کد خبر: 930594
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
گفت وگوی "جوان آنلاین" با دبیر فدراسیون وزنه برداری معلولان درپی مدال آوری و رکوردشکنی پاراوزنه برداران در جاکارتا
در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸  با مدال هایی که امروز کسب شد تیم ملی پاراوزنه برداری کشورمان توانست در مجموع با کسب ۴ مدال طلا،۴ نقره و ۲ برنز بهترین عملکرد تاریخ بازیها را رقم بزند. صلحی پور، جعفری، رستمی و رحمان مدال طلا ، یوسفی، مرادی، غریب شی و پورمیرزایی،مدال نقره و ۲ برنز هم توسط محمدی و رضی کسب شد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸  با مدال هایی که امروز کسب شد تیم ملی پاراوزنه برداری کشورمان توانست در مجموع با کسب ۴ مدال طلا،۴ نقره و ۲ برنز بهترین عملکرد تاریخ بازیها را رقم بزند. صلحی پور، جعفری، رستمی و رحمان مدال طلا ، یوسفی، مرادی، غریب شی و پورمیرزایی،مدال نقره و ۲ برنز هم توسط محمدی و رضی کسب شد.

سید محمدرضا میرشفیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری معلولان درباره قهرمانی تیم ملی پاراوزنه برداری در بازی های پاراآسیایی درگفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: ابتدا جا دارد که خسته نباشید بگم خدمت همگی بچه ها و خانوادهای شان. به هر حال این قهرمانی قابل پیش بینی بود و همه چیز از همان ابتدا ، از انتخاب وزنه گرفته تا رکوردشکنی همه چیز طبق برنامه فدراسیون و کادر فنی پیش رفت و خدا را شاکریم که توانستیم این افتخارآفرینی را داشته باشیم. در این دوره رقابتها به غیر از وزن ۴۹ کیلوگرم، سطح مسابقات بسیار بالا برگزار شد. در وزن ۱۰۷ رقابت خیلی حساس شده بود واگر ما می توانستیم توسط غریب شی به مدال طلا برسیم واقعا شاهکار کرده بودیم اما دیدیم که در رقابت با حریف مغول ، فقط یک کیلو کمتر وزنه زد تا در نهایت به مقام نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها برسد.

وی با اشاره به مدال آوری ملی پوشان در روز آخر رقابتهای پاراوزنه برداری جاکارتا اظهار داشت: امروز همان طور در ۹۷ کیلو صلحی پور با مهار وزنه های ۲۲۲، ۲۲۵ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت و با ثبت ۲۳۴ کیلوگرم در حرکت سوم خود رکورد آسیا و رقابت های پاراآسیایی را یک کیلوگرم ارتقا داد. در ۱۰۷ کیلو سامان رضی و علی اکبر غریب شی را داشتیم که روی تخته رفتند. حریفان آنها از عراق ، ازبک ، مغول و قرقیزستان بودند. ما می دانستیم که سرسخت ترین حریف ما در این وزن، رقبی مغول است چرا که ماه گذشته در رقابتهای اقیانوسیه توانسته بود غریب شی را شکست دهد آن هم با اختلاف یک امتیاز. امروز نماینده ما  کارش را در دسته ۱۰۷ خوب شروع کرد. او ابتدا وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد. در دومین حرکتش وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا مدال نقره اش قطعی شود. غریب شی برای سومین حرکت وزنه ۲۳۹ را انتخاب کرد تا رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ۲ کیلوگرم ارتقا دهد. او در وزنه چهارم خود برای رکورد شکنی ، وزنه ۲۴۵ را انتخاب کرد که با وجود تلاش زیاد نتوانست آن را مهار کند. دیگر ملی پوش کشورمان سامان رضی با انتخاب وزنه ۲۳۵ درانتخاب سوم خود توانست مدال برنز رقابتها را از آن خود کند. در وزن +۱۰۷ ما دو نماینده داشتیم که طبق انتظار هر دو ملی پوش مدال گرفتند. سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی نمایندگان دسته ۱۰۷+ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. رحمان وزنه ۲۷۳ و۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد. منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه های ۲۳۸، ۲۴۱ و ۲۴۸ کیلوگرمی شد تا مدال نقره این دسته هم به ایران برسد.

دبیر فدراسیون پاراوزنه‌برداری کشورمان در پاسخ به این پرسش " جوان آنلاین" که چرا سیامند رحمان برای رکوردشکنی در بازی‌های پاراآسیایی درخواست وزنه‌ای بالاتر از ۲۹۵ کیلوگرم نکرده است، اظهار داشت: سیامند و همه بچه های تیم در این دوره از مسابقات پاراوزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیای آمادگی مسابقه را داشتند و فکر می‌کنم در آینده خیلی بهتر از این هم خواهند شد. طبق برنامه ریزی و هدفی که داشتیم ملی پوشان خودشان را آماده کرده بودند که در همین حد وزنه بزنند. قطعاً در مسابقات آینده هم سیامند و سایر بیشتر از اینها وزنه خواهد زد.

میرشفیعی درباره برنامه آتی تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان گفت: حضور پرقدرت در مسابقات جهانی آلماتی قزاقستان که سال آتی برگزار خواهد شد، بی شک هدف بعدی ما خواهد بود. ملی پوشان بواسطه حضور در مسابقات آسیا – اقیانوسیه و بازی‌های پاراآسیایی ، از خستگی زیادی رنج می برند. فعلاً بچه‌ها باید استراحت کنند و بعد از آن برای مسابقات آتی آماده شوند.  با این پتانسیل و روندی که پاراوزنه‌برداری کشورمان در پیش گرفته است، می‌توانیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بهتر از پارالمپیک ریو عمل کنیم و قهرمان شویم . همان طور که می دانید هر وزنه بردار طبق قانون تا مسابقات پارالمپیک باید در چهار رویداد مهم مسابقه دهد. اولین مسابقات ، مسابقات جهانی مکزیک بود که سال ۲۰۱۷ برگزار شد. بعد مسابقات آسیایی – اقیانوسیه در ژاپن بود . سال بعد مسابقات آلماتی قراقستان است که باید حضور یابند و آخرین مسابقات هم سال ۲۰۲۰ برگزار می شود که در کشورهای امارات یا مالزی برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن وزنه‌برداری معلولان درباره اینکه چرا تیم ملی ما در این دوره در سه  دسته ۴۹-۵۴ و ۸۸ کیلو نماینده نداشت اظهار داشت: ما چند سالی است سعی کرده این با جوان سازی آینده و پشتوان سازی خوبی در این رشته داشته باشیم. حقیقتش این که ما در این اوزان نماینده خوبی برای رقابتها نداشتیم. هدف مدال آوری در مسابقات است البته در وزن ۴۹ کیلوگرم ما در این دوره شاهد رقابت خوبی نداشتیم و اگر می دانستیم که وزن های انتخابی این قدر پایین انتخاب می شود قطها در ۴۹ کیلوگرم نماینده ای را به مسابقات اعزام می کردیم. به هر حال آنچه از امروز به بعد مهم است این که ما باید تام فکر و ذهن مان را برای مسابقاتقزاقستان بگذاریم تا در انجا هم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار