کد خبر: 929796
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
در دیدار استاندار گلستان با معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد
 استاندار گلستان با اشاه به اهمیت مسائل کشاورزی از افتتاح شهرک کشاورزی ۶ هزار هکتاری در گلستان با اولویت ایجاد اشتغال برای سرمایه گذاران بومی خبر داد.

   استاندار گلستان با اشاه به اهمیت مسائل کشاورزی در استان اظهار کرد:شهرک کشاورزی ۶ هزار هکتاری در گلستان با اولویت ایجاد اشتغال برای سرمایه گذاران بومی ایجاد می شود

سید مناف هاشمی در دیدار با علیرضا اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور این طرح را از برکات سفر وزیر کشاورزی به گلستان عنوان کرد و افزود:این طرح با استفاده از مدیریت انطباقی و گونه‌های سازگار با اقلیم خشک و نیمه خشک و در سطح محور شمالی استان از غرب تا شرق اجرایی خواهد شد.

استاندار گلستان مدل سرمایه‌گذاری این طرح را استفاده از ظرفیت بخش‌های تعاونی، خصوصی، نیمه خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی دانست و یاد آور شد: یکی دیگر از اهداف این طرح مقابله با بیابانی شدن اراضی شمالی استان است.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه ایجاد هشت شهرک گردشگری باعث توسعه پایدار استان می شود، اظهار کرد: توسعه و ایجاد این شهرکها در گلستان به شکل متوازن و دارا بودن شاخص های موردنظر انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه گلستان اولین استان دارای پرونده ایجاد شهرک گردشگری در شورای شهرسازی است، اظهار کرد: گلستان با تصویب این طرح وارد حوزه شهرک‌های جدید گردشگری می‌شود که ایجاد اشتغال را نیز به همراه خواهد شد.

همچنین معاون وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه تا 20 روز آینده مجوز شهرک کشاورزی به گلستان ابلاغ می شود،گفت:این استان جز استانهای پیشتاز شهرکها و دهکده های گردشگری است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مجوز آن هرچه سریعتر اخذ گردد.

علیرضا اورنگی افزود: کلیات اجرای این طرح مورد موافقت قرار گرفته و مقرر شد با همکاری استانداری و دستگاه‌های مرتبط بستر کار فراهم شود تا با ورود سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران این طرح عملیاتی شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در این شهرک کشاورزی به صورت همزمان به تولید گیاهان دارویی، توسعه باغات، توسعه گلخانه، دامپروری شامل گاوداری و پرورش شترمرغ، ماهیان خاویاری و همچنین صنایع تبدیلی توجه شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر