کد خبر: 930466
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
گفت و گوی "جوان آنلاین" با مربی تیم ملی جوانان در پی فینالیست شدن والیبال نشسته ایران در جاکارتا
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان  در حالی توانست با غلبه بر تیم عراق به فینال رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا راه یابد که دو ماه پیش برای هفتمین بار توانست قهرمان جهان شود و سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم بدست آورد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی والیبال نشسته کشورمان  در حالی توانست با غلبه بر تیم عراق به فینال رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا راه یابد که دو ماه پیش برای هفتمین بار توانست قهرمان جهان شود و سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم بدست آورد.

محسن براتی کارشناس و مربی تیم ملی جوانان والیبال نشسته کشورمان در گفت و گو با " جوان آنلاین" درباره فینالیست شدن تیم ملی والیبال گفت: هر چند سطح این دوره از رقابتها بسیار بالا بود اما طبق انتظار تیم ملی با برنامه ریزی خوبی که در این چند ساله داشته ، توانست با قدرت تما حریفان خود را شکست دهد و راهی فینال شود.موضوعی که بسیار افتخار آمیز است و ما بوجود چنین بازیکنانی می بالیم. در این دوره تیم ما با کشورهای کره جنوبی - ژاین ، چین و عراق مصاف کرد که توانست مقتدرانه ظاهر شوند و با شجاعت و جنگ آوری همیشگی ، هیچ گیمی را واگذار نکردند تا با اقتدار بر بام آسیا بایستند.

وی با اشاره به اینکه قهرمانی دور از انتظار نیست اظهار داشت: ما در این رشته ۳۵ سال است که سابقه داریم. بچه های با استعداد ما همیشه بهترین عنوانین را کسب کرده اند. در حال حاضر ترکیب تیم ملی منتخبی از جوانان دیروز و امروز هستند که با جان دل برای اهتزاز پرچم کشورمان می جنگند. آنچه مشخص است این که فدراسیون جانبازان در این چند ساله با استعدادیابی های خوبی که انجام داده سعی در انتخاب برترین ها داشته است و به شخصا با توجه به تمامی این موارد انتظار قهرمانی را داشتم. ما با همان استعدادیابی ها توانستیم ۳ نفر از جوانان را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم که انصافا در این دوره عملکرد قابل قبولی ارائه دادند. ضمن اینکه ما پوئن قد خوبی داریم و با توجه به برگزاری لیگ منظم مان باعث می شود تا عملکرد کلی تیم ملی خوب شود. البته ما در رقابتهای جهانی هم این جوانان را به تیم تزریق کرده بودیم تا هماهنگ تر در بازی ها به میدان بروند.

مربی تیم ملی جوانان والیبال نشسته کشورمان افزود: ما در بازی اول برابر کره جنوبی مشکلی نداشتیم و فقط در ست سوم تیم کره جنوبی پا به پای ملی‌پوشان والیبال ایران پیش می‌آمد اما بعد از وقت استراحتی که رضایی گرفت، ورق برگشت. البته ناگفته نماند که تیم کره جنوبی در سرویس توانست خوب عمل کند و حتی در گیم سوم ۸ بر ۵ از تیم ما پیش افتاد اما با یک تغییر در روش و تاکتیک که سرمربی تیم انجام داد ، مانع از امتیازگیری آنها شد و توانست کاری کند که تیم ست سوم را هم با پیروزی پشت سر بگذارد. به نظرم نوسان امتیاز در این گیم هم این هم به دلیل تاکتیک پذیر بودن بازیکنان تیم ایران بود. در بازی دوم برابر ژاپن حریف حرفی برای گفتن نداشت. فقط ست سوم که بیشتر جوانان در زمین بودند توانستند تا امتیاز ۱۸ بالا بیایند اما در نهایت گیم را واگذار کردند.در بازی برابر چین و عراق هم همان طور که انتظار داشتیم بچه ها با اعتماد به نفس بالایی پشت سرویس قرار می گرفتند و به راحتی امتیاز را کسب می کردند. به نظرم فردا در فینال برابر چین با توجه به اینکه یک بار آنها شکست دادیم هیچ مانعی برای قهرمانی ما وجود ندارد و به راحتی می توانیم بر سکوی نخست قرار بگیریم.

براتی درپاسخ یه "جوان آنلاین" که چرا تیم دوم ما به این رقابتها اعزام نشده اظهار داشت: ببینید یکی از انتقاداتی که من به این موضوع دارم همین است. تیم ما یک سروگردن بالاتر از تمام رقبا در آسیاست و دلیلی ندارد ما با تیم اصلی خود پا به مسابقات بگذاریم. ما از قبل می دانستیم با توجه به سطح پایین بازی های پاراآسیایی ، ما حتما قهرمان این رقابتها خواهیم شد.ما باید در این دوره  تغییراتی در ترکیب تیم ملی داشته انجام می دادیم  و بیشتر جوانان مان را به میدان بفرستیم اما دیدیم که عملا در گیم های سوم این اتفاق افتاد.

کارشناس والیبال نشسته افزود: ما قدرت اول دنیا هستیم همه تیم های بزرگ دوست دارند تا با ما بازی کنند و از تجربیات ملی پوشان ما بهره مند شوند. تیم ما آنقدر به لحاظ تجربه و تاکتیک در سطح بالایی قرار دارد که همه خواهان بازیهای تدارکاتی هستند.اگر من انتقاد می کند که این مسابقات در سطح والیبال ما نیست بیراه نگفته ام. تیم دوم ما هم در این رقابتها می توانست قهرمان شود. ما باید به جوانان مان که پشتوانه سازی تیم ملی هستند بها دهیم تا انشاله تا سالیان سال در دنیا حرف اول را بزنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار