کد خبر: 930209
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
تیم‌های ملی فوتبال ایران و بولیوی در حالی قرار است در دیداری تدارکاتی به میدان بروند که فدراسیون ایران برای برگزاری این بازی هزینه‌ زیادی متحمل خواهد شد.

جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است سه شنبه هفته آینده (24 مهر) در دومین بازی تدارکاتی‌ قبل از جام ملت‌های آسیا 2019 با تیمی از آمریکای جنوبی مصاف کند. تیم ملی بولیوی در حالی به ایران خواهد آمد که این تیم نیز خودش را برای حضور در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا 2019) آماده می‌کند.

بولیوی تیم پنجاه و هشتم رده‌بندی فیفا و ضعیف‌ترین تیم قاره آمریکای جنوبی بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی, برای حضور در ایران مبلغ 100 هزار دلار از فدراسیون ایران دریافت می‌کند. همچنین فدراسیون ایران باید مبلغ 90 هزار دلار برای تهیه بلیت‌ هواپیما اعضای این تیم بپردازد و در کنار آن هزینه‌های اسکان آنها در کشورمان را هم پرداخت کند. با این حساب فدراسیون فوتبال باید نزدیک به 200 هزار دلار هزینه کند.

از آنجایی که قرار است طبق گفته وزیر ورزش فدراسیون‌ها از ارز ثانویه استفاده کنند و با توجه به اینکه قیمت این ارز حدود 9 هزار تومان است مشخص می‌شود که فدراسیون فوتبال باید حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای حضور تیم ملی بولیوی در ایران هزینه کند. اگر قرار باشد این رقم به نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه شود, هزینه‌های بازی تدارکاتی ایران- بولیوی از یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان هم بالاتر می‌رود.

پیش‌تر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود که برای حضور تیم ملی فوتبال بولیوی در ایران 120 هزار دلار هزینه می‌شود و البته تاکید کرده بود که باید پول دیگری هم به این تیم داده شود.

تیم ملی فوتبال ایران با حضور در رده سی‌و‌سوم رده‌بندی فیفا تیم‌ نخست آسیا است و در جام جهانی 2018 نیز عملکرد قابل قبولی داشته و این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز رسیدن پیشنهادات خوب برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی کشورمان باشد. به میدان رفتن مقابل تیم‌های خوب دنیا هم نیاز اعضای تیم ملی و هم خواسته اهالی فوتبال به حساب می‌آید.

فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام کرده بود که برای پیاده‌سازی برنامه‌های کی‌روش جهت حضور در جام ملت‌های آسیا رقم 5.8 میلیون دلار نیاز است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار