کد خبر: 930290
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرپرست شنای کاروان ایران در رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا
ستاره طلایی شنای معلولان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بار دیگر موفق به کسب مدال یک مدال طلا دیگر شد تا در مدال آوری هتریک کرده باشد هر چند که گفته می شود او پتانسیل و توانایی کسب ۷ مدال طلا را در این رشته دارد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : ستاره طلایی شنای معلولان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بار دیگر موفق به کسب مدال یک مدال طلا دیگر شد تا در مدال آوری هتریک کرده باشد هر چند که گفته می شود او پتانسیل و توانایی کسب ۷ مدال طلا را در این رشته دارد.

احمد ارشدی، سرپرست شنا درگفت و گو با "جوان آنلاین" درباره مدال آوری های ایزدیار گفت: شاهین ایزدیار خدا را شکر امروز توانست سومین طلای خود را در رشته ماده ۲۰۰ متر کلاس SM ۱۰ کسب کرد.در این مسابقه همراه با او شناگرانی از کشورهای هند ، مالزی ، قزاقستان و کره شمالی حضور داشتند که او توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پیش از او در رشته شنا ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S ۱۰ با حریفان خود به رقابت پرداخته بود که در نهایت با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه به مدال طلا رسید. ایزدیار در روز اول مسابقات هم اولین طلا را برای کشورمان کسب کرد . رکورد شاهین ایزدیار برای کسب این مدال، یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه بود و شناگر مالزی با رکورد یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه نفر دوم شد.

وی در ادامه افزود: ملی پوش کرجی کشورمان  در ۴ رشته دیگر مسابقه دارد که فردا در ۱۰۰ متر غورباقه که رشته تخصصی اش است باید با دیگر رقبا مسابقه دهد. تصورم بر این است که فردا برای کسب مدال طلا مشکلی نخواهد داشت اما برای مسابقه ماده ۵۰ متر یک حریف قدراز قزاقستان دارد که کارش را سخت می کند. به هر حال طبق برنامه ریزی و هدف اصلی، او پتانسیل کسب ۷ مدال طلا را دارد و اگربتواند چنین کار با ارزشی را انجام دهد برای اولین بار است که توانسته چنین افتخاری برای کشورمان کسب کند که در تاریخ کشورمکان این رکورد بی نظیر است. البته او در دوره قبل در اینچئون در ۷ ماده شرکت کرده بود که توانست ۵ نقره و یک برنز برای کاروان کشورمان کسب کند ولی امسال می خواهد در هر ۷ رشته مدال طلا را کسب کند و تاریخ ساز شود.

سرپرست شنا با اشاره به اینکه سرماخوردگی ایزیار نگذاشته رکورد خوبی بجای بگذارد اظهار داشت: شاهین متاسفانه ازابتدای سفر سرماخورد و همین باعث شد تا نتواند عملکرد خوبی که در تمرینات داشته را در مسابقات بجای بگذارد. ایزدیار اگر سرمانخورده بود بی شک می توانست رکوردهایش را هم جابجا کند اما فعلا علی رغم اینکه حال خوشی ندارد بازهم توانسته غیرت مردانه شنا کند و برای کشورمان مدال آوری داشته باشد. او در تمرینات رکوردهای خوبی زد اما در مسابقه امروز فقط یک صدم ثانیه بالاتر از رکوردش شنا کرد. امیدوارم روند بیماری اش روز به روز بهتر شود و برای مسابقه فردا با آمادگی کامل شنا کند. یادمان باشد با توجه به اینکه او نمی تواند به خاطر مسابقات آنتی بیوتیک استفاده کند ، همواره مسابقاتش را با درد انجام می دهد. به نظر من تا همین جا هم او ستاره تیم شنا و کاروان کشورمان است.

ارشدی در ادامه افزود: کسب سه طلا در سه روز از سومین دوره از رقفابتها واقعا شاهکار است. امیدوارم مسئولان قدر بدانند .شنا واقعا رشته پرمدالی است که اگر بها به آن داده شود بچه ها پتانسیل زیادی برای افتخارآفرینی دارند. ضمن اینکه ما قطعا در روزهای آینده اخبار بسیار خوبی از شنای معلولان خواهیم شنید. من شک ندارم که توانایی کسب هر ۷ مدال طلا را دارد فقط امیدوارم که بیماری اش تشدید نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار