کد خبر: 930551
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
دبیرعلمی چهاردهمین جشنواره قران و عترت:
مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت با شرکت ۲۷ استان در ۳۴ رشته در اصفهان برگزار شد.

دبیرعلمی چهاردهمین جشنواره قران و عترت پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت اظهار داشت: نمایندگانی از 27 استان در 6 بخش و 34 رشته مختلف در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت با یکدیگر به رقابت پرداختند.
محمد حسن نادری با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی جامع ترین فعالیت‌های دانشگاه است، افزود: این جشنواره حاصل نزدیک به یکسال تلاش مستمر است. تعداد آثار، رشد قابل توجهی داشته است و بخش‌های افزوده شده در ترویج مفاهیم قرآن نقش چشم‌گیری پیدا کرده‌اند.
دبیرعلمی چهاردهمین جشنواره قران و عترت اظهار داشت: سامانه‌ای برای جشنواره تشکیل شد که تمام مراحل ثبت نام در آن صورت گرفت.
وی ادامه داد: اضافه شدن بخش‌های ادبی و آوایی و هنری برای مدرسان و کارکنان از فعالیت‌های این دوره از جشنواره است که آثار خوبی را به همراه داشت.
دبیر اجرایی دبیرخانه علمی جشنواره قرآن و عترت نیز در این مراسم گفت: این نخستین دوره است که این مرحله از مسابقات در شهر اصفهان برگزار می‌شود و اصفهانی‌ها به خوبی توانایی بی نظیر خود در برگزاری این همایش را نشان دادند و همه کارهای آنها با برنامه ریزی بسیار دقیق و خوب صورت گرفت.
علی اکبر محمد علیی اظهار داشت: کار این جشنواره از دی ماه سال گذشته آغاز شد و با بارگذاری سایت فضا برای دانشجویان و اساتید برای فرستادن نمونه‌های کار خود باز می‌شود و سپس این آثار که در بخش‌های قرآنی است از استان‌ها برای ما فرستاده می‌شود و در تمام بخش بهترین‌ها معرفی می‌شوند اما این مراحل ادامه دارد تا به مرحله ملی برسد.
وی افزود: این مراحل هم با داوران معتبر و بین المللی صورت می‌گیرد و بسیار دقیق است و مشکلی از این بابت نداریم.
دبیر اجرایی دبیرخانه علمی جشنواره قرآن و عترت پیرامون اطلاع رسانی جشنواره گفت: اطلاع رسانی این دوره بسیار قوی بود و اطلاع رسانی‌ها بسیار خوب و به موقع مخابره می شد.
دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت نیز در این مراسم گفت: همان گونه که در حدیث ثقلین می‌خوانیم قرآن و عترت دو بخش مهم دین هستند که ما در این جشنواره سعی بر احیای آن داریم.
سید حسن قاضی عسگر افزود: قرآن کریم کوثر شفا بخش است و کتاب هدایت است که می‌توان با نگاه عمیق به آن زندگی بهتری داشت.
وی ادامه داد:  با توجه به اهمیت این موضوع دانشگاه علمی کاربردی در احیا و نگاه عمیق‌تر به قرآن قدم بر می‌دارد و هدف ما نیز توسعه قرآن و عترت در دانشگاه است.
دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت پیرامون مراحل برگزای جشنواره عترت و قرآن بیان کرد: مراحل اولیه در قم برگزار شد و حال در اصفهان میزبان برگزاری اختتامیه و مسابقات بخش آوایی هستیم.
قاضی عسگر گفت: گسترش قرآن آموزی در دانشگاه و هدایت استعدادهای هنری در قرآن از اهداف ماست. علاوه بر آن شناسایی نخبگان قرآنی و معرفی آنان به مرحله ملی و ایجاد فضای کار آفرینی قرآنی از فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی به حساب می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار