کد خبر: 929639
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی خبرداد
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق داشته‌ایم و ۶۵۰ فقره پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

سردار محسن حسن‌خانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) امروز تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این هفته از امروز به مدت یک هفته در سراسر کشور آغاز شده و در این هفته فرصتی برای تجدید بیعت دوباره با امام راحل است.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مغنتمی است تا از طریق تریبون‌های مختلف و رسانه‌های متفاوت فعالیت‌های یک ساله گزارش داده شود، گفت: از ظرفیت هفته نیروی انتظامی برای قدردانی تلاش کارکنان و خانواده صبور آنها استفاده خواهیم کرد. 

رئیس‌پلیس نیروی انتظامی استان با تاکید به افزایش مشارکت مردمی در ماموریت‌های نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت موجود در ایران اسلامی یک امنیت مردم‌پایه بوده و این هفته فرصتی برای افزایش این مشارکت‌هاست. 

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله در شرایط بسیار عالی امنیتی در استان آذربایجان‌شرقی قرار داریم و بستر امنیت به صورت صددرصدی در سراسر استان فراهم است. 

حسن‌خانی ادامه داد: با تلاش مرزبانان امنیت و وضعیت مناسبی در روستاها، شهرها و مرزها داریم و این وضعیت باعث شده تا احساس امنیت در اقصی نقاط استان از درجه بیشتری برخوردار باشد. 


هیچ نقطه امنی برای قاچاقچیان در آذربایجان‌شرقی نداریم

وی در تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان توضیح داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده و جزو معضلات کشور است، توانستیم طی ۶ ماه، 7 هزار طرح پاکسازی انجام دهیم.

رئیس پلیس نیروی انتظامی استان افزود: هیچ نقطه امنی برای قاچاقچیان استان نداریم و هر جا قاچاقچی بخواهد کاری بکند با اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی دستگیر شده و تحویل مراجع قانونی داده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 300 مرحله عملیات در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده و حتی چندین باند در این رابطه دستگیر شده است.


افزایش 24 د رصدی کشفیات مواد مخدر / دستگیری 2700 قاچاقچی

حسن‌خانی افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: البته ۲هزار و ۷۰۰ قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر نیز دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی داده شده است.

وی افزود: توزیع‌کنندگان مواد مخدر در اولویت‌کاری قرار دارند به طوریکه جمع‌آوری معتادان متجاهر اولویت اصلی نیروی انتظامی است.


جمع‌آوری 10600 معتاد متجاهر/ 70 درصد جرایم توسط معتادان انجام می‌شود

رئیس پلیس نیروی انتظامی توضیح داد: ۷۰ درصد جرایم در حال انجام در سراسر استان، توسط افرادی انجام می‌گیرد که اعتیاد دارند که امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته۲۰ هزار معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شد که یک عدد بسیار بزرگی است چراکه اگر اینها در سطح استان پراکنده بودند و هرکدام یک فقره سرقت انجام می‌دادند با حجم عظیم مشکلات روبه رو می‌شدیم.


تبریز شهر بدون معتاد متجاهر /کشف 470 میلیارد تومان کالای قاچاق با 650 فقره پرونده

حسن‌خانی تاکید کرد: اقداماتی در زمینه جمع‌آوری معتادان سبب شده تا در ملاءعام و منظر معتاد متجاهری را مشاهده نکنیم که البته نیاز است که در درمان این معتادان و اشتغال‌زایی همچنین عدم برگشت‌پذیری دوباره آنها کارهایی از سوی مسوولان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه مبارزه با قاچاق اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: در سال‌جاری بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان کشف کالای قاچاق داشته‌ایم و ۶۵۰ فقره پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

رئیس پلیس نیروی انتظامی استان با تاکید به اینکه نیروی انتظامی ورود جدی در حوزه اخلال در امور معیشتی مردم دارد، گفت: با هرگونه اخلال در امور معیشتی و اقتصادی مردم برخورد شده و مقابله خواهیم کرد.


کشف 4 هزار تن برنج احتکار شده در آذربایجان‌شرقی/دستگیری 3300 سارق

وی ادامه داد: در رابطه با احتکار کارهای عظیمی شده است به طوریکه یک پرونده از احتکارهایی که در استان انجام گرفت، مربوط به احتکار ۴ هزار تن برنج بود که پرونده در این امر تشکیل شد و تحویل دستگاه قضایی داده شد. 

حسن‌خانی گفت: طی سال‌جاری ۲۹ پرونده شاخص احتکار تشکیل داده شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است که از انبارها کشف شده و مقدار زیادی از آنها در بین مردم توزیع شده است. 

رئیس پلیس آگاهی استان خطاب به اخلال‌گران گفت: به اخلال‌گران اخطار می‌دهیم که با توجه به اولویت نیروی انتظامی نسبت به رفاه و امنیت مردم، کسانی که بخواهند در معیشت مردم اخلال ایجاد کنند، نیروی انتظامی با آنها برخورد جدی خواهد کرد و همیشه در مقابل‌شان نیروی انتظامی را خواهند دید.

وی ابراز کرد: در حوزه مبارزه با سرقت کارهای بسیار خوبی شده است به طوریکه ۳ هزار و ۳۰۰ نفر سارق در استان شناسایی و دستگیر شده است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی دستگیری سارقان در حوزه استحفاظی را نشان می‌دهد. 

حسن‌خانی با اشاره به اینکه در بخش کشف به وقوع سرقت نیز موثر بودیم، توضیح داد: به عبارت دیگر ۸۵ درصد سرقت‌هایی که در استان انجام گرفته، منجر به کشف شده است. 

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد درحوزه سرقت خودرو کشفیات داشتیم که بیش از ۵۲ درصد سرقت‌های واقع شده مربوط به وسایل نقلیه است که باید در نگهداری وسایل نگهداری دقت کنیم.


راهزنی و سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی در حد صفر است

رئیس پلیس استان با بیان اینکه در ۶ ماهه سال‌جاری در حوزه جرایم خشن از قبیل راهزنی و سرقت مسلحانه در حد صفر بودیم، گفت: در حوزه وقوع قتل در سال‌جاری چهار درصد کاهش وقوع قتل داشتیم که البته در این زمینه نیاز به کارهای مطالعاتی است تا علل و ریشه وقوع قتل بررسی شود. 

وی، تشکیل میز خدمت و پاسخگویی به مردم توسط نیروی انتظامی را یادآور شد و ادامه داد: یک سیستم دفتر نظارت همگانی و شماره معروف ۱۹۷ در این رابطه وجود دارد که در این صورت اگر مردم پیشنهاد و مشکلی دارند، از این طریق انجام دهند. 

حسن‌خانی ادامه داد: امسال ۳۰ هزار تماس تلفنی نظارت همگانی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است که ۳۹ درصد این تماس‌ها مربوط به تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی بوده و یک درصد مربوط به تقاضا و مشکلات است. 

وی بیان کرد: در حوزه تصادفات یکی از استان‌هایی هستیم که از لحاظ جاده و تعداد خودرو پرتصادف هستیم از این‌رو یکی از درخواست‌های جدی، دقت لازم در امور رانندگی و پیشگیری از سوانح رانندگی است.

حسن‌خانی با اشاره به اینکه در یک تصادف سه علت خودرو، جاده و عامل انسانی مؤثر است، گفت: در حوزه درون‌شهری کاهش تصادف وجود دارد ولی در حوزه برون‌شهری با افزایش تصادفات مواجه هستیم که باید علت این تصادف و تلفات تصادف به حداقل رسانده شود. 

رئیس پلیس نیروی انتظامی بیان کرد: اقدامات بسیار متعددی در طرح‌ها و مناسبت‌های مختلف در حوزه راهنمایی رانندگی از جمله در شب‌های احیا، عید فطر، ماه محرم و امنیت در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشتیم.

وی افزود: در برخود با تخلف حادثه‌ساز اقدامات خوبی انجام داده شده است ولی با توجه به اینکه ۳۹۰ دستگاه دوربین نظارتی در استان وجود دارد که که بیشتر آنها برای داخل شهر است که اگر بتوان تعداد دوربین‌های پایشی در جاده‌ها را افزایش دهیم، قطعا کنترل بهتر خواهد شد. 


آذربایجان‌شرقی 187 نقطه حادثه‌خیز دارد

حسن‌خانی خاطرنشان کرد: ۱۸۷ نقطه حادثه‌خیز در حوزه پلیس راه و راهور وجود دارد که درخواست می‌کنیم نسبت به رفع این نقاط اقدامات جهادی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برابر تبصره ماده ۱۴ رسیدگی به تخلفات، سهم سازمان‌ها نیز درج خواهد شد که ۳۰ فقره پرونده برای سازمان‌هایی که قصور داشتند، ایجاد شده است.

حسن‌خانی تشریح کرد: در بحث پلیس سایبری و فتا تقریبا تعداد زیادی از شهروندان با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها با معضلات این حوزه آشنا هستند به طوریکه برگزاری یک دوره آموزش کودک و اینترنت در سطح استان از جمله این اقدامات است.


تشکیل 800 پرونده در پلیس فتا

وی ادامه داد: در پلیس فتا ۸۰۰ پرونده قضایی تشکیل شده است که قدرت کشف پلیس فتا یک قدرت مناسبی بوده به طوریکه ۹۹ درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

رئیس پلیس نیروی انتظامی استان بیشترین روش مجرمانه تخلفات را مربوط به پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: توصیه می‌شود تا مردم هر خبری که در فضای مجازی می‌بینند را باور نکرده و به آنها تکیه و اعتماد نکنند چرا که اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود قابل اتکاء نیست و باید از منابع موثق دریافت شود.

وی تاکید کرد: از بازنشر برخی اخبار باید جلوگیری شده و در انجام فعالیت بر اعمال و رفتار فرزندان در حوزه مجازی کنترل داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها