کد خبر: 930285
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: قدرت هوائی مرکزیت قدرت علمی است و نمی‌توانیم بر قدرت علمی تکیه کنیم؛ اما بگوئیم در عرصه هوا پیشرفت نکرده ایم.
جوان آنلاین: سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملیبا گرامیداشت یاد خاطره شهدا، بویژه شهدای گرانقدر عرصه هوائی کشور در بخش‌های متخلف نیرو‌های مسلح گفت: شهیدان بابائی، اردستانی، دوران، یاسینی، فکوری، ستاری، لشکریان، خلعت بری و همه شهیدان عرصه هوائی کشور تجربه‌های گرانسنگی هستند که با جانفشانی خود افتخارات بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف بویژه صنعت هوائی کشور را به منصه ظهور گذاشتند.

وی با اشاره به اضلاع گوناگون دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: در میان دستاورد‌های عظیم انقلاب و نظام اسلامی اگر تنها قدرت دفاعی و به تبع آن تنها قدرت هوائی را مدنظر قرار دهیم، برای بالیدن به این نظام مقدس و انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

وزیر اسبق دفاع اظهار داشت: قدرت هوائی نه تنها بخشی از مولفه قدرت ملی بلکه بخشی از قدرت سیاسی کشور‌ها به حساب می‌آید.

وی در همین زمینه افزود: قدرت هوائی مرکزیت قدرت علمی است و نمی‌توانیم بر قدرت علمی تکیه کنیم؛ اما بگوئیم در عرصه هوا پیشرفت نکرده ایم. در واقع قدرت هوائی ما جولانگاه و نشان دهنده قدرت علمی ما است.

وحیدی گفت: بعد از انقلاب اسلامی کار‌های بزرگی در صنایع هوایی ما انجام شده است به گونه‌ای که تعمیر و نگهداری ۴۰ ساله هواپیما‌ها کاری بسیار عظیم محسوب می‌شود، نظام لجستیکی در صنایع هوایی بسیار مهم است و این نهضت توانست بخشی از قدرت هوایی را حفظ کند و این کار با یک برنامه منسجم در حوزه علمی و فن آوری انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت‌های بومی توانائی ساخت و تولید هواپیما از مرحله طراحی تا تولید را داراست.
وزیر اسبق دفاع با اشاره به ساخت انواع پهباد‌ها در داخل کشور تصریح کرد: در حوزه پهباد‌ها ما یک کشور قدرتمند هستیم و توانمندی عملیات شناسایی و تهاجمی برون پروازی را داریم.

رئیس دانشگاه ملی دفاع گفت: در حوزه علمی مقالات کشور ما در بخش هوایی در تمام این سال‌ها در سطح اول غرب آسیا قرار دارد و رژیم اشغالگر قدس و ترکیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ همچنین ایران اسلامی اولین کشور اسلامی است که توان تولید موتور هواپیما را دارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان گفت: کشور ما دکترین مختص به خود را دارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به اهداف بلندتری بنگریم و طرح ۱۰ ساله در حوزه بازدارندگی و تهاجمی پهباد را در نظر بگیریم و نقشه‌های جامع علمی خود را طرح کنیم و قدرت هوایی بخش مهمی از این طرح محسوب می‌شود که باید به سرعت در این زمینه پیشرفت کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار