کد خبر: 929476
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
ادامه تحقیر نفتی سعودی‌ها از طرف کاخ سفید
قیمت نفت به قدری رئیس‌جمهور امریکا را تحت فشار گذاشته که تحقیر عربستان از طرف او به یک رویه معمول تبدیل شده است.
قیمت نفت به قدری رئیس‌جمهور امریکا را تحت فشار گذاشته كه تحقیر‌ عربستان از طرف او به یك رویه معمول تبدیل شده است. در روزی كه قیمت نفت عمدتاً به دلیل تحریم‌های ایران از 86 دلار هم عبور کرد، دونالد ترامپ بار دیگر گفت كه به پادشاه عربستان هشدار داده است بدون پشتیبانی ارتش امریکا «‌دو هفته‌» هم در قدرت دوام نمی‌آورد.
برخی فعالان دیروز با راه‌اندازی هشتگ # ترامپ_به ملک_سلمان_توهین کرد، در خصوص اظهاراتی که آنها را «غیردیپلماتیک‌» خواندند، ابراز نارضایتی کردند. این فعالان خواستار واکنش رسمی عربستان شدند. اظهاراتی که ترامپ از طریق آنها، جزئیات مکالمه خود را با ملک سلمان فاش کرد. ترامپ دیروز هم اظهاراتی تحقیرآمیز درباره عربستان به زبان راند و در جمع حامیانش در شهر ساوتهیون در ایالت می‌سی‌سی‌پی تأکید کرد: ما از عربستان سعودی محافظت می‌کنیم. شاید شما بگویید که آنها ثروتمندند و من عاشق پادشاه، ملک سلمان هستم. اما گفتم «‌پادشاه، ما از شما حفاظت می‌کنیم. شما بدون ما دو هفته هم دوام نخواهید آورد. باید هزینه‌های ارتش خودتان را بپردازید.»
‌ترامپ تأکید کرد:« ما از بسیاری از این کشور‌‌‌‌ها در ازای هیچ چیز دفاع می‌کنیم و بعد آنها از ما سوءاستفاده کرده و نفت را به بهای بالا به ما می‌فروشند. اصلاً خوب نیست. ما از آنها می‌خواهیم افزایش قیمت‌‌‌‌‌ها را متوقف کنند. ما از آنها می‌خواهیم کاهش قیمت‌‌‌‌‌ها را آغاز کنند.» این اظهارت ترامپ در شرایطی است كه قیمت نفت دیروز از مرز 86 دلار هم گذشت تا جایی كه خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که روسیه و عربستان بر سر افزایش تولید نفت توافق کرده و این موضوع را به امریکا اعلام کرده‌اند.

عطوان: ریاض به ایران پناه بیاورد
«عبدالباری عطوان‌» نویسنده و تحلیلگر عرب نیز این تیتر را به سرمقاله دیروز روزنامه «رأی‌الیوم» اختصاص داد که «آیا پاسخی به گستاخی باج‌خواهانه و وقیحانه ترامپ علیه عربستان پیش‌بینی می‌شود؟» عطوان نوشته كه اگر این باج‌خواهی ترامپ از عربستان بر مبنای ترساندن آن از ایران است، عربستان باید به گزینه دیگری روی بیاورد و آن گشودن کانال گفت‌و‌گو با ایران و محور آن است، همانطور که ترامپ با کره‌شمالی مذاکره کرد و پیش از آن دولت اوباما با تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران و همپیمان سعودی خود را دور زد در حالی که همین امریکا بیش از 120 میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخت تا آماده جنگ با ایران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار