کد خبر: 929128
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی حیدریان ادامه دارد
بعد از اعلام خبر بازنشستگی چهار تن از معاونان وزارت ارشاد، رفتنی شدن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی جدی‌تر از همیشه مطرح شد، اکنون گمانه‌زنی‌ها معطوف این است که چه کسی قرار است جای این مدیر بازنشسته را بگیرد.
هادي عسگري
بعد از اعلام خبر بازنشستگی چهار تن از معاونان وزارت ارشاد، رفتنی شدن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی جدی‌تر از همیشه مطرح شد، اکنون گمانه‌زنی‌ها معطوف این است که چه کسی قرار است جای این مدیر بازنشسته را بگیرد.
وزارت ارشاد بدون ذکر نام اعلام کرد چهار تن از معاونان این وزارتخانه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، این موضوع باعث شد تا رفتن حیدریان از معاونت سینمایی ارشاد که پیشتر به عنوان حدس و گمان مطرح شده بود، جدی‌تر از قبل مطرح شود. اکنون برای اهالی سینما رفتن حیدریان امری قطعی تلقی شده و تحلیل‌ها بیشتر به دنبال ترسیم فضای بعد از حیدریان است. در این بین برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند بعد از حیدریان احتمالاً قرار است شخصی بر صندلی ریاست معاون سینمایی تکیه بزند که نقش مجری سیاست‌های ابلاغی را داشته باشد و همچنان مدیریت در سایه سینمای ایران در اختیار گروه قدرتمند پشت پرده باقی بماند. اکثر رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه اسامی گزینه‌های مد نظر که اغلب از مدیران سینمایی هستند، فضا را به سمت و سوی یک رقابت برای رسیدن به صندلی ریاست سازمان سینمایی پیش ببرند. خبرگزاری دولتی ایرنا، در تحلیلی به گزینه‌های احتمالی جایگزینی حیدریان پرداخته و می‌نویسد: علیرضا تابش مدیرعامل کنونی بنیاد سینمایی فارابی و سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله گزینه‌هایی بودند که در گفت: وگو با رسانه‌ها بر این مهم تأکید کردند و پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از این دو گزینه نیز مشخص کرد که آنان قطعاً از نفراتی نخواهند بود که نامزد به دست گرفتن سکان سینمای ایران هستند. در این میان نام‌های دیگری نیز برای ریاست سازمان سینمایی مطرح شده که البته برخی از این نام‌ها با توجه به جایگاه سینمای ایران برای قرار گرفتن در سکان مدیریت این هنر در کشور کوچک است.
ابراهیم داروغه‌زاده، محمود اربابی و مهدی شفیعی نیز از دیگر گزینه‌های اداره امور سینمایی محسوب می‌شوند و برخی از رسانه‌ها در فضای مجازی نیز روز گذشته از سرپرستی رمضانعلی حیدری‌خلیلی که پیشتر سابقه رسیدگی به امور مالیاتی و معاون توسعه فناوری سازمان را در کارنامه خود داشته خبر دادند؛ خبری که به نظر می‌رسد با توجه به زمان باقی مانده برای معرفی رئیس جدید سازمان سینمایی شائبه‌برانگیز است چراکه فرصت لازم برای انتخاب مدیر جدید برای سینمای ایران وجود دارد و انتصاب سرپرست در این شرایط دور از ذهن به نظر می‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار