کد خبر: 929316
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
رئیس پلیس تهران از بازداشت ۱۴۵‌نفر از سارقان حرفه‌ای خبر داد که در قالب ۳۴‌باند اموال مردم را سرقت می‌کردند.
رئیس پلیس تهران از بازداشت ۱۴۵‌نفر از سارقان حرفه‌ای خبر داد که در قالب ۳۴‌باند اموال مردم را سرقت می‌کردند.
سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین طرح دستگیری سارقان توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: چهارمین مرحله طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای، مال‌خران و قاچاقچیان کالا توسط پلیس‌آگاهی تهران اجرا شد. وی ادامه داد: در این طرح ۱۴۵‌نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که در قالب ۳۴‌باند عمل می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۲‌باند سرقت به عنف و زورگیری، ۹‌باند سرقت منازل و اماکن که شامل ۳۴‌نفر هستند نیز دستگیر شدند و از این افراد چهار قبضه سلاح و اموال مسروقه، دلار، سکه، کشف و ضبط شده است. سه‌نفر نیز در قالب یک باند مسلحانه سرقت اقدام به سرقت مسلحانه کردند و همچنین ۳۹‌نفر نیز در قالب ۲۰‌باند سرقت خودرو و لوازم خودرو فعالیت می‌کردند که تنها از یکی از این باند‌ها ۷۵‌خودرو کشف و ضبط شده است. همچنین هشت‌نفر در قالب دو باند کلاهبرداری فعالیت می‌کردند.
سردار رحیمی به باند‌های قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود: چندین باند قاچاق کالا شناسایی و ده‌ها انبار کشف و ضبط شده‌اند که در حدود ۲۳‌میلیارد تومان است. همچنین از یکی از این باند‌های قاچاق کالا مقادیر قابل توجهی داروی ضد‌حساسیت و ضد‌سرماخوردگی که تقلبی بوده‌است، اما مشخصات کامل روی آن‌ها درج شده از یک گروه سه‌نفره کشف و ضبط شده است. این افراد مقادیری از این دارو‌ها را در بازار به فروش رسانده‌اند.
وی در خصوص سکه ثامن نیز توضیح داد: شرکت سکه ثامن در یکی از استان‌های غرب کشور بیش از یک‌سال پیش شروع به فعالیت کرده‌است و در سال‌۹۷ با خرید دو‌باب مغازه در تهران اقدامات کلاهبرداری خود را در تهران نیز آغاز می‌کند. پلیس فتا در حال پیگیری شکایات این پرونده است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این شرکت توقیف شده است. همچنین نفر اصلی این شرکت از طریق فرودگاه امام خارج شده‌است و ما از طریق پلیس اینترپل رایزنی‌هایی در خصوص این فرد داشته‌ایم.
وی ادامه داد: متأسفانه ۳ هزار نفر از طریق اینترنت به این شرکت پول پرداخت کرده‌اند و بالغ بر ۳۰۰‌میلیارد تومان تا این لحظه کلاهبرداری از طریق این شرکت صورت گرفته است.
رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص بازار ارز نیز گفت: ۱۵‌سایتی که شبانه و بدون هیچ رابطه‌ای قیمت دروغین ارز را اعلام می‌کردند، شناسایی شده‌اند و با هماهنگی دستگاه قضا بعضی از مدیران این سایت‌ها احضار شدند و برخی دیگر نیز در آینده نزدیک احضار خواهند‌شد. همچنین همه افرادی که در بازار در حال دلالی دلار، ارز و سکه هستند تحت کنترل پلیس می‌باشند و برخورد با این افراد با هماهنگی با قوه قضائیه در دستور کار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار