کد خبر: 929783
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
قرار بر خبر‌های خوب و بیرون کشیدن حق فوتبال ایران از حلقوم سعودی‌ها بود، اما مدیرعامل ذوب‌آهن با تأیید اینکه تیم‌های ایرانی امسال هم باید در زمینی بی‌طرف به مصاف نماینده‌های عربستان بروند، آب پاکی را روی دست همه می‌ریزد که خیلی امیدوار به وعده‌هایی که فدراسیون در خصوص گرفتن حق فوتبال ایران داده، نباشند!
دنيا حيدري
قرار بر خبر‌های خوب و بیرون کشیدن حق فوتبال ایران از حلقوم سعودی‌ها بود، اما مدیرعامل ذوب‌آهن با تأیید اینکه تیم‌های ایرانی امسال هم باید در زمینی بی‌طرف به مصاف نماینده‌های عربستان بروند، آب پاکی را روی دست همه می‌ریزد که خیلی امیدوار به وعده‌هایی که فدراسیون در خصوص گرفتن حق فوتبال ایران داده، نباشند!
حضور اینفانتینو در ایران، امیدواری‌های زیادی به وجود آورده بود. گفته می‌شد که قرار است تاج در این خصوص با رئیس فیفا به گفت‌وگو بنشیند تا حق طبیعی فوتبال ایران را بگیرد و عربستانی‌ها را به جای خود بنشاند، اما مصر بودن کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری بازی در زمینی بی‌طرف نشان می‌دهد که حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در تهران هم نتوانسته سودی برای فوتبال ایران داشته باشد، چراکه مرغ AFC در دفاع از خواسته سعودی‌ها همچنان یک پا دارد!
سکوت فدراسیون هم بدون شک از مدت‌ها قبل از آنکه سعید آذری بخواهد به این مسئله اشاره کند که داستان همچنان به همان منوال قبل دنبال می‌شود و از واقعیت ماجرا مطلع بوده، جالب توجه است. سیاستی که البته فدراسیون همواره بر اساس آن پیش رفته است.

فدراسیون طی چند سال گذشته همواره همین راه را در پیش گرفته؛ سکوت مطلق در برابر واقعیت بعد از آنکه داستان پیگیری‌های بی‌ثمر در بوق و کرنا می‌شود، اتفاقی که دو سال قبل نیز رخ داد. انتخاب رضا جاویدانی، وکیل سرشناس ورزشی و مجری تلویزیونی برای نوشتن لایحه دفاعی ایران به محکمه عالی ورزش و پس از آن گرفتن وکیل گرانقیمت سوئیسی و تصمیم بر راهی شدن عاصفی، مشاور فدراسیون به زوریخ برای حضور در دادگاه بین‌المللی CAS و امیدواری از پیروزی برابر عربستانی که خصمانه توانسته بود حق میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی بگیرد، اما بعد از سروصدا‌های بسیار برای پیگیری این موضوع، دستور موقتی صادر شد که، چون به سود ایران نبود فدراسیون در برابر آن سیاست سکوت مطلق خبری را در پیش گرفت. درست مثل امروز که نه از فدراسیون که از مدیرعامل ذوب‌آهن شنیده می‌شود که با توجه به روابط سیاسی تیره و تار ایران و عربستان، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بی‌توجه به شکایت‌های ایران از عربستان است و ترجیح می‌دهد تا بازگشت این روابط به حالت اولیه همچنان بازی این دو تیم در کشوری بی‌طرف برگزار شود. مسئله‌ای که بدون شک فدراسیون فوتبال ایران و در رأس آن تاج بی‌خبر از آن نبودند، اما تا امروز کلامی در خصوص این مسئله مهم به زبان نیاوردند!

سعید آذری در حالی آب پاکی را روی دست جامعه فوتبال می‌ریزد که قبل از بازی پرسپولیس – الدحیل، عاصفی مشاور عالی فدراسیون فوتبال درباره موضوع مسابقات تیم‌های ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی عنوان کرده بود که این مسئله همواره یکی از اولویت‌های جدی فدراسیون فوتبال بوده و مورد پیگیری قرار گرفته و این مسئله‌ای نیست که فدراسیون یک لحظه از آن غفلت کند: «از آنجا که این پرونده به دادگاه عالی ورزش ارجاع شده، طبیعتاً این دادگاه رکن بالاتری است و ما باید صبر کنیم تا رأی CAS در این خصوص صادر شود. با وجود این، پیگیری پرونده همچنان در دستور کار ما قرار دارد، چراکه می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌ها و توان خودمان برای حصول نتیجه مطلوب استفاده کنیم. پرونده ما در این ماجرا سیاسی نیست و طرف مقابل به عنوان موضوع امنیتی آن را مطرح می‌کند. البته دلیل آن هم مشخص است، اما فدراسیون فوتبال با تمام توان به دنبال احقاق حق باشگاه‌های ایرانی است و این روند تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.»

اوایل ماه جاری بود که تاج از برگزاری نهایی دادگاه عالی ورزش در خصوص پرونده ایران خبر داده بود، اما درست مثل خبری که در خصوص گرفتن غرامت از عربستان بابت بازی در زمین بی‌طرف داده بود، داستان این پرونده هم نتوانست به سود ایران تمام شود. حال آنکه طی چند سال اخیر رئیس فدراسیون فوتبال ایران بار‌ها با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فیفا دیدار داشته و می‌توانسته در این راستا قدمی اساسی برای گرفتن حق فوتبال ایران بردارد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و تأیید ادامه داستانی بودکه چند سال قبل عربستانی‌ها به ایران تحمیل کردند. این داستان بار دیگر حرف‌های جاویدانی را تأیید می‌کند که دو سال قبل بعد از ناکامی در دادگاه برابرسعودی‌ها گفته بود: «ما جایگاهی در AFC نداریم، برای همین چنین احکامی صادر می‌شود. فیفا مسابقات بعضی از کشور‌ها را در ایران برگزار می‌کند. این نشان از امنیت ایران در منطقه دارد، اما AFC ما را در منطقه ناامن می‌شناسد و مانع از برگزاری بازی‌هایمان در ایران با تیم‌های عربستانی می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار