کد خبر: 929118
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
سعید احمدیان
دیدار وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی از آن اتفاقاتی است که پیام خوبی برای ورزش دارد. اینکه دو مدیری که اختلافاتشان در ماه‌های اخیر علنی شده بود، روبه‌روی هم نشستند، نشان از این دارد که وزارت و فدراسیون کشتی به سمت کاهش اختلاف پیش می‌روند و این یعنی سلطانی‌فر و رسول خادم به جای صرف انرژی‌شان در مسیری که به ورزش ضربه می‌زد در یک مسیر قرار گرفته‌اند. پیام این دیدار از آن جهت حائز اهمیت است که ورزش ایران در سال‌های اخیر از اختلافات داخلی مدیران فدراسیون‌ها و وزارت ورزش کم لطمه نخورده است، اختلافاتی که در برخی اوقات آنقدر شدید می‌شد که کار به مجامع جهانی ورزشی می‌کشید و ورزش ایران به خاطر این اختلافات تا مرز تعلیق و محرومیت‌های بین‌المللی هم پیش می‌رفت.
علاوه بر این چندین پست مهم و تأثیرگذار در فدراسیون‌های جهانی به دلیل همین تنش‌ها از دست نمایندگان ایران خارج می‌شد تا در نهایت دود این مسائل به چشم ورزشکاری برود که پس از ماه‌ها تمرین به دلیل نداشتن جایگاه مدیریتی کشورمان در ورزش دنیا، حقش به راحتی زیر پا گذاشته می‌شود و نه مربی و نه مدیر آن فدراسیون برای دفاع از حق ورزشکارشان ابزاری در دست ندارند.
یکی از مسائلی که در یکی، دو سال گذشته ورزش کشورمان از آن رنج می‌برد، بالا گرفتن اختلاف فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بود. مسعود سلطانی‌فر با توجه به زوایای سیاسی که با رسول خادم داشت، پس از رأی اعتماد از مجلس به عنوان وزیر ورزش چندان میانه خوبی با کشتی نداشت و همین مسئله سبب شده بود تا کشتی در تنگنا‌های شدیدی قرار بگیرد و گوش‌شکسته‌ها به‌رغم اینکه درصد زیادی از افتخارات ایران در مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی را کسب می‌کنند با بی‌توجهی‌های آزاردهنده‌ای روبه‌رو شوند، طوری که برای مسابقات مختلف با شرایط سختی آماده حضور در این رقابت‌ها می‌شدند. با توجه به این اختلافات، نشستن سلطانی‌فر و خادم دور یک میز خبر از کاهش تنش‌ها و اختلافات کشتی و وزارت و فدراسیون کشتی دارد، مسئله‌ای که در آستانه اعزام تیم ملی کشتی به مسابقات قهرمانی جهان اتفاق افتاد و می‌توان امیدوار بود که تداوم چنین نشست‌هایی به نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف کمک کند و با به حداقل رسیدن اختلافات، سود چنین همراهی در نهایت به جیب ورزش خواهد رفت تا قهرمانان کشتی در آرامش بیشتر آماده افتخارآفرینی برای کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار