کد خبر: 930186
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
تروریسم به معنای عام خود نمی‌تواند در عملیات نظامی خلاصه شود؛ رسانه‌ها با بمب‌های نامرئی و یا آشکار خود، می‌توانند نقش مکمل تروریست‌های نظامی را داشته باشند.

جوان آنلاین: رضا صفری فعال حوزه و دانشگاه طی یادداشتی نوشت: یکی از روزنامه‌های جریان استحاله‌طلبان، بعد از حمله تروریستی اهواز و در روز‌هایی که رئیس جمهور قرار بود در سازمان ملل سخنرانی کند، به جای آنکه عمق کینه خود را نسبت به حمایت آمریکا از حملات تروریستی در ایران نشان دهد، با زدن تیتر بزرگی در صفحه اول خود، یک بار دیگر ساده اندیشی خود را نشان داده و مذاکره ایران و آمریکا را نشانه گیری کرده است؛ به راستی اگر چنین کاری توهین به شهدای اهواز و تروریسم رسانه‌ای نیست، نامش چیست؟

متن یادداشت به شرح زیر است:

اولین چیزی که از واژه تروریسم به ذهنمان می‌آید، عملیات برنامه ریزی شده فرد و یا گروه محدودی برای کشتن یک نفر و یا تعداد زیادی از مردم است؛ گاهی اوقات این عملیات در قالب بمب گذاری و یا عملیات انتحاری است، گاهی اوقات نیز با تیراندازی است.

اما تروریسم به معنای عام خود نمی‌تواند در عملیات نظامی خلاصه شود؛ رسانه‌ها با بمب‌های نامرئی و یا آشکار خود، می‌توانند نقش مکمل تروریست‌های نظامی را داشته باشند.

نمونه تروریست رسانه ای، شبکه ایران اینترنشنال است که در ساعات اولیه حادثه تروریستی اهواز، به سخنگوی جنبش الأحوازیه خوش آمد گویی گفته و میدان را برای توجیه کارهایشان باز می‌کند.

شبکه bbc و برخی خبرگزاری ها‌ی جهان در مورد حمله تروریستی اهواز، از به کاربردن تعبیر حمله تروریستی سرباز زدند و عبارت حمله مسلحانه را به کار بردند، در حالیکه اتفاقات مشابه آن در سایر کشور‌ها را حمله تروریستی می‌خوانند؛ هرچند قبلاً نیز پوشش اخبار منافقین و مانند آن در این رسانه‌ها صورت گرفته است و انتظاری غیر از این هم نمی‌توان از تروریست‌های رسانه‌ای داشت.

تلگرام و مانند آن نیز که سفره خود را برای تروریست‌ها پهن کرده و به ابزار ارتباطی آن‌ها تبدیل شده اند، نمونه دیگری از تروریسم رسانه‌ای را به نمایش می‌گذارند.

اما به موازات شبکه‌های ماهواره‌ای و خبرگزاری‌های وابسته، برخی از پیاده نظام‌های آنان نیز در داخل کشور، جورچین توطئه‌های آمریکا و سعودی را علیه ملت ایران تکمیل می‌کنند؛ در روز‌های گذشته اخبار و شایعات فراوانی در این رسانه‌ها مطرح شد تا وحدت میان ایران و عراق، به وسیله بمب‌های تفرقه افکن رسانه‌ای از بین برود؛ از طرفی دیگر بعد از این شایعات، کنسولگری ایران در بصره مورد حمله قرار می‌گیرد.

چنین اخباری عرب و عجم و به دنبال آن، اتحاد مسلمانان در برابر جبهه کفر را در فاز انتحار قرار می‌دهد همانگونه که حزب دموکرات کردستان و گروهک الأحوازیه اتحاد بین کرد و فارس و عرب و فارس ایرانی را نشانه می‌گیرد.

یکی از روزنامه‌های جریان استحاله طلبان، بعد از حمله تروریستی اهواز و در روز‌هایی که رئیس جمهور قرار بود در سازمان ملل سخنرانی کند، به جای آنکه عمق کینه خود را نسبت به حمایت آمریکا از حملات تروریستی در ایران نشان دهد، با زدن تیتر بزرگی در صفحه اول خود، یک بار دیگر ساده اندیشی خود را نشان داده و مذاکره ایران و آمریکا را نشانه گیری کرده است؛ به راستی اگر چنین کاری توهین به شهدای اهواز و تروریسم رسانه‌ای نیست، نامش چیست؟

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
در تلگرام و شبکه های مجازی چه فیلم ها و خبرهایی در روزهای انتخابات منتشر می شد و می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار