کد خبر: 929119
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
سارق سابقه دار حرفه‌ای برای 10 عضو باندش که با تصادف ساختگی از شهروندان اخاذی می‌کردند کلاس آموزشی گذاشته بود.
سارق سابقه دار حرفه‌اي براي 10 عضو باندش كه با تصادف ساختگي از شهروندان اخاذي مي‌كردند كلاس آموزشي گذاشته بود.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مرد ميانسالی سراسيمه به اداره پليس رفت و از سه مرد جوان به اتهام زورگيري شكايت كرد.
وي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل براي شركت در جلسه‌اي از دفتر كارم در يكي از خيابان‌هاي شمالي تهران بيرون آمدم و با خودروي بنزم در حال رانندگي بودم كه داخل خيابان آينه خودروام به آرامي با دست مرد جواني برخورد كرد. مرد جوان گفت آسيبي نديده است و من هم به راهم ادامه دادم تا اينكه دقايقي بعد خودروي پژو‌206 كه سه‌سرنشين داشت راه مرا سد كردند. يكي از سرنشينان خودرو همان مردي بود كه لحظاتي قبل با او تصادف كرده بودم و دو مرد ديگر هم از دوستان او بودند كه مدعي شدند من با دوست آنها تصادف و فرار كرده‌ام. مردي كه آينه خودروام به دستش برخورد كرده‌بود، گفت دستش شكسته است و از من شكايت دارد و بايد همراه آنها به اداره پليس بروم يا اينكه 2‌ميليون تومان هزينه درمانش را به او پرداخت كنم. از آنجايي براي شركت در جلسه كاري‌ام خيلي عجله داشتم پيشنهاد آنها را قبول كردم و با هم به عابر بانكي رفتيم كه يكي از آنها چاقويي به پهلويم فشار داد و تهديد كرد 5‌ميليون تومان به شماره كارت آنها واريز كنم و من هم از ترس 5‌ميليون تومان واريز كردم كه همان لحظه فهميدم آنها زورگير هستند كه با ايجاد تصادف ساختگي از افراد پولدار اخاذي و زورگيري مي‌كنند. پس از اين سه مرد جوان به سرعت از محل گريختند و من هم به اداره پليس آمدم و از آنها شكايت دارم.

شكايت 60 راننده از متهمان تصادف ساختگي
با طرح اين شكايت تيمي از كارآگاهان اداره‌5 پليس آگاهي به دستور قاضي نصرتي، بازپرس شعبه اول دادسراي ويژه سرقت براي شناسايي و دستگيري متهمان وارد عمل شدند.
مأموران در نخستين گام با شكايت‌هاي مشابه‌اي زيادي روبه‌رو شدند كه شاكيان همه مدعي بودند سه مرد جوان با ايجاد تصادف ساختگي از آنها اخاذي ميليوني كرده‌اند. بدين ترتيب مأموران در ادامه تحقيقات با بررسي دوربين‌هاي مداربسته محل‌هاي حادثه موفق به شناسايي يكي از متهمان سابقه‌دار به نام بهرام 24‌ساله شدند و وي را در مخفيگاهش بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌ها به جرم خود با همدستي 11‌عضو باندش اعتراف كرد. در ادامه مأموران اعضاي اين باند را دستگير كردند تحقيقات از متهمان به دستور قاضي نصرتي ادامه دارد.
گفت‌وگو با سردسته باند

سابقه داري‌؟
بله، من چند مورد سابقه دارم و آخرين سابقه‌ام اخاذي به شيوه تصادف ساختگي بود كه دو‌سال قبل از زندان آزاد شدم.

چه شد كه دوباره تصميم به اخاذي و زورگيري گرفتي‌؟
من همراه با دو سارق ديگر در زندان هم سلول بوديم كه تصميم گرفتيم پس از آزادي باندي تشكيل بدهيم و با شيوه تصادف ساختگي دست به اخاذي بزنيم.

پس در زندان نقشه را طراحي كرديد‌؟
بله. از آنجايي كه من در شيوه‌ام حرفه‌اي هستم دوستانم قبول كردند.

اعضاي باند شما چند نفر بودند‌؟
11 نفر اعضاي باند بوديم و من هم سردسته باند بودم.

بقيه اعضا چطوري وارد باند شدند‌؟
اعضاي باند همه نوچه‌هاي من بودند كه همه دنبال كار مي‌گشتند و وقتي كار پيدا نكردند به آنها پيشنهاد دادم با حقوق چند ميليوني وارد باند ما شوند.

سابقه دار بودند‌؟
نه. اما من براي نوچه‌هايم كلاس آموزشی گذاشتم و به آنها آموزش حرفه‌اي مي‌دادم‌.

موضوع دفترچه كاري كه از شما كشف شده است چیست؟
ما براي خودمان برنامه داشتيم. اسامي تمامي افراد داخل دفترچه نوشته بودم و تيم‌هاي سه‌نفري تشكيل دادم و آنها را شيفت‌بندي كردم و طبق برنامه عمل مي‌كردند و هر كسي هر چقدر درآمد داشت در دفترچه نوشته مي‌شد و طبق درآمدش دستمزد دريافت مي‌كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار