کد خبر: 929795
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
دست و پا زدن امریکا برای نجات جنگنده‌های اسرائیلی- سعودی
امریکا قصد دارد در مقابل اقدام روسیه در فروش اس ۳۰۰ به سوریه، با دادن تجهیزات بیشتر و انجام اصلاحاتی روی جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل این رژیم را در برابر سامانه دفاع هوایی سوریه مقاوم کند.
امریکا قصد دارد در مقابل اقدام روسیه در فروش اس ۳۰۰ به سوریه، با دادن تجهیزات بیشتر و انجام اصلاحاتی روی جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل این رژیم را در برابر سامانه دفاع هوایی سوریه مقاوم کند. در همین حال با طرح ادعا‌هایی در مورد امکان حمله به خود این سامانه ضد موشکی قدرتمند روس، کارشناسان نظامی روسیه تأکید کردند، هرگونه تلاشی برای هدف قرار دادن سامانه‌های «اس ۳۰۰ بی‌ام» در سوریه نتیجه‌اش شکست است، زیرا تجهیزاتی برای حفاظت از آن‌ها وجود دارد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مستقل رأی‌الیوم، کارشناسان روسی می‌گویند، جنگنده یا موشکی نمی‌تواند به سامانه‌های موشکی اس ۳۰۰ که روسیه به تازگی به سوریه منتقل کرده حمله کند، زیرا تجهیزاتی برای حفاظت از این سامانه‌های دفاع موشکی از جمله سامانه پدافندی پانتسیر اس ۱ حاوی موشک‌ها و خمپاره‌هایی برای مقابله با حملات هوایی یا موشکی وجود دارند. کارشناسان نظامی روسیه افزودند: این تجهیزات می‌توانند اهداف هوایی را در مساحت هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار متری و در ارتفاع ۱۵ تا ۱۵ هزار متری با موشک هدف قرار دهند و منهدم کنند، همچنین می‌توانند با راکت‌هایی اهداف مورد نظر را تا ۴ هزار متر و در ارتفاع صفر تا ۳ هزار متری نابود کنند. طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سامانه پانتسیر اس ۱ می‌تواند اهدافی که با سرعت ۱۰۰هزار متر در ثانیه پرواز می‌کنند و نیز چهار هدف را همزمان نابود کند. اسپوتنیک افزود: مجموعه پانتسیر اس ۱ توان بالای خود را در دسامبر گذشته با نابود کردن جدید‌ترین موشک اسرائیلی مدل لورا با پنج متر طول و ۷/۱ تن وزن ثابت کرد. امریکا قصد دارد در مقابل اقدام روسیه در فروش اس ۳۰۰ به سوریه، با دادن تجهیزات بیشتر و انجام اصلاحاتی روی جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل این رژیم را در برابر سامانه دفاع هوایی سوریه مقاوم کند.

ارتقای جنگنده‌های اسرائیل، عربستان و امارات
امریکا به دنبال آن است در واکنش به اینکه روسیه سامانه موشکی اس ۳۰۰ به سوریه داده، اصلاحاتی روی جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل انجام داده و تجهیزات جدیدی به این رژیم تحویل دهد. سایت صهیونیستی دبکا مدعی شد که چند روز پس از مذاکرات و رایزنی‌های رهبران سیاسی و نظامی دو طرف امریکایی و اسرائیلی، امریکا تأکید کرده که تمایل دارد اسرائیل را در مقابل سامانه‌های اس ۳۰۰ روسیه که به تازگی به سوریه رسیده، محافظت کند. این سایت اسرائیلی مدعی شد، پس از آنکه آتشبار‌های موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به سوریه رسیدند، امریکا تجهیزات جدیدی برای جنگنده‌های اف ۳۵ به اراضی اشغالی می‌فرستد. سایت دبکا در ادامه مدعی شد، دولت ترامپ با ارسال پیامی برای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، همتای اماراتی او به آن دو نیز خبر داده که واشنگتن همانند این تجهیزات را برای عربستان و امارات نیز ارسال خواهد کرد. این سایت عبری زبان که ارتباط بسیار نزدیکی با موساد (سازمان اطلاعات اسرائیل) دارد، گزارش داد، کشور‌های عربستان و امارات نیز به زودی تجهیزات جدیدی را که برای اسرائیل فرستاده شده دریافت خواهند کرد و همه این‌ها با هدف تقویت آن‌ها برای مقابله با موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه انجام شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار