کد خبر: 930661
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر ضرورت تغییر قانون و اجباری شدن ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری به همراه سایر مسئولان قضایی استان در مسجد چهارده معصوم (ع) شهرک پرواز تبریز حضور یافت و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، به سخنرانی و دیدار مردمی و رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت تغییر قانون و اجباری شدن ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی، به شهروندان توصیه کرد در معاملات املاک و اموال خود از معامله با اوراق عادی و غیررسمی پرهیز کنند و حتی الامکان در دفترخانه رسمی اقدام به ثبت معامله کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین عدم استقبال عموم از اجرای قانون پیش فروش ساختمان را موجب فروش یک واحد ساختمانی به چندین نفر و تشکیل پرونده های کلاهبرداری در دادگستری دانست و بر گسترش فرهنگ قانون گرایی و قانون پذیری تأکید کرد.

مظفری معضل چک های برگشتی را از جمله مواردی اعلام کرد که با نظارت بانکها و اِعمال محدودیت در صدور دسته چک می توان از برگشت چک ها جلوگیری کرد.

وی افزایش طلاق را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: در بسیاری اختلافات خانوادگی، متأسفانه والدین زوجین، خود آتش بیار معرکه می شوند و موجبات طلاق را فراهم می کنند.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر مقابله با گران فروشی و احتکار اجناس، از اصناف و تولیدکنندگان اقلام مورد نیاز مردم خواست تا در دادوستدهای خود شرایط اقتصادی و معیشت مردم و رضای خدا را در نظر بگیرند و از گران فروشی و احتکار بپرهیزند.

وی حل مسائل و مشکلات جامعه را بدون مشارکت مردم میسّر ندانست و بر گسترش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر