کد خبر: 930544
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
نماینده سابق مجلس گفت: پس از جنگ امکانات کشور در دست مرحوم هاشمی و دولت سازندگی بود که تفکر اشرافی و زندگی تجملاتی را در کشور نهادینه کرد.
جوان آنلاین: علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس در کنگره سراسری جمعیت جانبازان که روز پنج شنبه ۱۹ مهر در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مکتب امام (ره) موافقین، مخالفین و پیروانی دارد. مخالفین، دین را از سیاست جدا می‌کنند.

وی افزود: رقبای مکتب امام کسانی هستند که خود را در ظاهر پیرو این مکتب می‌دانند، اما ۵ ویژگی پیروان امام را برنمی‌تابند.

زاکانی با بیان این ۵ ویژگی تصریح کرد: اعتقاد به غیب و سنت‌های الهی، اعتقاد به جامعیت دین و اسلام حداکثری، اعتقاد به استمرار ولایت مطلقه فقیه و پیروی از آن، باور به مردم سالاری دینی و اعتقاد به اینکه انقلاب اسلامی، مقدمه ظهور حضرت، ولی عصر است، ۵ ویژگی پیروان امام است.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تشریح این ویژگی گفت: مخالفان مکتب امام سه گروه هستند، گروه اول کسانی هستند که معتقد به جدایی دین از سیاست‌اند؛ مانند بشیریه و سروش، گروه دوم کسانی هستند که سنت‌گرایی را اصل قرار می‌دهند. سومین گروه مخالف کسانی‌اند که دچار جمود در دین شدند که نمونه بارز این گروه "فرقه شیرازی‌ها" است که دین را معیوب و ناقص نشان دادند.

بیشتر بخوانید

آیت‌الله صدیقی: سکولار‌ها اقتصاد را به هم زدند

زاکانی با بیان اینکه امکانات کشور از ابتدای انقلاب در دست کسانی بود که با مکتب امام (ره) مشکل داشتند، تصریح کرد: این امکانات در دوران ابتدای انقلاب در اختیار مهندس بازرگان و بنی‌صدر بود که جزو مخالفان مکتب امام‌خمینی (ره) بودند. بعد از آن در یک مدت محدودی این امکانات در دست شهید رجایی و باهنر بود که پیروان راستین مکتب امام بودند، اما دوره مسئولان آنان بیش از یک ماه دوام نداشت و به شهادت رسیدند. در دوران جنگ با وجود اینکه رئیس‌جمهور، رهبر معظم انقلاب بودند، اما امکانات کشور در اختیار نخست وزیر ایشان یعنی میرحسین موسوی بود. در زمان جنگ ما از نحوه توجه دولت به جبهه‌ها انتقاد داشتیم. امام‌خمینی (ره) نیز از عدم توجه مسئولان به جبهه‌ها با خبر بودند و به دولت وقت تذکر می‌دانند، ولی این تذکرات مورد توجه مسئولان دولتی قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد‌: پس از آن در زمان آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و امروز نیز در زمان آقای روحانی آن پنج ویژگی در این چهره‌های وجود نداشت؛ لذا این انقلاب یا در دست مخالفان مکتب امام بوده یا اینکه در دست رقبای این مکتب بوده است.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: مشکلات کشور قابل حل است، اما اراده‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد. مسیر حل و رسیدن به قله‌ها پیش روی ما است، اما مسئولان ما در این سال‌ها توجهی به این مسیر نکردند؛ لذا نوع مواجهه با نیاز‌ها و شرایط روز باید برای ما شفاف باشد.

وی افزود: در ارتباط با نیاز‌های مردم در جامعه چند موضوع مطرح می‌شود. نیاز‌های واقعی، نیاز‌های حقیقی و القای نیاز‌های کاذب؛ مخالفان مکتب امام دائما به دنبال این هستند که خدمت نظام را کوچک جلوه دهند و خدمات غیرملموس را از بین ببرند، گا‌ها این خدمات را به ضد‌ارزش تبدیل کنند و وقتی که به نیاز‌ها می‌رسند بگویند نظام اسلامی قادر به حل نیاز‌های کشور نیست. وقتی به نیاز‌های حقیقی می‌رسند به دلیل اینکه فهمی از این نیاز ندارند از روی آن‌ها می‌پرند.

زاکانی خاطرنشان کرد: این گروه زمانی که به نیاز‌های کاذب می‌رسند در شعله‌ور کردن این نیاز‌ها می‌دمند تا فاصله بین نیاز‌های حقیقی و کاذب در جامعه را بیشتر کنند و در نهایت مردم را ناراضی کنند. این مسیری است که دشمنان و مخالفان مکتب امام می‌روند. اما رقبای مکتب امام نیز کم و بیش در حال طی کردن همین مسیر هستند. فرق آن‌ها این است که وقتی به نقطه‌ای می‌رسد که القای نیاز‌های کاذب در است، با هم ادبیات شدن با مردم در تلاش هستند که رای مردم را بگیرند.

** عده‌ای از بی‌عرضگی یا از وابستگی نمی‌توانند پاسخ نیاز‌های واقعی مردم را بدهند

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما پیروان مکتب امام وظیفه داریم که خدمات حقیقی که مردم از نظام اسلامی دریافت می‌کنند را در سطح ملموس تبلیغ کنیم و در سطح ناملموس این خدمات برای مردم تبیین کنیم تا جامعه امید پیدا کند. در جایگاه نیاز‌های حقیقی ما وظیفه داریم که این نیاز‌ها را که شامل نیاز به مسکن، رفاه و آزادی است در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای از بی‌عرضگی یا از وابستگی نمی‌توانند پاسخ نیاز‌های واقعی مردم را بدهند و این ناتوانی را به گردن نظام اسلامی و پیروان واقعی مکتب امام می‌اندازند، ادامه داد:گروهی دیگر نیز که فهمی از نیاز‌های حقیقی و تعالی بخش ندارند و توجهی به این نیاز‌های نمی‌کنند، در حالی که تمامی مراکز تربیتی در اختیارشان است، تلاشی برای تبیین نیاز‌های حقیقی و تعالی بخش نمی‌کنند و مدام به نیاز‌های کاذب می‌پردازند.

زاکانی یاد‌اور شد: ما امروز در شرایط جنگی تمام عیار با آمریکا هستیم. از ابتدای انقلاب تا امروز چندین عرصه نبرد را با آمریکا پشت سر گذاشتیم. ۱۰ سال جنگ سخت کردیم. از سال ۵۷ آمریکایی‌ها علاوه بر تحمیل کردن جنگ سخت به ما، جنگ نرم را نیز با قدرت ادامه دادند. در نیمه دوم دهه ۷۰ در کنار جنگ سخت و عملیات سنگین جنگ نرم ایجاد شکاف در حاکمیت را ایجاد کردند و حاکمیت انتخابی و انتصابی را دامن زدند. در نیمه دوم دهه ۸۰ در قالب فتنه مردم را روبروی هم قرار دادند. انقلاب اسلامی در برابر این فتنه نیز مصون ماند. بعد از آن نفت و مسائل مالی ما را تحریم کردند. بعد از رفع تحریم آغاز فتنه‌گری در منطقه را آغاز کردند. پس از آن در وادی نفوذ، یک حرکت گسترده در سراسر جامعه به راه انداختند و پس از آن امروز نیز در جنگی اقتصادی و روانی گسترده تمامی ابعاد جنگ‌های گذشته را به خدمت گرفتند؛ همانند گذشته از این جنگ نیز به سلامت بیرون خواهیم آمد.

وی افزود: امروز جامعه در آستانه تغییر است و مدیریت آن باید در دست پیروان واقعی مکتب امام‌خمینی باشد. اگر از بنده بپرسند که مشکل امروز نظام چیست، می‌گویم مشکل نظام این است که در فضای تفکری و وابستگی به غرب و مرعوب شدن در ساختار‌های منحوس گرفتار شده است. ویژگی دوم شرایط امروز کشور سطحی شدن و غفلت نیرو‌های پیرو مکتب امام است. ماحصل این دو سبب شده که ظرفیت‌های معرفتی جامعه کاهش چشم‌گیری پیدا کند و دنیا‌گرایی عمومی و قدرت گرایی مسئولان کشور به چشم بیاید. این وضعیت در بین دستگاه‌های موجود در کشور کاهش کارآمدی را رقم می‌زند و موجب کاهش اعتماد و سرمایه‌های عمومی می‌شود. این مارپیچ خطرناک باید به دست صاحبان انقلاب شکسته شود. در این مسیر نباید مانند یک عده باشیم که می‌گویند شرایط مناسب است. البته عده‌ای دیگر نیز هستند که اذعان می‌کنند شرایط کشور نامناسب است، ولی ایده‌ای برای برون رفت از شرایط امروز کشور ندارند و معتقدند که باید بزنیم زیر میز و همه چیز را خراب کنیم.

زاکانی با اشاره به اقدامات هنجارشکنانه احمدی نژاد و نزدیکانش گفت: پیشنهاداتی که از سوی آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان او مطرح می‌شود از این جنس است. آن‌ها می‌گویند که همه مسئولان نظام استعفا داده و سازوکار‌ها به هم بریزد. این پیشنهادات، عقلانی، قانونی و شرعی نیست و موجب ایجاد ناآرامی، آشوب و نابسامانی‌های گسترده در کشور می‌شود.

وی با همچنین با اشاره به مشکلات دولت افزود: مشکل دولت آقای روحانی این است که می‌گوید داشته‌هایمان را بدهیم و زمان بخریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی که دشمن در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد، مسئولان دولتی معتقدند که ما باید از توانمندی‌های داخلی از جمله توان هسته‌ای، توانمندی‌های دفاعی، ظرفیت‌ها و معارف اعتقادی و فرهنگی عقب‌نشینی کنیم تا کشور تنفس کند. ما امروز همانند کوهنوری هستیم که هرچه به قله و هدف خود نزدیک‌تر می‌شود تنفس برایش سخت‌تر می‌شود. لازم است در این شرایط تمامی گروه‌ها به فکر هم‌افزایی باشند و سختی راه را سپری کنیم.

** افرادی باید سرکار بیایند که با اعتقاد قلبی به انقلاب، توانایی اداره امور را داشته باشند

زاکانی گفت: در شرایط کنونی افرادی باید سرکار بیایند که علاوه بر اعتقاد قلبی به انقلاب اسلامی، توانایی اداره امور را داشته باشند. همچنین باید به معنی واقعی کلمه "حال کار کردن" داشته باشند. اگر یکی از این سه جزء در مسئولان کشور وجود نداشته باشد اداره مملکت لنگ می‌زند. متاسفانه گاهی اوقات ما مشاهده می‌کنیم که برخی مسئولان کشور هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارند و کشور به شکل معجزه واری در حال اداره شدن است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کشور ابتدا باید همه پیروان انقلاب به درک مشترکی از شرایط فعلی کشور برسند. پیروان مکتب امام باید امروز از فرمایشات رهبر انقلاب فهم دقیقی داشته باشند. برای تحقق این هدف ابتدا باید ایجاد جبهه کنیم و این جبهه را عمق دهیم و در اقشار مختلف جامعه این پیوستگی را ایجاد کنیم. ما نمی‌توانیم در درون اتاق‌های در بسته تصمیم‌گیری کنیم و مردم به ویژه قشر حزب الهی را از تصمیمات خود بی‌اطلاع بگذاریم و انتظار این را داشته باشیم که مردم در راستای این تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک کنند.

زاکانی ادامه داد‌: در این مسیر چهره‌های جدید را باید به میدان بیاوریم چراکه چهر‌ه‌های تکراری نمی‌تواند ما را به موفقیت برسانند. از سوی دیگر چهر‌ه‌های جدید باید توانایی این را داشته باشند که دل مردم را بدست بیاورند و بتوانند در متن جامعه حرکت و تنفس کنند و در نهایت در میدان انتخابات با ارائه برنامه‌ای مشخص بتوانند شب قدر انقلاب اسلامی را به درستی رقم بزنند.

عضو جمعیت رهپویان در پایان با بیان اینکه این اهداف محقق نمی‌شود مگر با مجاهدت مستمر و شبانه‌روزی، تصریح کرد: امروز عرصه نبرد سخت‌تر از جنگ تحمیلی است. ما نیازمند مجاهدت‌های بیشتری هستیم. اگر عده‌ای می‌گویند که راهی برای آبادی الا اینکه همه چیز متحول شود، نیست و اگر عده‌ای می‌گویند که با از بین بردن دستاورد‌های کشور زمانی برای تنفس بدست بیاوریم تا بتوانیم خود را برای پیشرفت آماده کنیم، این رویکرد‌ها اشتباه است چراکه با از دست دادن دستاوردها، دیگر راهی برای بدست آوردن آن‌ها به وجود نمی‌آید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار