-علی
|
France
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
.جسارتٱ عرض میکنم که،نقدازانتقاد

کاملٱ متمابزاست
دیدگاه دوربین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
دولت آبادان وخرمشهر را نمی خواهد اصلا برایشان مهم نیست که مردم منطقه در چه فلاکتی باشندفقط و فقط نفت و گاز مهمترین اصل است.
فرهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
سلام
منطقه آزاد از بدو تاسیس فقط برعلیه مردم بومی این مناطق کار کرده منجمله دست گذاشتن روی زمین های مردم که باید مردم ان را به منطقه آزاد با قیمت ناچیز که در هیج مملکت چه درشهر وچه دربیابان وجود ندارد یکی از همین شهروندان که عرض میکنم خودمون هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار